Imetyksestä!
Vauva pian 6kk.Täysimetyksellä menty.Syö vain rauhallisessa paikassa,ovi kiinni.Ei syö jos muiden lastemme ääniä,tv tms.Tätä jatkunut 2kk.Mies aloittaa pian työt,miten ihmeessä voin jatkaa imetystä?!Kokeiltu on sopeuttaa ääniin,mutta lakkaa syömästä,ja kasvukäyrä lähti alaspäin.MUILLA OLLUT TÄLLAISIA VAUVOJA?VINKKEJÄ?2vkoa aikaa minulla,kun mies töihin ja olen yksin kaikkien lasten kans,nekin pieniä.Haluisin jatkaa imetystä!Miten tekisitte?Kuinka siirtyisin pikkuhiljaa soseet ja pullo?Kiitos!
Kommentit (4)
ikä kohta 7kk. Yksi 3v. joka riehuu vieressä, monta kuukautta imetys ollut haasteellista, ihmisten ilmoilla siitä ei tule mitään. Muutama imaisu, sitten rupeaa räpiköimään sylissä äänien suuntaan yms. Oon jatkanut sitkeesti, yrittänyt mennä aina makkariin ja ovi kiinni, kun imetysaika. Kokeile vaikka perinteistä, jos vanhemmat lapset ei muuten usko: laita dvd:ltä joku piirretty pyörimään siksi aikaa kun imetät.
Joskus kun ollaan jossain oltu (esim. päivä huvipuistossa) ei ole syönyt rintaa juuri ollenkaan koko päivänä, vauva ei vaan pysty keskittymään, muutakin ruokaa (soseita) vähän niin ja näin. Vaikka on pahalta tuntunut niin oon yrittänyt hokea itselleni, että syö kyllä sitten, kun oikeasti on NÄLKÄ! Ja aina on sitten illalla kun kotia on päästy, hyvällä ruokahalulla syönyt.
Tiedän just miltä susta tuntuu. Voimia :)!
että tää meidän tapaus ei huoli edes pulloa, eli imetyksellä mennään, haluttiin tai ei!
Vastauksistanne!2 kuulostaa niin samalta,esim.ei syö muualla..tsemppiä meille kaikille!
Tuossa iässä voit lisätä reippaaseenkin tahtiin. Päätä säännöllinen syömärytmi esim 2.5-3h välein. Tarjoa syöttötuolissa aina ensin sosetta, sitten vasta rintaa. Ja väliajoilla ei mitään mahantäyte tissutteluja. Lapsi ehdollistuu nopeasti säännölliseen rytmiin ja tuttuun ruokaympäristöön. Voit lisätä vaikka yhden aterian joka toinen pvä, alkuun tietysti pieniä määriä, tällöin olet viidellä kiinteällä 10vrk päästä.