Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Terapeutti ehdotti samaa harrastusta kuin hänellä - miksi?

Vierailija
03.08.2012 |

Terapeutti alkoi kertoa omasta harrastuksetaan eräällä käynnillä, en edes muista miten hän tuohon aiheeseen päätyi.

Pienen luennon jälkeen hän sanoi, että minun olisi syytä aloittaa sama harrastus. On kyse yksilölajista, joka ei kiinnosta minua lainkaan, sanoin sen myös.

Terapeutti vakuutteli yhä, että kannattaisi kokeilla lajia.

Minuasta se oli vaivaannuttavaa, en ymmärrä miksi minun pitäisi harrastaa samaa lajia, kune en ole siitä edes kiinnostunut.

Mielipiteitä?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
03.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä myöten miettinyt, voisiko joku asiakas jotenkin hyötyä ko. lajista. Koita unohtaa tuo tietty laji ja mieti, oliko terapeutin kehotuksessa muuten jotain ideaa.

Vierailija
2/6 |
03.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sen hoidon pitäisi lähteä asiakkaan tarpeista eikä terapeutin omista kiinnostuksen kohteista?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
03.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ystävällisenä neuvona.

Tietämättä enempää tilanteestasi, on monia lajeja, joihin pitää paneutua siten, että huolet unohtuvat ja pitemmällä tähtäimellä jonkun lajin harrastaminen on hyvä henkisesti ja fyysisesti. Entinen opettajani harrasti ammuntaa ja se on täydellisesti keskittymistä vaativa laji, jossa muu pitää sulkea ajatusten ulkopuolelle. Tämä siis vain esimerkkinä.

Terapeutti suositteli varmasti omaa lajiaan sen vuoksi, että se on hänelle itselleen tuttu. Itselläni taas on se käsitys, että on useampia harrastuksia, joissa ihminen voi rauhoittua ja purkaa stressiä ja ne auttavat häntä jaksamaan. Olen viime aikoina itse miettinyt tätä kysymystä, koska itselleni olisi olemassa yksi laji, josta tiedän, että se olisi minulle hyväksi kaikin puolin ja henkisesti jotenkin kaipaankin tätä harrastusta.

Minusta siis terapeutti ei toiminut vastoin rooliaan vaan antoi vain henkilökohtaisiin kokemuksiinsa perustuvan neuvon, johon hänellä ymmärtääkseni on myös perustelut.

Vierailija
4/6 |
03.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ystävällisenä neuvona.

Tietämättä enempää tilanteestasi, on monia lajeja, joihin pitää paneutua siten, että huolet unohtuvat ja pitemmällä tähtäimellä jonkun lajin harrastaminen on hyvä henkisesti ja fyysisesti. Entinen opettajani harrasti ammuntaa ja se on täydellisesti keskittymistä vaativa laji, jossa muu pitää sulkea ajatusten ulkopuolelle. Tämä siis vain esimerkkinä.

Terapeutti suositteli varmasti omaa lajiaan sen vuoksi, että se on hänelle itselleen tuttu. Itselläni taas on se käsitys, että on useampia harrastuksia, joissa ihminen voi rauhoittua ja purkaa stressiä ja ne auttavat häntä jaksamaan. Olen viime aikoina itse miettinyt tätä kysymystä, koska itselleni olisi olemassa yksi laji, josta tiedän, että se olisi minulle hyväksi kaikin puolin ja henkisesti jotenkin kaipaankin tätä harrastusta.

Minusta siis terapeutti ei toiminut vastoin rooliaan vaan antoi vain henkilökohtaisiin kokemuksiinsa perustuvan neuvon, johon hänellä ymmärtääkseni on myös perustelut.

Todennäköisesti terapeutti on nähnyt ja kokenut, että ko. laji auttaa juuri spesifisti sen kaltaisissa ongelmissa, joita sinulla on. Esimerkiksi rauhoittaa, antaa onnistumisen elämyksiä, helpottaa keskittymään olennaiseen, voimauttaa tms.

Vierailija
5/6 |
03.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli terapeutilta. Kenties hän nimenomaan odotti sitä, että olisit saanut suusi auki.

Vierailija
6/6 |
03.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni kyllä kysyin että miksi, mutta en saanut selvää vastausta.

Harrastan eri asioita ja olen niihin tyytyväinen, liikuntaa myös paljon, joten en ole urheiluopastusta varten terapiassa.

Minusta tuntui, että se halusi päteä mielestään kiinnostavalla harrastuksellaan, mun näkökulmasta oli noloa kuunneltavaa.

Keski-ikäinen vatsakas mies kyseessä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kaksi