Olenkohan pilannut munasarjani kokonaan kun olen syönyt pillereitä lähes ilman taukoja 3v?
siis olen pitänyt kahden laatan välissä aina max 3 päivää taukoa! Onko kukaan tehnyt samalla tavalla, mietin pitäiskö lopettaa suosiolla ainakin hetkeks kokonaan?
Kommentit (14)
Itsekin nuorempana vedin niitä kolmisen vuotta täysin putkeen, koska vihasin menkkoja.
Myöhemmin vaihdoin kapseliin ja kun halusin raskaaksi niin ei ollut mitään ongelmia, päin vastoin.
Kun söin pillereitä, ei tullut mieleenkään moinen! Pidin AINA kuuliaisena 7 päivän tauon.
mitä pillereitä syöt? Ainakin yhdistelmäehkäsyissä kanttii pitää se viikon tauko 3 pvän sijaan..
Siis vaikka sitten kerran vuodessa (itse teen niin endometrioosin takia). Mielummin viikko harvemmin kuin 3pvä parin kk välein.
niin paljon että siksi tauot jääneet vähiin! Ikää kun on jo 36 mietin saanko koskaan enää lasta jos haluan. Ap
Voit ihan hyvin syödä 3kk putkeen. 3pv tauko riittää hyvin.
eli ei siis haittaa mahdollista tulevaa lapsen hankintaa ajatellen! Ajattelin vaan kun ikääkin on niin paljon että jos näin lähtee viimeinenkin hedelmällisyys!:) ap
Itse söin e- pillereitä putkeen noin 10 vuotta ja kun lopetin, tulin saman tien raskaaksi, joten älä hätäile :).
Joillakin oma hormonitoiminta on pitkään aivan sekaisin pillereiden jälkeen,siihen kannattaa varautua
eli ei siis haittaa mahdollista tulevaa lapsen hankintaa ajatellen! Ajattelin vaan kun ikääkin on niin paljon että jos näin lähtee viimeinenkin hedelmällisyys!:) ap
kertoja pillerit lopettanut on kierto palautunut heti normaaliksi mutta tästä siis vuosia aikaa!Raskaaksi olen myös tullut heti kun olen toivonut, nuorena vaan pidin tauot kiltisti ja toista raskautta yrittäessä en ollut aikoihin e pillereitä syönyt.ap
Ei sillä pitäisi hedelmällisyyteen olla mitään vaikutusta, paitsi että kuukautiset saatetaan joutua käynnistämään lääkkeellisesti, jos oma kierto on tuosta mennyt sekaisin. Mutta mitään pysyvää haittaa ei ole.
Sen sijaan kuukautisten puuttuminen voi heikentää luustoa ja aiheuttaa osteoporoosia.
Ei sillä pitäisi hedelmällisyyteen olla mitään vaikutusta, paitsi että kuukautiset saatetaan joutua käynnistämään lääkkeellisesti, jos oma kierto on tuosta mennyt sekaisin. Mutta mitään pysyvää haittaa ei ole.
Sen sijaan kuukautisten puuttuminen voi heikentää luustoa ja aiheuttaa osteoporoosia.
Kuukautisten puuttuminen ei aiheuta osteoporoosia. Se on se estrogeeni, ei se verinen vuoto...
Voit jatkaa samaan malliin, ei kannata pitää taukoja:)