Onko muilla ollut hoidon aloittaminen tällaista?
Aluksi lapsi n. 2.5-v. oli riemuissaan hoitoon pääsemisestä. Muutaman päivän kuluttua hän ei olisi enää millään halunnut hoitoon. Kotona ei haluaisi pukea vaatteita ja itkun kanssa ajetaan matka hoitopaikalle, missä itku jatkuu. Lapsi hokee koko ajan, että tulee ikävä äitiä. Hoidosta haettaessa lapsi on ihan tyytyväinen, eikä pidä kiirettä pois lähtemisen kanssa. Lapsi on pph:lla. Mahtaisiko olla tekemisen puute, vai mistä tämä johtuu? Joka kerta olen silti päättäväisesti jättänyt lapsen hoitoon, vaikka lapsi pyrkiikin äidin perään. Onko teillä muilla ollut tällaista? Kauankohan sopeutuminen kestää, vai olisiko parempi kokeilla hoitopaikan vaihtamista? Lapsen odotukset hoitoon pääsemiseksi olivat suuret ja ensimmäiset päivät mukavia, mutta nyt hoitoon meneminen on surkeaa ja suurta itkua.
Kommentit (2)
Älä vielä ala muuttaa hoitopaikkaa, luulen et se vaan sekoittas lasta enemmän. Juttele hoitajan kaa et miten lapsi siel käyttäytyy ja miettikää yhes voisko siel joku olla vikana, vai onko vaan (niinku mä luulen) pelkkää alkutotutteluu. Mun lapsen tarhas yks laspi huus melkein joka aamu ekat 6 viikkoo! Jotku tottuu nopeemmin ku toiset.
Kyl se siitä menee.
lapsella kun olen heitä hoitanut, ekaksi juuri innoissaan ja sitt ei tahtoiskaan äidin helmoista pois. Kyll se taas lähtee menemään kun rutinoituu. Ainakin meillä lähtenyt ja kummatkin tapaukset ollu poikia vähän yli kaksi vuotiaita...
Onnea ja pitkiä hermoja, kyll se siitä...