Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuka hullu ohjeistaa lapsensa karvojen poistoon?

Vierailija
01.08.2012 |

Parissa ketjussa sanoivat, että kertovat kyllä lapselleen/teinilleen miten alapääsiisteys toimii naisilla eli ostaa terät jotta LAPSI voi ajaa karvat kun ne kasvavat.

Siis mitä viddua!!

Jos on itse aivopesty niin pitää lapselle syöttää samaa "paskatietoa"

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
01.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kainalokarvojen osalta - ja se olisi syytä ohjeistaa myös pojille, ei siis vain tytöille.

Vierailija
2/26 |
01.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kainalokarvojen osalta - ja se olisi syytä ohjeistaa myös pojille, ei siis vain tytöille.

Mutta mä menin astetta pidemmälle, kerroin teinille myös mahdollisuudesta ajaa säärikarvat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
01.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisin jopa mainita myöskin käsivarsikarvoista, mikäli on tarvetta.

Vierailija
4/26 |
01.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuletteko tosiaan, että teinit ei ihan itse äkkää jotain kainalo- tai alapääkarvojen ajelua? Karvojen ajelu yhtään mistään ei todellakaan ole mikään välttämättömyys tai edes hygienia-asia. Jokainen teini voi itse kaupasta ostaa höylät ja alkaa sheivaamaan, jos siltä tuntuu, mutta kenenkään ei ole pakko ja karvoitus on tasan jokaisen henkilökohtainen asia.

Suihkussa käymisessä ja deodorantin käytössä voi opastaa, jos lapsi haisee. Yleensä nekin asiat tajutaan ihan itse.

Vierailija
5/26 |
01.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kainalot voi höylätä??? En minä mitään pakota! Ja kyllä mä ne höylät sit ostan, kun teini niitä haluaa, ei sen tarvii niitä itse ostaa.

Vierailija
6/26 |
01.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos/kun lapsi asiasta kysyy, kerron miten asia oikeasti on: Karvoja (kaikkia niitä) saa ja voi trimmata ja ajella. Ne ovat vain karvoja. Asia ei ole sen kummempi kuin parturissa käynti. Jotkut käyvät useammin, toiset harvemmin. Toiset haluavat isomman määrän karvoja pois, toiset vähemmän. Karvoilla ei ole mitään tekemistä aikuisuuden tai kypsyyden kanssa.

Vierailija
7/26 |
01.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kainalot voi höylätä??? En minä mitään pakota! Ja kyllä mä ne höylät sit ostan, kun teini niitä haluaa, ei sen tarvii niitä itse ostaa.

jaksa olla ääliö. Luuletko, että neuvominen ei muka ole eräänlainen kehotus?

Miksi et sano lapselle, että "kun naiseksi kasvaa niin alapäähän tulee luonnollinen kaunis merkki aikuisuudesta karvoituksen muodossa eikä niitä tarvitse poistaa vaikka joku niin tekeekin". Eihän tuokaan ole pakotus, vain toteamus.

Vierailija
8/26 |
01.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on tapana keskustella teinieni kanssa. Mitä kummallista siinä on? Oletko jotenkin häveliäs itse, jos et kykene puhumaan lastesi kanssa jostain karvojen ajelemisesta? Heh. Kuinka keskustelet seksistä tai kondomien käytöstä? Pitääkö nekin äkätä ihan itse?

Luuletteko tosiaan, että teinit ei ihan itse äkkää jotain kainalo- tai alapääkarvojen ajelua? Karvojen ajelu yhtään mistään ei todellakaan ole mikään välttämättömyys tai edes hygienia-asia. Jokainen teini voi itse kaupasta ostaa höylät ja alkaa sheivaamaan, jos siltä tuntuu, mutta kenenkään ei ole pakko ja karvoitus on tasan jokaisen henkilökohtainen asia.

Suihkussa käymisessä ja deodorantin käytössä voi opastaa, jos lapsi haisee. Yleensä nekin asiat tajutaan ihan itse.

Vierailija
9/26 |
01.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi itse neuvot/kehotat/komennat tytärtäsi kasvattamaan majavan? Eikö hän saa itse päättää alapäänsä karvoituksesta?

jaksa olla ääliö. Luuletko, että neuvominen ei muka ole eräänlainen kehotus?

Miksi et sano lapselle, että "kun naiseksi kasvaa niin alapäähän tulee luonnollinen kaunis merkki aikuisuudesta karvoituksen muodossa eikä niitä tarvitse poistaa vaikka joku niin tekeekin". Eihän tuokaan ole pakotus, vain toteamus.

