Jatkuva kipu alavatsalla rv 40 - synnytys lähestyy vai pitäisikö huolestua?
Nyt on jo parin tunnin ajan sattunut jatkuvasti alavatsaan. Kipu lievenee aavistuksen välillä, muttei mielestäni tunnu yhtään supistuskivulta eikä poistu kokonaan missään välissä. Odotan toista lastani ja laskettu aika on jo ohitettu.
Tänään olen aiemmin rehkinyt aika huolella ulkotöiden parissa. Onko tällainen kipu normaalia ja enteilee kenties synnytyksen lähestymistä vai pitäisikö huolestua?
Kommentit (11)
ei pitäisi rehkiä viimeisillään ollessa
ja vauva ainakin liikkuu normaalisti. Vähän väliä tulee kyllä supistuksiakin, mutta varmaan vielä harjoitussuppareita. Eikö tällainen siis voi kuulua normaaliin raskauteen tai liittyä johonkin muuhun kuin kohtuun?
ap
Voi ihan hyvin olla istukkakin irtoamassa.
Silloin toki kipu on yleensä kovaa, muttei välttämättä aina.
On epänormaalia, kunnes toisin todistetaan.
Voi ihan hyvin olla istukkakin irtoamassa.
Silloin toki kipu on yleensä kovaa, muttei välttämättä aina.
On epänormaalia, kunnes toisin todistetaan.
En nyt ainakaan vielä ole lähdössä sairaalaan keskellä yötä. Voisin toki soittaa...
Lueskelin siitä istukan irtoamisesta, eikä kipu tosiaankaan ole häiritsevän kovaa ja helpottaa välillä nyt aiempaa selvemmin. Ehkä se on verrattavissa menkkakipuihin, vaikkakin mukana on myös "nipistelyä".
Luin myös jostain keskustelupalstoilta, että joillain olisi jatkuva alavatsajomotus ennakoinut synnytystä. Vauva ainakin liikkuu ihan reippaasti.
ap
Ihme kinisijä. Toi voi olla sun raskauden kannalta vähän kurjaa jos vatsassa jotain hätänä.
En voi tajuta miksi olet hankkimassa lapsen jos ei yöllä viitsi mennä sairaalaan. Ihme pentu olet!
Sen verran sattuu että täällä kirjoittelet, ei jaksa, menen nukkumaan ja sinuna: minäkin olisin mennyt näytille. Mutta hei: oma on raskautesi.
Synnärin kätilöä lainaten (kun menin kylkikivun takia rv34 synnärin päivystykseen ja todettiin virtsakivet ja pahoittelin turhaa reissua): ei hätää, tännehän kaikki isomahaiset aina tulevat, ja niin kuuluu ollakin.
Eli ei niin turhaa mahakipua raskaana ollessa, ettei se olisi syy käydä näytillä. Jos on turha reissu, niin se on pienempi paha kuin että menee liian myöhään.
Toki on hyvä merkki, että vauvasi liikkuu, mutta jotain istukan osittaista irtoamista ei voi siitä kuitenkaan päätellä.
Oma on toki raskautesi. Ei ehkä kannata kysellä neuvoja, jos ei niitä sitten kuitenkaan noudata.
varsinkin yliaikaisia käynnistetään aika herkästi jos on vähänkin epävarmuutta.
Eihän jatkuva kipu ole normaali olotila. Istukan irtoaminen ei välttämättä aiheuta mitään kipua ja verikin voi vuotaa niin, että se ei tule heti emättimestä ulos.
Mutta jos istukka on jo irtoamassa tai irronnut, niin sitten on kiire.
On ihan mahdollista, että kyseessä on hermokipu, mutta kyllä mä kävisin tarkistuttamassa.
Puhelimessa ei kukaan voi arvioida vauvan tilaa, joten siinä mielessä soitto on täysin turhaa.
Itse Odotin toista lasta ja raskaus viikkoja oli Tällöin tasan 38, menin nukkumaan ja yht äkkiä alkoi Kamala Polte mahalla. Lähdin välittömästi sairaalaan ja ottivat minut varmuuden vuoksi osastolle, yön antoivat lääkettä ja aamulla ei kipuja ollut ja olivat päättämässä kotiin kunnes vauvan sydän käyrä löi tyhjää, pulssit laski vauvalla ja päätettiin käynnistää synnytys välittömästi. Kun vauva syntyi Seuraavana päivänä kävi ilmi että istukka oli vuotanut hitusen verta ja siitä oli kova poltto mahalla johtunut. Päivittelivät vain että ku ei Ollu aikaisemmin huomannut vaikka kävin RV 30 saman kivun takia. Kätilö sanoi että lapsi olisi jo silloin pitänyt saada ulos massusta ja ihme että selvisi 8viikkoa vuodon keskellä
Vierailija kirjoitti:
ja vauva ainakin liikkuu normaalisti. Vähän väliä tulee kyllä supistuksiakin, mutta varmaan vielä harjoitussuppareita. Eikö tällainen siis voi kuulua normaaliin raskauteen tai liittyä johonkin muuhun kuin kohtuun?
ap
montako kertaa vuodessa synnytät ap?
montako kertaa vuodessa synnytät ap?
Joopa joo.. Ihme porukkaa :)
Kyllä alavatsa kivut ovat täysin normaaleja noilla viikoilla. Itse kärsin samasta (kävin tosin äitiyspolilla eilen, en olisi mennyt ellei olisi ollut lapsiveden tihkumis epäily kyseessä), ja supistuskipuja ovat. Availevat paikkoja, tiedän itse nämä tuntemukset ennestään kun ei ole eka lapsi kyseessä.
Harvoin ISTUKKA on niin alhaalla, että puhuttaisiin istukkaan kohdistuvasta kivusta jos alavatsaa koskee :D
Luulenpa että on avaavia kipuja, tuntuu menkkamaisena jomotuksena ja nipistelynä. Noilla viikoilla täysin normaalia, itse olen viikoilla 38+0 tällä hetkellä ja tuntuu jo nyt. Ja aina voi soittaakin synnärille, ei sinne tarvitse jokaisesta pienestä kivusta rynnätä paikan päälle. Menee sitten jos erikseen pyytävät ja aika herkästi pyytävät (ainakin täällä) jos syytä siihen näkevät.