Mitä tapahtui? Liittyy naisten intiimiasioihin
Mulla oli eilen koko päivän menkkamaista kipua, kovempaa mitä normaalisti kun edes on menkat. Kuukautisia mulla ei siis tällä hetkellä ole joten ei pitäis liittyä siihen mitenkään. Yhtäkkiä illalla tuli valtava "paineen tunne" alapäähän, sattui, ennenkuin ehdin tajuta mitään, tuntui kuin joku "kupla" olisi puhjennut ja "pulpahti" nestettä housuihin, nestettä arviolta ehkä 1-1,5dl (hankala arvioida, mutta housut kastui). Tunne ei tuntunut mitenkään pissaamiselta eikä mulla ollut hätäkään, eikä myöskään tullut kuin pissa vaan nimenomaan niinkuin yhtäkkiä olisi kupla puhjennut ja housut kastui samantien. Virtsankarkailua tms ei ole ollut koskaan. Neste ei haissut mitenkään ihmeelliseltä ja vaikutti värittömältä. Ei ole tapahtunut mitäänvastaavaa aiemmin ja ihmetyttää mikähän tuo outo tapahtuma saattoi olla? Ikää 22v jos jotenkin liittyy asiaan.
Lisäyksenä vielä että vakikumppani ollut jo monta vuotta, ei pettämisiä tai mitään muutakaan mahdollisuutta sukupuolitauteihin. Kaikki sukup. taudit testattu n. puolivuotta sitten ja puhtaat tulokset. Ei ole ollut muita oireita, kutinaa, kirvelyä tms paitsi tuon tapahtuman jälkeen kun kävin myöhemmin pissalla, hieman kirveli mutta ei pahasti ja sen jälkeen ei mitään. "menkkakivut" jatkuu mutta lievempinä
Kommentit (18)
se neste on vaan ollut siellä mutkalla ja sitten kertynyt johonkin kohtaan ja kun liikahtanut niin lähtenyt liikkeelle.
se neste on vaan ollut siellä mutkalla ja sitten kertynyt johonkin kohtaan ja kun liikahtanut niin lähtenyt liikkeelle.
olla joku kysta joka tyhjeni itsestään?
lääkäriin. en siis tiedä, että toimiiko kysta noin, mutta ymmärtääkseni jos kysta puhkeaa, ei kipua enää tunnu, mutta sitten voikin olla hengenlähtö lähellä.
Lääkäriin mars.
olla joku kysta joka tyhjeni itsestään?
Mullakin tuli mieleen, mutta tietääkseni en ollut raskaana? Tietenkin se raskaustesti voisi sen kertoa, ehkä. Lapsia haluan tulevaisuudessa, kyllä
Kertyykö ovulaatiosta todellakin tuolla tavalla nestettä??
Mua on viimeaikoina ultrattu melko paljon ja muutenkin tutkittu alapäätä, ja mitään kystia ei ainakaan aiemmin ole löytynyt. Kuinka nopeasti sellainen voi tulla? Viimeisestä gynekäynnistä + ultrasta n. puoli vuotta
Mullakin tuli mieleen, mutta tietääkseni en ollut raskaana? Tietenkin se raskaustesti voisi sen kertoa, ehkä. Lapsia haluan tulevaisuudessa, kyllä
Kertyykö ovulaatiosta todellakin tuolla tavalla nestettä??
Mua on viimeaikoina ultrattu melko paljon ja muutenkin tutkittu alapäätä, ja mitään kystia ei ainakaan aiemmin ole löytynyt. Kuinka nopeasti sellainen voi tulla? Viimeisestä gynekäynnistä + ultrasta n. puoli vuotta
Mulle (ja kai monille muille) raskaus aiheutti nimenomaan menkkamaisia kipuja, ne oli kyllä tosi kovia. Etpä mitään menetä, vaikka testin teetkin. Ovulaatiossa kai kertyy jotain nestettä, ainahan täällä naiset puhuvat jostain "ovislimoista" ynnä muusta herkullisesta. Itse en ole moisia huomannut mutta kai sitä sitten jotain nestettä valuu.
Teen raskaustestin piakkoin. JOS se näyttäisi plussaa, olikohan tuo keskenmeno? Vai joku "normaali" juttu?
Neste ei ollut mitään liimamaista/limaista vaan täysin nestemäistä, kuin vettä
niitä tulee ja menee ilman että yleensä edes huomaa mitään
ejakulaatio ilman seksiä?
Kysta todennäköisempi
värintöntä hajutonta nestettä. tosin ei kyllä tuossa määrin, sanoin, lusikallinen kerrallaan.
Ei vaarallista tietääkseni. Tosiaan, niitä tulee ja menee.
Kuinka nopeasti kysta voi kehittyä (noin isoksi vieläpä)? Tosiaan puoli vuotta sitten mut on tutkittu aika läpikotaisin ja vieläpä useampaan kertaan mm. ultrattu, paineltu jne
Kuinka nopeasti kysta voi kehittyä (noin isoksi vieläpä)? Tosiaan puoli vuotta sitten mut on tutkittu aika läpikotaisin ja vieläpä useampaan kertaan mm. ultrattu, paineltu jne
Minulla ollut useita munasarjakystia ja niiden "elämää" on seurattu ultralla. Minulta on puhjennut kolme kertaa kysta ja millään kerralla ei ole lorahtanut nestettä housuun. Neste jää kudoksiin ja imeytyy sieltä aikanaan pois. En jotenkin jaksa uskoa että kysta olisi ollut munasarjassa.
Jos on kysta niin se on ollut kohdussa, kohdunkaulassa tai emättimen seinämässä.
Minulla muutos puolen vuoden tarkastuksen jälkeen oli että 3x3 oli kasvanut 8x10 cm ja sitten leikattiin.
Niiden puhjenneiden kokoa en ole tiennyt ja mahdoton sitä on jälkeenpäin arvioida.
Minulla ensimmäisen kystan puhkeaminen aiheutti niin kovan tuskan että taju lähti, paareilla sairaalaan, toisessa olin todella kipeä ja hädin tuskin pysytin kävelemään, olin tosi kipeä tuskanhiki vaan virtasi sama kolmannessa.
Pari kolme vuorokautta puhkeamisen jälkeen vatsa ollut arka ja pitänyt syödä kipulääkkeitä.
Omasta mielestäni tuo tapahtuma ei kuulosta kystalta, mitä nyt olen noita juttuja lukenut.. Tosin kokemusta moisesta ei ole eli varmaksi en osaa sanoa mutta esim. nuo kivut eivät olleet tuota luokkaa kuin edellisessä viestissä kerrotaan. Kuin kovat menkkakivut vain
Sen määrän kun kaataa alushousuihin vaikka vettä, niin tulee läpi kyllä ulommistakin housuista ja valuu pitkin reittä.
Sen määrän kun kaataa alushousuihin vaikka vettä, niin tulee läpi kyllä ulommistakin housuista ja valuu pitkin reittä.
Niin siinä juuri kävikin. 1dl on ehkä lähempänä totuutta kuin 1,5, mutta tosiaan, alushousut kastuivat ihan märiksi, samoin farkut kastui haaroista niin että sisäreisi oli pitkälle märkä
vielä tänäään. Ei tietty tilannetta muuta miksikään, mutta jos joskus haluat lapsia, niin voi olla hyvä tietää, mikäli kysymys oli varhaisesta keskenmenosta.