Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenko kohtuuton ja paska äiti?

Vierailija
28.07.2012 |

Jos kerron epäselvästi tilanteen pyydän anteeksi, mutta onko allaoleva tilanne SINUN MIELESTÄSI anteeksiantamattoman vakava ja lastensuojelullinen tilanne?

Meillä on 8,5-vuotias poika ja olen raskaana 23. viikolla. Mies ehdotti tänä iltana klo 19.40, kun poika lähti vielä hetkiseksi kavereidensa kanssa pihalle(kotiintuloaika hänellä klo 20.45 viimeistään näin kesällä), että jos kävisimme pienellä kävelylenkillä ja matkan varrella juomassa yhdet terassilla, joka sijaitsee kotoamme n. 2 minuutin kävelymatkan päässä. Lähdimme kotoa 19.45 ja annoin pojalle puhelimen ja sanoin, että jos tulee mitään asiaa, niin soittaa meille - voi esim. luvan kanssa tulla perässä terassille juomaan limun tai me tulemme aiemmin kotiin - tarkoitus oli juoda tosiaan ne yhdet lasilliset siinä terassilla ja olla kotona viimeistään klo 20.30. Ehdimme olemaan terassilla n 10-15 minuuttia, kun isäni puolisoineen ajoi pyörällä siihen viereen lapseni kanssa ja aloitti hirvittävän saarnan lapsen hylkäämisestä pihaan ja siitä, että olimme lähteneen baariin RYYPPÄÄMÄÄN! Minulla oli lasissa karpalomehua ja mies joi yhden kolmostuopin. Olin siis täysin selvinpäin ja lähdössä kotiin n 15 minuuttia siitä eteenpäin. No, kehtasin siis jättää 8,5-vuotiaan 30 minuutiksi yksin pihaan - kahden minuutin matkan päähän terassista, jolla istuimme, ja kehtasin vielä istua mehulasillisen kera BAARISSA ollessani raskaana!! Herranjestas, meillä kestää joskus kauppareissulla iltaisin yli tunti ja silloin on kuulemma ok, että poika on sen ajan pihalla yksin - miten se, että sen kauppareissun sijaan olen juomassa terassilla yhden lasillisen mehua max puolen tunnin ajan, eroaa tuosta kauppareissusta, joka kestää useimmiten puolet pidempään??!

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
29.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hupaisat ongelmat teillä. Ja sinä et aikuisena, kohta kahden lapsen vanhempana osaa laittaa rajoja toiselle aikuiselle! Ihmiset, jotka eivät osaa kohdella itseään kunniallisesti, tulee opettaa siihe.

Rasittaa tuollainen avuttomuus.

Vierailija
22/34 |
29.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Baari sinänsä ei ole moraalisesti väärin vaan se että noin nuori lapsi jätetään yksin.

Lapsi mukaan terassille tai sitten joku kotiin lapsen kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
29.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin kuvitella siis tilanteen omalle kohdalle, ja sä tai miehes ette mielestäni tehneet mitään väärin.Isäsi vaimo on kummallinen.Lukenut varmaan liikaa iltapäivälehtiä yksin jätetyistä lapsista kun vanhemmat baarissa.Mitäs jos olisitte olleet kahvilan terassilla, kahvilla?Eihän tuo eroa siitä mitenkään, kun et itse alkoholia nauttinut.Eli et ole huono ja paska äiti, todellakaan.

Vierailija
24/34 |
29.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Baari sinänsä ei ole moraalisesti väärin vaan se että noin nuori lapsi jätetään yksin. Lapsi mukaan terassille tai sitten joku kotiin lapsen kanssa.

Ai 8v ei voi olla yksin kotona? Älä nyt viitsi!!! Kyllä kouluikäisen jo pitääkin osata olla kotona vähän aikaa yksin. Ja 8v osaa soittaa puhelimella tai mennä perässä sinne terassille!

Tiedätkös, että moni ekaluokkalainen kävelee YKSIN kouluun. Ja on koulun jälkeen tai aamuisin ehkä YKSIN kotona. Ou mai kaat!

Vierailija
25/34 |
29.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä nyt ei ole kyse vaan siitä että jos kerran perhe viettää aikaa terassilla niin silloin 8-vuotias otetaan mukaan. Tämä on sosiaalisuutta ja perhekeskeisyyttä.Yksin jättäminen altistaa lapsen vaikutteille joita ei voi kontrolloida. Mitä nenemmin lapsi on vanhempiensa kanssa sitä enemmin voidaan lapsen elinpiiriä kontrolloida.

8-vuotias on liian nuori vastustamaan voimakkaita impulsseja. Muistan elävästi Jammu Siltavuoren ja kaksi 8-vuotiasta tyttöä. Jos et ole tapausta kuullut niin luepa netistä.

