Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

4 v. pojalla mielikuvitusystäviä, isänsä "häpeää" tätä/suuttuu?

Vierailija
30.07.2012 |

Olen yrittänyt miehelle selittää, että on ihan normaalia tuon ikäiselle nuo mielikuvituskaverit.

Mies ei jotenkin kuitenkaan tunnu olevan asian kanssa sinut, pojan puhuessa mielikuvitusystävästään mies on äkäisen oloinen, sanoo että "höpöhöpö, ei sitä ole olemassakaan" tai "olet naurettava" tai kerran jopa sanoi että ei leiki pojan kanssa, ennenkuin tämä lopettaa höpinät mielikuvitusystävästään.

Minä tietty olen miehelle tiukasti sanonut, että ei hän tuolla tavoin voi reagoida, olisi sitten edes hiljaa.

Mietin, miten tällainen miehen asenne saattaa vaikuttaa poikaan, jos vaikuttaa...?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
30.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielikuvitusystävän normaaliudesta ja myös siitä, että hän tekee käytöksellään itse lapsestaan sairaan.

Vierailija
2/3 |
30.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielikuvitusystävän normaaliudesta ja myös siitä, että hän tekee käytöksellään itse lapsestaan sairaan.

Mies voi tehdä paljon hallaa tuolla. Ne mielikuvituskaverit kun ovat ihan normaali juttu tuon ikäiselle. Meidän 6v. pojalla on vieläkin mielikuvituskaveri =)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
30.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että se on normaali kehitykseen liittyvä juttu. Meidänkin tytöllä oli mielikuvitusystävä tuossa iässä ja tuttavan lapsilla myös. Vaihe meni sitten ohi itsestään.

Kerro miehelle, että aikuisen kuuluu ottaa asia rauhallisesti. Kyse ei ole siitä, ettei lapsi tietäisi, mikä on totta ja mikä ei tai että hän yrittäisi huijata isäänsä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kaksi