Miksi minä en saa lasta?
Tuntuu että kaikki on raskaana. Moni ystäväni odottaa, siskoni odottaa, kaikki odottaa tai heillä on vauva. Miksi minä en? En ymmärrä. Olen fiksu, koulutettu, normaalipainoinen ja kuntoileva, en polta enkä juo. Silti ei vaan tärppää.
Olen todella onnellinen muiden puolesta, en sitä tarkoita mutta joskus mietin; miksen minä saa lasta?
Kommentit (20)
koulutuksella mitään väliä
t. amis NELJÄN ÄITI
ap:lle tsemppiä ehkä vielä tärppää kun sitä vähiten odottaa :) Ootteko käynyt tutkimuksissa?
Mistä on kyse? Siitä ettet saa lasta vai siitä ettet saa?
Maailmassa on muutoinkin liikaa ihmisiä.
Jumala om siunannut sinua tekemästä sitä kaikkein pahinta rikosta eli skiämällä tänne maailmaan lisää ihmisiä elämään ihmisen kamalaa elämää.
kun nämä "fiksut ja koulutetut" tajuaisi joskus maailmassa ettei kaikki ole ammattinimikkeestä kiinni.
t. fiksu, koulutettu, ex-lapseton kohta kolmen lapsen äiti
Älä käytä tätä aikaa ainakaan hermoilemiseen tai itsesääliin. Saat lapsen, jos todella haluat. Synnyttämällä, adoptoimalla tai ryhtymällä sijaisvanhemmaksi. Mitään tiettyä syytä ei tarvitse olla, tai sitten syy on yksinkertainen biologinen fakta. Onko teidät tutkittu? Toki pohtia saa. Oletko aivan varma, että haluat lapsen? Siis ei vain raskauskokemuksen, vain vauvan, vain tyttären, vain pojan, vain terveen, vain fiksun tms.? Jos todella haluat lapsen, parasta, mitä nyt ennen sitä voit tehdä, lienee hoitaa parisuhdetta ja omaa kuntoa.
Aikaa se voi viedä. Jos olette yrittäneet jo vuoden, menkää tutkimuksiin.
T. Entinen lapseton, kolmatta odottava
Helmikuussa jätimme ehkäisyn pois ja vielä ei ole raskaus alkanut. Aika ei ole pitkä, tiedän, mutta kun tuttavapiirissä raskaudet tuntuu alkavan "tuosta vaan", niin pistää miettimään.
Minulla on ikää 22v, eli olen nuori. Mutta toiveenamme on saada 3-5 lasta, eli haluaisin ensimmäisen jo pian. Miehellä on ikää enemmän, 31v, mutta kyllä tässä pitäis olla juuri lisääntymiskyvyn huipulla! Minäkään en polta ja alkoholia käytän hyvin vähän (viiniä pelkästään ja sitäkin lasillisen silloin tällöin). Miehelle maistuu enemmän, mutta ei hänkään viikottain juo, eikä polta hänkään.
Minulla on vähän ylipainoa (BMI 26,1), mutta jotenkin en jaksa uskoa, että tämä siitä ois kiinni. Tuttavapiirissä ovat raskautuneet hyvinkin lihavat naiset.
Ei auta kuin jaksaa toivoa. Onneksi meillä on eläimiä, jotka auttavat hoivaamisviettiin ja pitävät touhussa, ettei voi jäädä sängyn pohjalle murehtimaan. Tiistaina haemme kaksi uutta papukaija-vauvaa, siinähän sitä on ihmisvauvan korviketta ;)
me olemme viime marraskuusta asti yrittäneet eli 9kk jo. Ei ala raskaus.
Minulla on ikää jo 33v ja miehellä enemmän, joten vähän alkaa huolestuttamaan...
Meillä kyllä tuttavapiirissä on monella ollut lapsettomuusongelmia, mutta heistä kaikilla paitsi yhdellä parilla on jo lapsi.
yrittänyt?. Meillä kesti 2 vuotta yritystä ennen kuin tulin raskaaksi. Kävimme jopa lapsettomuusklinikalla, mutta siellä selvisi, että ei ole mitään vikaa. Sanoivat, että jos vuoden sisällä ei tule raskaaksi niin sitten voidaan harkita hoitoja, jos halutaan.
