Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Varoitus ASOS-verkkokaupasta

Vierailija
03.08.2012 |

Englantilainen ASOS-verkkokauppa myy ihan hyvää ja kelvollista muotia ja myös heidän hinnat ovat varsin kilpailukykysiä meikäläiseen hintatasoon verrattuna.Heidän valikoimansa on laaja ja edustuksessa on monia ns. huippubrändejä. Ostaminen ja tuotteisiin tutustuminen on verkkokaupassa helppoa ja toimitukset nopeita. Olen ostanut pari kertaa ko. kaupasta ja toisella ostoskerralla astuivat vaikeudet kuvaan. Halusin peruuttaa ja palauttaa tilaukseni, tein kaiken heidän webbisivujen ohjeiden mukaan. Lähetin sähköpostilla ilmoituksen peruutuksesta ja lähetin tavarat takaisin. Palautuksesta maksoin postikuluja 21 euroa, jonka myös heille ilmoitin ja pyysin palauttamaan kauppasumman palautuksen yhteydessä. Tämäpä ei onnistunutkaan, lukuisien sähköpostien ja Distance Selling Regulations säädöksiin (EU-direktiivi)vetoamisen jälkeen tilanne on se, että he eivät maksa tuotteen palauttamisesta aiheutuneita kuluja.

Joten varoituksen sana teille jotka mietitte ostostosten tekemistä ASOS-verkkokaupasta. Osta vain sellaisia tuotteita joita ette usko joutuvanne palauttamaan. Käykää vaikka ensin Stockmannilla katsomassa ja sovittamassa. Olen tilannut myös muista englantilaisista verkkokaupoista, esim. lasten vaatteita ja aina palauttaminen on onnistunut ja myös palautuksen postikulut on korvattu.

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs niistä ilmaisista lounaista yleensä on sanottu?

Vierailija
22/36 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

M

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.10.2013 klo 22:09"]

Ihan normi käytäntö ulkomaisissa nettikaupoissa. Sen takia en palautakaan mitään, vaikka vaatteet/kengät olisi vääränkokoisia, vaan myyn ne eteenpäin esim. nettihuutokaupassa. Yritän jo myös ennen ostamista ottaa selvää kokoasioista, googletan valmistajien sivuja ja muiden kokemuksia. Tästä huolimatta joitakin hutiostoksia on tullut tehtyä mutta ne on kyllä saanut myytyä eteenpäin.

[/quote]

Sama täällä. Otan ensiksi selvää kokoasioista ja tilaan sitten koon jonka luulen minulle sopivan. Jokunen huti on tullut tehtyä ja saatua väärän kokoinen vaate, mutta ne olen aina saanut myytyä nettihuutokaupassa. Ei ole vaikeaa. 

Vierailija
24/36 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 13:47"]

[quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 13:37"]Mä en tilaa enää koskaan Asokselta, enkä muiltakaan vastaavilta, missä pitää palautus maksaa itse. Mulla on monta turhaa vaatetta kaapissa, kun olen Asokselta tilannut, mutta ei ole kannattanut palauttaa postikulujen takia. Etenkään kenkiä ei ikinä kannata tuollaisesta paikasta tilata. Niitä on niin hankala saada myytyäkään eteenpäin niin, ettei jäisi hirveästi tappiolle. Ei mitään järkeä tilata 40 euron kenkiä ja sitten palauttaa ja maksaa siitä 20e. 20e maksoit siitä, että sait ihastella kotona hetken niitä kenkiä. Mutta ei siinäkään ole pidemmän päälle järkeä, että ostat 40 euron kengät ja myyt ne kahdellakympillä. Taas meni se 20e hukkaan. Suosiolla olen sitten jättänyt tuollaiset sivut väliin. Tuo sitä paitsi lisää just tuota, että sovita kaupassa, tilaa netissä meininkiä. [/quote] Ja sitten kun palautus on asiakkaalle ilmainen, tilaillaan muuten vaan, palautetaan kaikki tai lähes kaikki, ja verkkokauppa tekee älytöntä tappiota sen takia.

[/quote]

Miksi hyvä ja sopiva pitäisi palauttaa? Tietenkin löytyy aina niitä vähä-älyisiä, joilla ei ole käytöstapoja, mutta onneksi se on pieni osa aikuisista ihmisistä. Suurin osa ei jaksa sitä huvikseen tilailua vaan tilataan tarpeeseen.

Onneksi edelleen on vielä verkkokauppoja, missä on ilmainen palautus, niin ei tarvi noista asoksen tyyppisistä tilailla.

Vierailija
25/36 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 14:47"]Onneksi edelleen on vielä verkkokauppoja, missä on ilmainen palautus, niin ei tarvi noista asoksen tyyppisistä tilailla.

[/quote]

Ei ole ilmaista palautusta. Se palautuksen hinta on leivottu tuotteen hintaan, jolloin kuvittelet ettet maksa siitä mitään, mutta oikeasti maksat palautuksesta, vaikka pitäisit tuotteen.

Vierailija
26/36 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

asos on ok, mutta ongelmana usein ollut omalla kohdalla se että kuvissa vaatteen väri/materiaali näyttänyt kovin erilaiselta kuin todellisuudessa. Esimerkiksi kuvissa puhtaanvalkoinen paita on ollutkin ruma kellertävä.

Vierailija
27/36 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 15:10"]

asos on ok, mutta ongelmana usein ollut omalla kohdalla se että kuvissa vaatteen väri/materiaali näyttänyt kovin erilaiselta kuin todellisuudessa. Esimerkiksi kuvissa puhtaanvalkoinen paita on ollutkin ruma kellertävä.