Vierailija
26/34 |
29.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap.n virhe oli siinä, että hän kertoi lähtevänsä terassille. Olisitte kertoneet menevänne kävelylle.

Ap.n isä on kysynyt, missä äiti ja isä ovast, lapsi on kertonut, että menivät terasille lasilliselle / siiderille.

Kyllä minäkin olisin mennyt tarkastamaan tilanteen. sen sijaan: ovat ulkoiluttamassa koiraa , ovat kävelyllä, kaupassa , v iemässä autoa huoltoon, tms. olisi ollut hyväksyttävämpi selitys.

Jos kyseinen pariskunta on aiemminkin puuttunut teidän elämäänne, nostanut älämölöä viattomista aiheista, kannttaa pitää etäisyyttä heihin.

Minun anoppini, mieheni äiti, on myös puuttunut meidän perheemme ratkaisuihin, syyllistänut ja haukkunut minut vaikkei tiedä asioiden kokonaisuutta.

Mies on antanut tapahtua, eikä ole puuttunut.

Lopputulos: en ole missään tekemisissä isovanhempien kanssa, lapsillani ei ole mitään mummolaa.

Miehen äiti (ja muutama muu sukulainen) on tässä välissä niin voimakkaasti, että olemme asumuserossa ja harkitsen vakavasti eron laittamista vireille. Takaisin se mies ei ainakaan tule / emme muuta yhteen. Pitäkööt sukunsa.

Jossain vaiheessa tulee niitti täyteen. Mieti, kumman sinä haluat, puolisosi vai isäsi ja tämän naisystävän.

Vierailija
27/34 |
29.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

millaiselle kävelylle olitte muka menossa?

Ihan selvästi vain sinne terdelle, ja parin minuutin matkaa en sanoisi kävelyllä käymisenä... Teillä ei kyllä ollut aiettakaan käydä kävelyllä, ainakaan noiden aikojen puitteissa, mitä aloituksessa on :D

Vierailija
28/34 |
29.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tänne avautumistakin, PAITSI jos tarina ei mennytkään ihan noin...

ELi ap haluaa hyväksyntää sille että olivat terassilla kaljalla ja lapsi yksin pihalla. Nyt on jo saanut sen, kaikki on sitä mieltä että 8v lapsen voi jättää yksin illalla pihaan ja mennä itse lähipubiin kaljalle...hienoa.

Vierailija
29/34 |
29.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinkin minulle, kun en raskaana jaksa pitkiä matkoja kävellä - miehelle on kuitenkin melkoisen tärkeää, kuten myös minulle, että käyn kävelemässä edes pikkuisen matkan päivittäin ja tuo edestakaisen matkan n. 400-600m oli sopiva ja kiva pikku iltakävely ennen illan Selviytyjiä... :)

Kuten jo aiemmin mainitsin, minä en juo juuri koskaan alkoholia - en varsinkaan raskaana ollessani! Lasissani oli edelleen pelkkää karpalomehua, jota annoin myös poikani juoda, kun tämä ip(isän puoliso) toi hänet siihen terassille suuren valituksen saattelemana.

Eilisilta meni täsmälleen kertomani mukaisesti ja jos jollakulla on sitä vaikeuksia sitä uskoa, niin olkoon uskomatta sitten.

Ihmettelen, ettäkö jonkun mielestä oikeasti on väärin antaa 8,5-vuotiaan lapsen olla pihalla kaveriensa kanssa 19.45-20.30 välisen ajan niin, että vanhemmat on n. 2 minuutin kävelymatkan päässä. Herrantähden, meidän pojalla sentään on kotiintuloaika viimeistään klo 20.45, kun taas naapurien tenavat huutavat tuossa pihalla vielä klo 23 - kellonlyömään, jolloin meillä on jopa aikuiset normaalisti nukkumassa(tämän tiedämme, koska nukumme pihan puoleinen ikkuna auki ja kaikki pihan meteli kuuluu kotiimme, kuudenteen kerrokseen, asti)! Kaikki perheet tyylillään, mutta kyllä minusta on outoa antaa 5-12-vuotiaiden lasten olla tuohon aikaan pihalla.

AP

Vierailija
30/34 |
29.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä nyt ei ole kyse vaan siitä että jos kerran perhe viettää aikaa terassilla niin silloin 8-vuotias otetaan mukaan. Tämä on sosiaalisuutta ja perhekeskeisyyttä.Yksin jättäminen altistaa lapsen vaikutteille joita ei voi kontrolloida. Mitä nenemmin lapsi on vanhempiensa kanssa sitä enemmin voidaan lapsen elinpiiriä kontrolloida. 8-vuotias on liian nuori vastustamaan voimakkaita impulsseja. Muistan elävästi Jammu Siltavuoren ja kaksi 8-vuotiasta tyttöä. Jos et ole tapausta kuullut niin luepa netistä.

