Mitä te, jotka tienaatte yli 4000€/kk/nenä nettona, teette työksenne?
Kommentit (16)
Koulussa menestyin erittäin hyvin. Korkeakoulussa en ollut vuosikurssini parhaimmistoa. Sain hyviä arvosanoja, mutten huippuja. Keskityin suht nopeaan valmistumiseen ja hyvän opintojen aikaisen työkokemuksen keräämiseen.
Oletteko onnellisia?
Millainen elämä, talo, perhe yms. teillä on? Jääkö aikaa muulle kun työlle?
Mies ja teini, asutaan isossa asunnossa kivalla alueella Brysselissä. Matkustetaan tosi paljon, harrastetaan kulttuuria, kokkausta, urheilua. Teen normaalia kahdeksan tunnin työpäivää.
t. EU-virkamies
Itselläni BRUTTONA palkka yli neljätonnia, mutta nettotulot kaaaaaaukana siitä...
Ja mitä tulee hyvin tienaaviin ja uraputkessa pärjääviin, niin oman kokemukseni mukaan he harvoin ovat mitään luokan/vuosikurssin priimuksia, vaan ennemminkin sieltä toisesta päästä. Ei niinkään tyhmiä, mutta viitseliäisyys ja energia kohdistuu enemmän laajempien kokonaisuuksien hallitsemiseen "sinne päin" kuin teoreettisten pikkuasioiden huolelliseen pänttäämiseen.
noin 10 000 kuussa.
Nyt olen downshiftaillut ja teen töitä puolipäiväisesti.
Onnellinen olen, juuri ostettiin unelmien kesämökki tunnin päästä Helsingistä. Nykyään pyhitetään viikonloput siellä oleilulle.
brutto ainakin 1000 pienempi. Ei tosin Suomessa...
Mulla brutto 6000 ja netto vaan 3400.
Palstoilla sanotaan että 30+ on turha opiskella kun töihin ei kuitenkaan oteta...
Mulla rapiat yli 4000 netto (7200 brutto). Juristi, asianajotoimistossa. Välillä pidempää päivää, useimmiten normipäivä. Aikaa jää siis muullekin kuin työlle;)
nimittäin, työskentelen jodossa ns. kokonaisaika-työsopimuksella. Tämä tarkoittaa seuraavia asioita:
- en saa ylityökorvauksia ("kuuluvat palkkaan"), ja ylityötä tulee vähintään 40 tuntia kuukaudessa, tästä ei siis killinkiäkään korvausta. Työaikani on siis käytännössä 200 tuntia kuukaudessa sen normaalin 160h sijaan
- joudun matkustamaan vapaa-ajalla ilman korvauksia. Usein menee koko viikonloppu, jos pitää olla vaikka maanantaiaamuna australiassa. Siinähän sitten matkustetaan la ja su, mitään korvausta ei saa vapaa-ajan menetyksestä
- joudun vastaamaan puhelimeen 24/7. Aamulla klo 6 soitellaan toiselta mantereelta ja illalla klo 21 vielä toiselta. Aina on pakko vastata, vastuualeeni kun on globaali
- joudun olemaan tavoitettavissa myös lomilla, perhevapailla jne koska on tiettyjä erikoisosaamis/päätöksentekoasioita joita esim. alaiseni eivät voi tai osaa tehdä.
Joten älkää hemmetissä kahdetiko palkkaani.Laskekaapa huviksenne tuntipalkka. Eli siis jos työtä on se 200 tuntia kuussa, ja matkustamista ja puhelimeen vastaamista vielä vaikka 50 tuntia lisää, niin kun jaatte tuon palkkani 250 tunnilla niin JOKA IKINEN KOULUTTAMATON SEKATYÖMIESKIN tienaa enemmän.
Joten näissä keskusteluissa kannattaisi huomioida se että tuollaisen palkan eteen pitää repiä itsensä ihan rikki, riekaleiksi ja uhrata elämänsä.
En suosittele KENELLEKÄÄN. Ja kyllä, täydellä teholla etsin huonommin palkattua ja vähemmän sitovaa työtä.
eli kysyttiin NETTOtuloja.
Nyt olen oikeasti masentunut. Kun näen että tälläkin palstalla on ihmisiä jotka saa 4000 nettoa inhimillisen työajan puitteissa. Itse saan tuon alle 5000 bruttona ja työaika on aivan eläimellinen, rikkoo jo varmaan ihmisoikeussopimuksia.
t. äskeinen uupunut keskijohdon raataja
Mulla brutto 6000 ja netto vaan 3400.
Millainen elämä, talo, perhe yms. teillä on? Jääkö aikaa muulle kun työlle?
vai pääseekö heikommalla taustallakin noin hyvään asemaan?