[/quote]

Merkkivaatteissa kannattaa tsekata valmistajan omat sivut. Asosin omat tuotteet ovat mielestäni hyviä hintalaatusuhteeltaan. Lisäksi samat mallit mittoineen ovat jeesanneet kovasti.

Vierailija
28/36 |
24.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 14:54"]

[quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 14:47"]Onneksi edelleen on vielä verkkokauppoja, missä on ilmainen palautus, niin ei tarvi noista asoksen tyyppisistä tilailla.

[/quote]

Ei ole ilmaista palautusta. Se palautuksen hinta on leivottu tuotteen hintaan, jolloin kuvittelet ettet maksa siitä mitään, mutta oikeasti maksat palautuksesta, vaikka pitäisit tuotteen.

[/quote]

Vaikka se palautus olisikin tietyissä nettikaupoissa leuvottu tuotteen hintaan mukaan, niin eipä se nyt kovin hirveästi varmaan ketään häiritse, kun itse tuote maksaa silti useita kymmeniä euroja vähemmän mitä se kivijalkaliikkeessä maksaa.

Tilasin juuri zalandosta sellaisen takin, mitä suomalaiset nettikaupat ja kivijalkakaupat myyvät halvimmillaankin 80 euroa suuremmalla hinnalla mitä zalando. Kävin jo kaupassa kokeilemassa minkä kokoisen tuotteen tilaan, jotta ei tarvitse palautella. Voi kauheaa kun nyt minua niin harmittaa nuo hintoihin leivotut palautuskulut... tai sitten ei.

Vierailija
29/36 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asos on loistava kauppa ja tilaan sieltä säännöllisesti.

Vierailija
30/36 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi käsittää, että on oikeasti olemassa niin pöllöjä ihmisiä kuin ap. Olen tilannut ulkomaisista nettikaupoista ja vuosia ja ihan sisälukutaidolla selviää. Ai että ihan otit yhteyttä ja pyysit palauttamaan postikulut :D

Vierailija
31/36 |
18.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asosksen palautuksethan suomesta menee suurimmaksi osaksi Puolaan ja suurimman osan voi lähettää kirjeenä tai maxi kirjeenä. Suurin summa mitä oon maksanut palautuksesta on ollut 8€, uskoisin että Etelä-Suomesta vielä vähemmän. Kun oon jonkun aikaa aikoinaan asunut briteissä niin kootkaan ei ole tuottaneet vaikeuksia ja omasta mielestäni on aika true to size olleet noi tuotteet. Toki jos on yhtään hintavammasta tuotteesta ollut kyse niin oon aina tarkistanut brändin omilta sivuilta mittataulukon. ASOS myi kuitenkin yleensä aina halvemmalla kuin muut nettikaupat ja yli 30€ tilaukset ilmaisella toimituksella. Yleensä tilaan kuitenkin Brändejen tuotteita koska asoksen omat tuotteet on kyllä laadultaan ihan hm:n nettikaupan tasoa...

Ennen kun alkaa tilailemaan ulkomaalaisista nettikaupoista niin kannattaa kuitenkin olla tietoinen omasta kropastaan ja toisaalta eri maiden ja ketjujen koko tyypeistä, esim. nextin vaatteet on omasta mielestä vähän tavallista leveempiä ja toisaalta topshopin aika pieniä, itellä on lisäksi vähän tavallista pidemmät kädet eli pitkähihaiset yleensä ostan vaan jos on mahdollisuus sovittaa tai palauttaa ilmaiseksi.

Vierailija
32/36 |
13.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varo!

Olen odottanut  2 kk palautusrahoja. Ei kuulu. Tehtaillut jo kaski korttireklamaatiota.

Vierailija
33/36 |
13.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

VAro Asosta!

Älä tilaa sieltä mitään.

8.5. tilasimme yo-puvun, joka oli aivan liian pieni. (Koot niin pieniä, että suomalaisen käsivarret töröttävän puoli metriä ulkona!)

13.7. odotan yhä palautusrahoja. Olen ollut MONTA kertaa yhteydessä

firmaan ja tehnyt korttireklamaatioita.

Vierailija
34/36 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tilasin myös asos nettikaupasta yhden vaatteen jonka palautin seuraavana päivänä.. kaksi kuukautta myöhemmin lähetin viestiä jokaiseen sähköpostiin jonka niiden nettisivuilta löysin ja kaikki vastasivat että heillä on kiire ja älkää ottako enää yhteyttä.. sinne meni rahat. eivät palauttaneet. Eli älkää palauttako takaisin asosin vaatteita koska luultavasti käy samalla tavalla kuin minulle..

Vierailija
35/36 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko täällä nyt joidenkin kauppiaiden mustamaalauksen yritys menossa? Ikivanha ketju nostettu höpötyksen kera ylös. Asos on erittäin tunnettu ja luotettava brittiläinen nettikauppa.

Itse olen tilannut vuosia ja olen aina saanut nopeat vastaukset kysymyksiin, rahojen palautukset ja nykyisin paketin palautuskin taitaa olla myös Suomesta ilmaista. Tosi harvoin joutuu kyllä palauttamaan, sillä brittikoot ovat ihan standardeja ja verrattavissa suomalaisiin kokoihin. Tietysti pitää osata katsoa kangas ja malli ja miettiä se omaan vartaloon.

Vierailija
36/36 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asos kokemuksia - http://tonzes.com/asos.htm Suosittelen lämpimästi. Erittäin laaja valikoima ja ilmainen toimitus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi seitsemän