Miksi lapsen piti mennä pihalle, miksi ei voinut jäädä kotiin ja toisaalta jos lasta ei voi jättää kotiin, niin miksi ei ottaa mukaan terassille, jossa vanhemmilla ei ole tarkoitusta juoda ja jossa ei edes ole humalaisia.

Vierailija
31/34 |
29.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinkin minulle, kun en raskaana jaksa pitkiä matkoja kävellä - miehelle on kuitenkin melkoisen tärkeää, kuten myös minulle, että käyn kävelemässä edes pikkuisen matkan päivittäin ja tuo edestakaisen matkan n. 400-600m oli sopiva ja kiva pikku iltakävely ennen illan Selviytyjiä... :) Kuten jo aiemmin mainitsin, minä en juo juuri koskaan alkoholia - en varsinkaan raskaana ollessani! Lasissani oli edelleen pelkkää karpalomehua, jota annoin myös poikani juoda, kun tämä ip(isän puoliso) toi hänet siihen terassille suuren valituksen saattelemana. Eilisilta meni täsmälleen kertomani mukaisesti ja jos jollakulla on sitä vaikeuksia sitä uskoa, niin olkoon uskomatta sitten. Ihmettelen, ettäkö jonkun mielestä oikeasti on väärin antaa 8,5-vuotiaan lapsen olla pihalla kaveriensa kanssa 19.45-20.30 välisen ajan niin, että vanhemmat on n. 2 minuutin kävelymatkan päässä. Herrantähden, meidän pojalla sentään on kotiintuloaika viimeistään klo 20.45, kun taas naapurien tenavat huutavat tuossa pihalla vielä klo 23 - kellonlyömään, jolloin meillä on jopa aikuiset normaalisti nukkumassa(tämän tiedämme, koska nukumme pihan puoleinen ikkuna auki ja kaikki pihan meteli kuuluu kotiimme, kuudenteen kerrokseen, asti)! Kaikki perheet tyylillään, mutta kyllä minusta on outoa antaa 5-12-vuotiaiden lasten olla tuohon aikaan pihalla. AP

Raskaana oleva, väsähtänyt ap kävelee siis kilometrin 10 minuutissa eli menee kyllä minusta melkoista haipakkaa "huonokuntoiseksi".

Vierailija
32/34 |
29.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kauan kaikki on hyvin kun kukaan ei sanallakaan arvostele käytöstäsi. Mutta kun joku tohtii olla hieman eri mieltä niin ihmettelet että jonkun mielestä asia voisi olla toisin.

Miksi sitten kyselet?

Vai haluatko vaan tukea omalle menettelyllesi.

Jos olet sitä mieltä että 8-vuotiaan voi jättää ja mennä terassille jne. mitä olet kertonut niin hyvä niin. Tee sitten niin.

Vierailija
33/34 |
29.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mitä pahaa on ihmettelyssä?

Joka tapauksessa pojalleni annettiin ensimmäiseksi vaihtoehdoksi tulla sinne terassille mukaan juomaan lasillinen limua tai mehua, mutta halusi mieluummin jäädä pihaan leikkimään. Siksi sai puhelimen taskuunsa, jotta sai soittaa meille, jos mieli ehtii siinä puolessa tunnissa muuttumaankin ja haluaakin mukaan. Olisin tällöin kävellyt/mies olisi kävellyt poikaa vastaan, mutta sitten tilanteeseen sotkeutui muuta väkeä ja kaikkien ilta meni pilalle. :(

AP

Vierailija
34/34 |
29.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, kunto minulla on huono - sitä se yleinen liikkumattomuus, jota harrastin ennen raskautta, teettää - olen kuit. hiljalleen sitä yrittänyt kohottaa tulevaisuuteni takia.

Enkä ole viivottimella mitannut matkaa, joten en tiedä, onko välimatka nyt tarkalleen 200 metriä - vai paremminkin 150m/250m, mutta siksi käytinkin noin-sanaa arvioidessani matkaa. Samoin tein sen aika-arvion suhteen, n. 2 minuutin matka - noin merkitsee minuutin-puolentoista heittoa molempiin suuntiin, joka ei liene merkityksekkäin asia tässä ketjussa. Mies esim. kävelee meidän lähikaupalle n. 2,5 minuutissa ja se sijaitsee tienylityksen+pienen kävelymatkan(noin 50m) verran kauempana kuin kys. terassi missä kävimme illalla. Minulla tuohon kauppamatkaan menee 3-4 minuuttia max. No, pyydän anteeksi, etten tajunnut käyttää 2 minuutin sijasta sanaa muutaman minuutin matkan päässä.

AP

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan yhdeksän