Vierailija
10/26 |
01.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jaksa olla ääliö. Luuletko, että neuvominen ei muka ole eräänlainen kehotus? Miksi et sano lapselle, että "kun naiseksi kasvaa niin alapäähän tulee luonnollinen kaunis merkki aikuisuudesta karvoituksen muodossa eikä niitä tarvitse poistaa vaikka joku niin tekeekin". Eihän tuokaan ole pakotus, vain toteamus.

Totta ihmeessä olen kertonut, mitä kasvaminen tuo tullessaan...

Vierailija
11/26 |
01.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt 13 v on ajellut sääret ja kainalot varmaan kaksi vuotta. Kainalot varmaan kauemminkin. On tummahiuksinen ja myös säärikarvat tummat. Kainaloissa on kyse ihan hygieniasta, hiki ei haise niin paljon kun ei ole karvoitusta. Sääret neuvoin ajelemaan kun huomasin pari kesää sitten että ei halunnut pitää shortseja tai edes capreja kun jalat oli niin karvaiset. Karvat saa pois, miksi niistä tarvisi kärsiä? Ei ne kaikkien mielestä tosiaankaan ole kauniita.

Nyt kevättalvella ihan mainitsin että jos joskus kokee tarvetta niin siitä vaan alapäätäkin voi siistiä, varsinkin bikinirajaa. Itselläni ainakin kasvaa karvat reiden puolellekin ja ei todellakaan ole kivan näköistä uimapuvussa. Muistan nuorena hävenneeni omaa äitiäni joka ei ajellut bikinirajaa ja karvat rehotti uimapuvun lahkeesta. Alapään siistimiseen en anna sen kummempia ohjeita, nyt on tyttö jo niin iso että tekee jos itse haluaa. Luulen ettei ole vielä kajonnut. Itse siistin kyll alapäätä häpyhuulten ympäriltäkin, koen sen hygieenisemmäksi, minulla on runsaat kuukautiset ja valkovuotoakin niin on helpompi pysyä raikkaana ja puhtaana. Mutta se ongelma on tullut itsellekin vasta myöhemmin aikuisena, ei teini-iässä vielä.

Vierailija
12/26 |
01.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

karvoista pitää kertoa, että ne voi poistaa? Miksi ette sano, että ei niitä tarvitse poistaa?

Vierailija
13/26 |
01.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi itse neuvot/kehotat/komennat tytärtäsi kasvattamaan majavan? Eikö hän saa itse päättää alapäänsä karvoituksesta?

Onko sulla lukihäiriö?

Se karvoitus kasvaa luonnostaan, ei sitä tarvitse kasvattaa. Ja toteamus, että niitä ei tarvitse ajaa ei ole mikään komennus.

Vierailija
14/26 |
01.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

höylän, ja kertonut kainalokarvojen ajelusta, säärikarvoista puhui itse, ja mainitsin bikinirajoista, eli itse ajelen reiden puolelle tulevat karvat. Nämä on minusta äidillä ihan velvollisuuskin kertoa, ei niin, että on pakko, vaan niin että tällaisia tapoja meidän yhteiskunnassamme on. Kuka nämä kertoo, jos ei äiti? Vai haluatteko, että kaveripiiri kasvattaa lapsenne?

Vierailija
15/26 |
01.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

karvoista pitää kertoa, että ne voi poistaa? Miksi ette sano, että ei niitä tarvitse poistaa?

että ne voi poistaa, mutta niitä ei tarvitse poistaa. Tekee kuin haluaa.

Vierailija
16/26 |
01.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ne voi pitää tai ne voi poistaa, teini tehköön sitten miten haluaa.

Vierailija
17/26 |
01.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

puhunut mitään alapäänkarvoista. Pyysi saada alkaa ajelemaan kainalo- ja säärikarvansa ja suostuin. Alapäänkarvojen ajelun kieltäisin jos asia tulisi puheeksi.

Vierailija
18/26 |
01.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla lukihäiriö?

Se karvoitus kasvaa luonnostaan, ei sitä tarvitse kasvattaa. Ja toteamus, että niitä ei tarvitse ajaa ei ole mikään komennus.

Vierailija
19/26 |
01.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisin jopa mainita myöskin käsivarsikarvoista, mikäli on tarvetta.

Vierailija
20/26 |
01.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyttöäni ajelemasta vitivalkoisia haiveniaan sääristä.

Kavereilla on paljon enemmän ja tummempaa karvoitusta (jota ajelevat), mutta tyttäreni voisi rauhassa olla ylpeä "luonnonkauniista", harvinaisen karvattomista sääristään.