Todella heikot lantionpohjalihakset
Minulla on todella heikot lantionpohjalihakset, virtsankarkailuakin on välillä hyppiessä ja esim. oksentaessa. Olen yrittänyt harjoittaa lihaksia, mutta aloitus on vaikeaa, kun lihasten kunto on niin heikko. Kahdella sormella tunnen heikon puristuksen, mutta sitäkään en jaksa pitää pitkään. Minulla on Smartballs-kuulat, joita olen pitänyt nyt päivittäin ½-4 tuntia kerrallaan, onkohan näistä apua?
Minulla on myös come(?)-lantionppohjalihasten harjoituslaite, mutta sillä saan aikaiseksi vain juuri silmällähavaittavan liikahduksen enkä jaksa pitää kuin muutaman sekunnin jännitystä yllä.
Olisiko otettava yhteyttä esim. fysioterapeuttiin jo vai voiko näin heikkoja lihaksia saada vielä omin avuin kuntoon?
Toivon asiallisia vastauksia ja kiitän jo etukäteen.
Kommentit (8)
Smartballs (tai nykyisin Teneo-Duo) kuulat oli apu itselläni lihaskunnon palauttamiseen synnytyksen jälkeen.
Sinulla on kuitenkin melko hyvä lähtökohta kun saat pidettyä kuulat 4 tuntiakin. Mutta niitä pitäis aika ajoittain liikutella supistellen lihaksia. Silleen olen nyt vuodessa saanut hyviä tuloksia ja mieheni mielestä jo olen tiukempi kun ennen synnytystä.
Smartballs (tai nykyisin Teneo-Duo) kuulat oli apu itselläni lihaskunnon palauttamiseen synnytyksen jälkeen.
Sinulla on kuitenkin melko hyvä lähtökohta kun saat pidettyä kuulat 4 tuntiakin. Mutta niitä pitäis aika ajoittain liikutella supistellen lihaksia. Silleen olen nyt vuodessa saanut hyviä tuloksia ja mieheni mielestä jo olen tiukempi kun ennen synnytystä.
Mulla tuo Come tuli ostettua viime kesänä mutta viikon taisin jaksaa sählätä sen kanssa. Oli jotenkin hankala ja jäänyt käyttämättä.
Geishakuulia sen sijaan pidän melko ahkerasti ja tunnen niiden auttavan. Myös sitä kegel-harjoitusta lihaksia supistaen/ -rentouttaen teen melkeinpä päivittäin. Se on kivaa myös kuulien ollessa sisällä.
hienoa että olet ainakin aloittanut tutkimalla lihasten kuntoa!
mutta älä vaivu epätoivoon vaikka nyt tuntuukin mahdottomalta!
minullakin on come ja aloitin sillä kuudella minuutilla,, sinä voit aloittaa vaikka kuudela sekunnilla.
voit saada naistentautien sairaalan fysioteraputilta hyviä neuvoja ja ohjeita ja lihasten supistuvoimakkuus voidaan myös mitata, sen avulla voi myös seurata edistymistäsi.
jatka lyhyitä harjoituksia comella, minuutti jokapäivä viikon ajan, sitten alat tuntea että lihas väsyy ja vahvistuu! sitten lisäät puristusten kestoa ja toistoja,, siitä se lähtee, usko pois!
tiedän, liikaa huutomerkkejä mutta haluan tsempata sillä itse olen ollut lähes samassa tilanteessa ja nyt lihakset comella keskimääräistä vahvemmat!!
Mutta viidennen lapsen odotusaikanakin kävin vaan kakalla ja pidätin pissan.
Ei siihen mitään laitteita tarvita, jumpata voi missä ja milloin vaan!
Ja tee itsellesi palvelus äläkä jumppaa pelkkää vaginaa vaan myös peräaukko ja virtsa-aukko. Oikeat lihakset löydät vessassa kun pidätät ulostamisen, varo kuitenkin liiallista leikkimistä ettei tule tulehdusta. Nämä alueet kontrolloi ulostamisia, ei se että jumppaa vaginaa.
mutta pitkä prosessi se on saada lihakset kuntoon.
tsemppiä!
terv. samoja ongelmia täälläkin