Mummo kummina, tunnetko yhtään jolla näin olisi?
Yhden tiedän. En ollut ennen ajatellutkaan, että isovanhemmatkin voi olla kummeja, vaikka tottakai voivat olla.
Kommentit (10)
Minä luin että: "Mummot kuumina..."
Ajattelin viikonlopun jo lähestyvän.
muttaän kuoli kun olin 4v sn jälkeen ei minulla ole kummia ollut. Sisarillani oli äidin siskot kummeina eli oli pula kummeista siksi sain mummon kummiksi.
Rakas Mieheni. Mummu ja vaari ovat hänen kummejaan ja ovatpa vielä hengissäkin :) Muita kummeja ei ole.
Omia lapsiamme emme aio kastaa.
Mun entisen luokkakaverin kummit ovat hänen äitinsä parhaat ystävät. Kävi niin että kumpikin menivät naimisiin ja muuttivat ulkomaille.
Kummit asuivat kummiksi tultuaan pari vuotta Suomessa ja tämän jälkeen hän on kummankin tavannut 2 krt. Ikinä ei mitään synttäri- eikä joululahjoja, ei ollut ylppäreissä, valmistujaisissa, häissä, eivät tiedä lapsista, ei mitään.
Samaan aikaan hänen sisaruksilla on kummit, jotka asuvat Suomessa, toisen jopa samalla paikkakunnalla ja vaikka kaikki tietävät ettei yhdellä tavallaan ole kummeja, ei kukaan asiasta ole ikinä välittänyt.
Lisäksi perheessä oli aikamoinen kilpailu kaikesta, koulumenestyksestä, pituushypystä, mistä tahansa ja tiedän että hän on katkera myös tästä.
On aika surullista ettei ihmisellä ole sellaisia ystäviä, joita voi pyytää kummiksi. Ok, jos on 15 lasta , sitten voin ymmärtää, mutta muuten en.
Itselläni on 5 kummilasta ja olen kaikkien kanssa läheinen.
Tosiasia on että jos kukaan ei ole saanut lapsiaan teini-iässä, tuskin kummit tulevat näkemään tilannetta jolloin lapsestasi tulee vanhempi. Meillä kummius ei ole loppunut rippikouluun.
Mieheni, joka kastettiin vasta rippikoulun yhteydessä ja sai isoäitinsä toiseksi kummiksi.
Siskollani on mamma ja pappa kummina. Kaksi vuotta vanhempi siskoni sitten taas on minun kumminani. Meidät on molemmat kastettu vasta rippikoulu iässä.
Mun entisen luokkakaverin kummit ovat hänen äitinsä parhaat ystävät. Kävi niin että kumpikin menivät naimisiin ja muuttivat ulkomaille.
Kummit asuivat kummiksi tultuaan pari vuotta Suomessa ja tämän jälkeen hän on kummankin tavannut 2 krt. Ikinä ei mitään synttäri- eikä joululahjoja, ei ollut ylppäreissä, valmistujaisissa, häissä, eivät tiedä lapsista, ei mitään.
Samaan aikaan hänen sisaruksilla on kummit, jotka asuvat Suomessa, toisen jopa samalla paikkakunnalla ja vaikka kaikki tietävät ettei yhdellä tavallaan ole kummeja, ei kukaan asiasta ole ikinä välittänyt.
Lisäksi perheessä oli aikamoinen kilpailu kaikesta, koulumenestyksestä, pituushypystä, mistä tahansa ja tiedän että hän on katkera myös tästä.
On aika surullista ettei ihmisellä ole sellaisia ystäviä, joita voi pyytää kummiksi. Ok, jos on 15 lasta , sitten voin ymmärtää, mutta muuten en.
Tosiasia on että jos kukaan ei ole saanut lapsiaan teini-iässä, tuskin kummit tulevat näkemään tilannetta jolloin lapsestasi tulee vanhempi. Meillä kummius ei ole loppunut rippikouluun.
varsinkin viimeiset lauseet olivat aika korkealentoisia.
varsinkin viimeiset lauseet olivat aika korkealentoisia.
Brucen keikan jälkeen ei mennä vielä ihan normielämässä.
Tarkoitan siis ex-luokkakaverin kummit asuvat ulkomailla, käytännössä sama kuin ei olisi kummeja lainkaan.
Jos joku pyytää isovanhempia kummeiksi, on selvä ettei isovanhemmat elä niin pitkään että tulisivat olemaan tukena koko elämässä.
En ymmärrä miksi tehdä näin. Tai sitten ei arvosta itse kummiutta juuri minään.
Onhan se isovanhemmille kuin kaikille muillekin kummeille kunnia mutta lapsen parasta sillä ei ajatella. Ja se on musta aina ykkönen.
En mä pyytänyt lapseni kummiksi hyvää ystävääni, joka asuu 800 km päässä ja käy meillä joka 5.s vuosi. Vaikka toinen vapaaehtoisena ilmoittautuikin.
Siinä on mun mielestä se ongelma, että isovanhemmuus ja kummius ovat erilaisia rooleja. Liikaa "tehtäviä" isovanhemmille? Toisaalta, jos on muitakin lapsenlapsia, onko yksi erityisasemassa?
muttaän kuoli kun olin 4v sn jälkeen ei minulla ole kummia ollut. Sisarillani oli äidin siskot kummeina eli oli pula kummeista siksi sain mummon kummiksi.