Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Silmätulehduksen jälkeen toinen silmä sumea

Vierailija
31.07.2012 |

Mulla oli heinäkuun ekalla viikolla oikea silmä tulehtunut, sitten vasen ja taas oikea (siirsin sen sinne luultavasti takaisinn ripsarilla).

Tämän jälkeen oikea silmä on ollut vähän outo. Samea ja vetinen. Toissapäivänä vesisuihku osui silmään ja sattui aika lailla. En saanut silmää hetkeen auki kun kirveli ihan kauheasti.

Nyt olen huomannut että oikea silmän näkö on sumea. Huomaan sen kun telkkaa katsoessa peitän toisen silmän.

Osaakohan normaaki työterveyslääkäri katsoa silmään vai pitäisikö mennä esim silmäaseman silmälääkärille?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
31.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mietin vaan että normilääkärillä ei ole samaa laitteistoa millä näkee silmään sisälle.

Vierailija
2/5 |
31.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta katselin esim silmäaseman lääkäreiden aikoja niin ekat ajat viikon päässä:(

Pitääpä kysellä huomenna muualta.

AP

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
31.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä silmäpolille jos huolenaihetta on.

Vierailija
4/5 |
31.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

5.7. alkoi silmätulehdus, joka levisi nielutulehdukseksi. Ekat antibiootit eivät toimineet silmiin eikä kurkkuun, tulehdusarvo oli yli 150. Seuraavat kuurit alkoivat purra. Sen jälkeen alkoi näkökyky muuttua huonoksi. Kävin optikolla näöntarkastuksessa ja niinhän se oli, että näköni oli kuin sokealla myyrällä. Seuraavaksi päiväksi sain silmälääkäriajan Silmäasemalle. Lääkäri diagnosoi sarveiskalvon virustulehduksen, mikä vaatii sairaalaseurantaa. Tänään olin sitten silmäpolilla ja nyt oli samentumat sarveiskalvosta vihdoin lähteneet. KOko ajan olen käyttänyt Oftan C-C:tä ja Oftagel-kostutustippoja. Kostutustippojen käyttöä jatkettava vielä, mahdollisesti tarve on pari kuukautta.

Suosittelen sinulle nopeaa käyntiä silmälääkärissä, vaikka sitten yksityiselläkin. Hän tekee lähetteen silmäpolille. Kaikki silmälääkärit ovat lomailleet heinäkuun, koko Turusta ei löytynyt yhtään yksityistä lääkäriä. Ota vaivasi tosissaan. Pitkittynyt sarveiskalvon tulehdus voi jättää pysyviä samentumia näkökenttään.

Vierailija
5/5 |
31.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä että olet paranemaan päin!

Nyt alkoi jännittää. Huomena heti pitää käydä työterv lääkärillä jos laittas lähetteen silmälääkärille jos sellasen jostain sais...

AP

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kolme