Joskus se ottaa aikaa ja monesti kun asiasta stressaa ei auta asiaa. Minäkin vähän masennuin asiasta ja kävi niin , että olin aina halunnut koiran ja otimme pienen koiranpennun. Koiran oltua meillä kuukauden olin sitten raskaana.
Nyt meillä on kohta 3-vuotias poika ja toivoisimme toista lata, mutta olemme yrittäneet jo toista vuotta ja ei ole vielä kuulunut. Voi olla, että toista ei tule, mutta olemme onnellisia, kun meillä on tämä lapsi.
Toisekseen kannattaa miettiä onko se vaan sitä, että muilla on tulossa lapsia ja sinäkin haluat?. Eikä siihen lapsensaantiin liity onko fiksu tai koulutettu.
Tuntuu että kaikki on raskaana. Moni ystäväni odottaa, siskoni odottaa, kaikki odottaa tai heillä on vauva. Miksi minä en? En ymmärrä. Olen fiksu, koulutettu, normaalipainoinen ja kuntoileva, en polta enkä juo. Silti ei vaan tärppää.
Olen todella onnellinen muiden puolesta, en sitä tarkoita mutta joskus mietin; miksen minä saa lasta?
tämä on Jumalan tapa viestittää sinulle, että olisit huono äiti.
Itsellä on pco-taipumus, ja tulin ekan kerran raskaaksi alettuani laihduttaa. Jo se, että lievä ylipainoni kääntyi laskuun, auttoi raskautta alkamaan. Suosittelen kokeilemaan, haittaa siitä ei ainakaan ole.
10
Miksi sitten sellaiset ihmiset saavat lapsia, jotka eivät niistä kykene/halua huolehtia? Esimerkiksi narkkarit, pedofiilit tms.?
Toiset ei vaan saa lapsia ja that's it. Sille ei ihminen vaan voi mitään, tai voi mutta hyvin rajallisesti.
Tämä nimenomaan tarkoittaa sitä, että vain ja ainoastaan hyvät, lempeät, kärsivälliset, empaattiset ja älykkäät ihmiset saavat lapsia. Kuten tuo eka vastaaja, amisäiti.
Älä sure. Elämän voi tehdä itselleen mukavaksi ilman lapsiakin. Ei lapsi ole onnen ehto. Mekin olemme yrittäneet jo 5 vuotta. Olen luopunut toivosta. Pakastimessa tosin on vielä 4 alkiota, mutta enpä jaksa enää uskoa, että niistä mikään kiinnittyy. No, jaksanpa sitten panostaa täysipainoisesti työelämään, maksaa asuntolainan ennätysajassa pois ja keskittyä harrastuksiini. Minun ja mieheni keskinäinen suhdekin on tässä ruljanssissa vain syventynyt.
ei teille lasta kuulu suodakkaan. ylennätte itsenne muiden yläpuolelle, ja olette ihmeissänne, kun ette saa lasta, vaikka olette olevinaan niin vitun paljon parempia ihmisiä kuin ne, jotka pystyvät ja kykenevät hankkimaan lapsia, tekemään niitä tuosta vain.
tukehtukaa katkeruuteenne, ämmät!
ei teille lasta kuulu suodakkaan. ylennätte itsenne muiden yläpuolelle, ja olette ihmeissänne, kun ette saa lasta, vaikka olette olevinaan niin vitun paljon parempia ihmisiä kuin ne, jotka pystyvät ja kykenevät hankkimaan lapsia, tekemään niitä tuosta vain.
tukehtukaa katkeruuteenne, ämmät!
tuntuu olevan pahasti päässä vikaa. Hän on varmaan niitä, jotka ovat ruvenneet pykäämään kakaroita maailmaan heti peruskoulun jälkeen, ja kun perse on levinnyt, on äijä jättänyt, ja nyt eletään sitten yhteiskunnan tuilla katkerina kaikille muille - varakkaille lapsettomille tai yhden lapsen onnellisille vanhemmille. Näitten onnettomien lapsia kyllä näkyy pilvin pimein koulun penkillä, ja lasten älykkyys on valitettavasti aina täysin samaa tasoa kuin äitinsä. Ja mitä pidemmälle lapsikatrasta riittää, sitä vähemmän älyä on liiennyt niille hännänhuipuille.