Lue keskustelun säännöt.
Mikä sinusta tekee huonon äidin?
Kommentit (22)
Hölmöjä vastauksia aikaisemmin.
Olen lapselleni se paras mahdollinen äiti, tai ainakin näin on lapseni sanonut.
Ei täydellistä äitiä ole olemassakaan. On minullakin vikani, mutta en ryyppää, en hakkaa, enkä kohtele muutenkaan kaltoin.
Jokainen nyt hermostuu joskus, mutta se on inhimillistä eikä se tee mielestäni kenestäkään huonoa.
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
tupakoin ja en tupakoi (säännöllisen epäsäännölliset lakot, raskaus- ja imetysaikana en polttanut), otan toisinaan alkoholia (en siis käy esimerkiksi että ilmankin voisi olla, isä taas ottaa vieläkin runsaammin), olen jättänyt yliopiston kesken, en osaa luistella ja olen huono uimari, en ole rikas enkä varakas, en voi taata lapselle ilmaisia opintovuosia, olen huono opettamaan lapselle pyöräilyä (jaksaisin juosta rinnalla, mutta lapsi ei uskallaudu kunnolla polkemaan), olen monin tavoin keskeneräinen ihminen. Minulla on paljon suunnitelmia, tekemislistoja, mutta arkinen aika ei riitä kaikkeen haluamaani. Olen siis enempi suunnittelija kuin tekijä, en osaa kauhean hyvin elää tässä ja nyt, vaikka en sentään menneitä pahemmin märehdi. Toivoisin olevampi energisempi, aikaansaavampi, esimerkillisempi, kärsivällisempi.