Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Imetys kavereiden ja sukulaisten nähden

Vierailija
29.07.2012 |

Itse vasta suunnittelen lasten hankintaa, mutta olisin kysynyt että onko "normaalia" jos ei halua imettää kavereiden ja sukulaisten nähden? Ongelmani on se, että isosisareni imettää ja puhuu imetyksestä melkeinpä missä tahansa, esim. vanhempiemme nähden. Puolestani hän voi niin tehdä, mutta kun itse en haluaisi. Leimataanko minut huonoksi vanhemmaksi, jos esim. kylässä ollessa syötän vauvan tuttipullosta? Oppiiko vauvat (aina?) syömään tuttipullosta? Kuinka normaalia on häpeillä tällaista asiaa, vai pitäisikö minun vielä pohtia, että olenko riittävän hyvä äidiksi?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
29.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että voisko mennä johonkin sivummalle syöttämään.

Opettamalla lapsi myös pulloruokinnalle, voi mummokin hoitaa lasta!

Vierailija
2/12 |
29.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kyllä imettelin kaverien ja sukulaisten edessä, mutta välillä taas menis syrjemmälle esim toiseen huoneeseen, jos oli vaikka vanhempaa väkeä paikalla. En halunnut heitä vaivaannuttaa. Ei mikään iso ongelma!

Meidän kahdesta pojats eka ei koskaan oppinut tuttipullolle vaan alkoi suoraan juoda nokkamukista n 10kk ikäisenä. Imetin häntä 14kk. Toisen pojan kanssa lopetin imetyksen 8kk kohdalla ja pulloon oppi kyllä sitten kun oli pakko. Mutta kummallekaan ei onnistuttu pitämään tissiä ja pulloa rinnakkaiskäytössä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
29.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

imetin esikoista ihan missä vaan, enkä kokenut että kukaan olisi katsonut tai kummastellut.

Kun myöhemmin sain lisää lapsia, olen heitä imettänyt "piilossa" eli olen kylässäkin kysynyt minne voisin mennä (on tarjottu saunan pukuhuonetta jne). Imetyspaidat/-mekot on tosi käteviä.

Vierailija
4/12 |
29.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään imetä edes omien vanhempieni nähden, vaan yleensä aina toisessa huoneessa. Älä kuitenkaan lasta pullolle opeta vaan sen takia, että häpeilet imettämistä. Kyllä rintaruokinnan voi hoitaa huomaamattomasti eri huoneessa tai harson alla. Älä stressaa tuollaisesta etukäteen. Mielesi voi muuttua, kunhan saat oman pienokaisen syliin...

Vierailija
5/12 |
29.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on jännä juttu, miten moni asia tuntuu aivan erilaiselta ja eri tavalla luonnolliselta silloin, kun se tilanne on sulla siinä edessä :)

Ei sun tarvi jutella imetyksestä kenekään kanssa, jos et halua. Jos haluat, voit. Ja imettämään voit mennä aina toiseen huoneeseen, ei sun tarvi imettää sukulaisten edessä, jos et halua. Ei vaihtoehdot ole julki-imetys ja pullo, vaan todellakin vetäydyt esim. makkariin imettämään, kun vauvalla on nälkä. Tai sitten tositilanteessa et enää yhtään häpeilekään, vaan koet aivan luonnolliseksi imettää imetyspaidan ja harson turvin.

Kaikki vauvat ei huoli pulloa, eikä sitä alkuun kannattaisi tarjotakaan, että vauva oppii kunnon tekniikan rinnan kanssa. Pullosta vauva saa maidon aina helpommin kuin tissistä, joten suotta opettaa "helpolle" ruoalle, jos haluaa imettää.

Vierailija
6/12 |
29.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli todella kiusallista, kun vaihdoin huonetta vauvan kanssa ja suljin oven ja (MIEHENI) sukulais naiset tulivat perässä. En ole heitä koskaan ikinä nähnyt edes bikineissä saati sittewn itse keikistellyt tissit paljaana julkisilla paikoilla. Erityisen inhottavaa oli, kun vasta harjoittelin imettämistä:/. Luulisi ihmisille kertovan jo paljon, jos itse hakeudun pois ja yritän sitten heidän huoneeseen saapuessa peitellä alastonta yläkroppaa:(

Vierailija
7/12 |
29.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muiden tuttujen ja sukulaisten nähden olen kokenut jotenkin liian intiimiksi. Isompi vauva ei edes tahtonut keskittyä syömiseen jos esim. mummo samassa huoneessa, kun pää pyörii etsien muuta mielenkiintoisempaa :)

Saat ihan itse päättää miten imetät ja kenen nähden. Eikä sitä todellakaan tarvitse päättää tai edes liikoja miettiä ennen kuin sulla on vauva jota imettää :) Varmuuden vuoksi en pullolle opettaisi, mutta eipä se varmaan väärinkään ole. Omat lapset ei ole pulloa huolineet kun on välillä koitettu. Imetin molempia sen suositellun vuoden, ja sit vähitellen lehmänmaitoon siirtyminen.

Vierailija
8/12 |
29.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli todella kiusallista, kun vaihdoin huonetta vauvan kanssa ja suljin oven ja (MIEHENI) sukulais naiset tulivat perässä. :(

Jos on julki-imetys moukkamaista niin kyllä toi taitaa olla vielä moukkamaisempaa.

Vierailija
9/12 |
29.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka sanoi, että mieli voi muuttua. Itse olin ihan ehdoton julki-imetyksen vastustaja tähän asti, kun oma esikoinen syntyi. On vaan niin helppoa ja luonnollista vetäista tissi esiin ja alkaa imettämään, kuin siirtyä pukuhuoneisiin yms. Tosin itse käytän harsoa rinnan edessä jos on muita kuin perheen jäseniä ympärillä.

Meillä vauva ei huoli pulloa minulta, mutta mieheni/äitini pystyy syöttämään pullon kanssa. Kannattaa testata jos pullo ruokintaa haluaa rinnalle yrittää !

Vierailija
10/12 |
29.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä imetin lopulta aika avoimesti ja melkein missä vain.. ensin yritin aina hakeutua omaan rauhaan toiseen huoneeseen, mutta lopputuloksena joku aina kuitenkin seurasi perässä. Harmittaa nyt myöhemmin, etten sillon saanut suutani auki ja sanonut suoraan, etten halua seuraa vaan olla rauhassa.

Kyllä se imetystapa vähitellen sitten muotoutuu omanlaiseksi.. eikä pullokaan ole huono vaihtoehto, meillä tosin vauva ei pulloa huolinut eikä viitsitty väkisin "opettaa" kun se ei kuitenkaan ollut mitenkään välttämätön.

Varmasti olet hyvä äidiksi! Moni asia vauvan tuloon liittyen mietityttää ja musta se on ihan luonnollista. Enempikin kypsyyttä osoittaa, että tulee edes kyseiset asiat mieleen ennen lapsen hankintaa :)

Vierailija
11/12 |
29.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en "halua jäädä paitsi mistään" ja siksi olen imettänyt ihan missä sattuu. En kestä mennä erilleen, kun muut jatkavat juttujaan. Imettämiseen menee kuitenkin aika paljon aikaa, jota ei minulla ainakaan ollut kiinnostusta viettää poissa ihmisten ilmoilta.

JOs olet enimmäkseen kotona, niin miksei pulloa sitten, mutta jos päivittäin pyörit kaupungilla ja kylässä, niin nopsaan alkaa maito hiipua, jos aina pulloa silloin tarjotaan.

Vierailija
12/12 |
29.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ainakaan kaivannut yhtään lisää suorituspaineita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi viisi