Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muistihäiriöt, kuinka paljon on normaalia 34-vuotiaalle?

Vierailija
31.07.2012 |

http://puolinaisenero.blogspot.fi/2012/07/muistihairiot.html

Kirjoitin niistä blogiin, jos viitsitte niin lukaiskaa tuo viimeisin päivitys ja kommentoikaa, että huolestuisitteko jo itse? On siis paljon pieniä asioita koko ajan, tuo melkein palo-onnettomus oli kyllä nyt tosi paha!

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
01.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

onpahan sit ainakin asiantuntijan arvio mun mielenterveydestä...

ap

Vierailija
2/11 |
31.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ero on äärettömän raskas prosessi ihmiselle. Kapasiteetti käsitellä asioita on aivoilla rajallinen, eikä psyyke aina kestä kaikkia muutoksia oireilematta. Kannattaa mennä lääkäriin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
31.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eivät yleisiä tuon ikäisellä ja siksi niitä ei osata epäillä. Serkkuni oli 38v kun hänellä todettiin Alzheimer ja oireita tietysti oli ollut jo aiemmin. Kun suostui lääkäriin tutkittiin ensin montaa muuta asiaa ennen kuin oikea syy paljastui.

Vierailija
4/11 |
31.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja vaikken juuri taustojasi tunne, niin elät ilmeisesti melkoisessa elämänmuutoksessa. Stressi ja masennus voivat aiheuttaa muistihäiriöitä. Kognitiivisten prosessien kapasiteetti on ihmisellä rajallinen ja jos sellaisessa tilanteessa, jossa joutuu tekemään paljon sopeutumistyötä ja silti selviytymään arjesta normaaliin tapaan (aika pitkä työmatka sulla ja kissanpennut, lämpimän veden puute ym. vaativat aika paljon voimavarojasi), niin muisti voi tehdä tepposiaan.

Suosittelisin, että yrittäisit saada apua arkisiin asioihin tai ainakin noihin, mitä eivät kuulu normaaliin arkeen ja järjestelet asiasi niin, että saat aikaa uuden elämäntilanteeseesi sopeutumiseen. Tee itsellesi tärkeitä asioita, älä suorita.

Ei siis ole normaalia tuollainen unohtelu, mutta lohduttavaa ehkä kuulla, että sille kuitenkin on ihan luonnollinen selitys olemassa.

Tsemppiä sinulle :)

Vierailija
5/11 |
31.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiset ovat huolimattomampia ja hajamielisempiä kuin toidet, mutta muutos huonompaan on aina huolestumisen aihe. Joskus se selittyy stressillä tai unen puutteella.

Vierailija
6/11 |
31.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

fyysisen syyn muistihäiriöille, esim. pernisiöösin anemian.

Vierailija
7/11 |
31.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä unohdan montakertaa asioita. Laitan päälle pyykkikonetta valitsen ohjelman mutta en laita käynnistyspainiketta pohjaan. Tiskikoneen täytän, mutten laita käyntiin. Lähden kauppaan, lunttilappu jää kotiin tai lompakko autoon ja huomaan sen vasta kassalla. Pankkiautomaattikortti jää automaattiin tai kassan maksupäätteeseen.

Meillä on puuhella, usein laitan tulet uuniin ja huomaan vasta kun käry haisee että jotain on hellan päällä. Alotan peseen uunia ja unohdan pesuaineen sisään ja laitan uunin päälle seuraavana päivänä ja muistan sen sit ku alkaa kuumuessa haista.

Mä oon pitäny näitä unen puutteesta johtuvina/ yliväsymisestä johtuvina unohtelemisina. Mutta kieltämättä olen miettiny samaa että onkohan mulla joku vialla. Just tuo että unohdan mitä olen kertomassa. Unohdan mitä mulle on sanottu. Ihmisten nimet ei jää mieleen. Onhan näitä. Mutta, vielä ei ole sattunu mitään vakavampaa. Lapset sentään on aina tallessa :D

Kai se kuuluu tähän ku 40v lähenee ja ollaan sit aikusia :D

Vierailija
8/11 |
31.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä unohdan montakertaa asioita. Laitan päälle pyykkikonetta valitsen ohjelman mutta en laita käynnistyspainiketta pohjaan. Tiskikoneen täytän, mutten laita käyntiin. Lähden kauppaan, lunttilappu jää kotiin tai lompakko autoon ja huomaan sen vasta kassalla. Pankkiautomaattikortti jää automaattiin tai kassan maksupäätteeseen.

Meillä on puuhella, usein laitan tulet uuniin ja huomaan vasta kun käry haisee että jotain on hellan päällä. Alotan peseen uunia ja unohdan pesuaineen sisään ja laitan uunin päälle seuraavana päivänä ja muistan sen sit ku alkaa kuumuessa haista.

Mä oon pitäny näitä unen puutteesta johtuvina/ yliväsymisestä johtuvina unohtelemisina. Mutta kieltämättä olen miettiny samaa että onkohan mulla joku vialla. Just tuo että unohdan mitä olen kertomassa. Unohdan mitä mulle on sanottu. Ihmisten nimet ei jää mieleen. Onhan näitä. Mutta, vielä ei ole sattunu mitään vakavampaa. Lapset sentään on aina tallessa :D

Kai se kuuluu tähän ku 40v lähenee ja ollaan sit aikusia :D

Vierailija
9/11 |
31.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

käyntiä, eihän tästä tuu mitään...

ap

Vierailija
10/11 |
31.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 31 ja kärsinyt työstressistä ja masennuksesta, joiden molempien pitäisi olla ohi. Kesälomaa on ollut useampi viikko ja töissä on erittäin hiljaista. Minulla ei ole perhettä. Kävin tänään vaatekaupassa ja ostin paidan. Puolen tunnin kuluttua olin toisen kaupan sovituskopissa ja laittaessani kyseisen paidan sisältävää Lindexin kassia sen naulaan, tajusin, etten muistanut, mitä olin ostanut. Jouduin katsomaan kassiin. Perjantaina pakkasin laukkua viikonlopun reissua varten ja menin toiseen huoneeseen hakemaan jotain pakattavaa tavaraa, mutta en siellä enää muistanut, mitä. Viime aikoina olen unohdellut ihmisten nimiä aiempaa useammin. Mummillani oli alzheimer hänen kuollessaan 70-vuotiaani. Äitini on 60 ja unohtelee paljon. Olen hänestä huolissani, mutta pitäisikö minun olla itsestänikin?

Vierailija
11/11 |
31.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

käyntiä, eihän tästä tuu mitään...

Hitto kun en osaa laskea enää noita varmennuksiakaan!

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi seitsemän