Suomen Kennelliiton asiakaspalvelu
Oli asia mikä tahansa, niin aina sieltä saa vain tympeää ja nihkeää asiakaspalvelua. Aika harvoin olen sinne koiranomistajana soittanut, mutta silloin kun olen niin tehnyt (kysynyt neuvoa jostain asiasta), niin todella vaikeaa on ollut. Tänään esim. kun kyselin koirien silmätutkimustuloksista (SKL:lla on sellainen KoiraNet-palvelu, jossa on kaikki Suomessa listatut rotukoirat), niin yhden koiran kohdalla luki punaisella "SKL:n paneeli". Mm. siitä kun kysyin se asiakaspalvelija oli ihan, että "eeeii, siis voiko joku olla niin tyhmä ettei tiedä, mitä SKL:n paneeli tarkoittaa, ja ettei tiedä miksi sen koiran kohdalla sellainen maininta on...?" Mutta kun ei sitä välttämättä kaikki sellaiset tiedä (kuten minä), joka ei ole koiranjalostuksessa mukana ollut. Kerran kysyin jotain jostain metsästyskokeesta ja silloinkin oli ihan sama, että "eii, siis voiko maailmassa olla joku, joka ei tota tiedä..."
Niin elämäänsä kyllästyneitä asiakaspalvelijoita kyllä sielä, ettei mitään rajaa. Sääliksi käy niitä vielä ihan koirattomia jotka sinne soittavat vaan kyselläkseen, että "mikähän koira meille sopisi" tai että "mistähän saisi tietoa pentueista" tms.
tuntuu että jos jonkun palautteen sinne laitankin, niin sen lukee sitten myös sellainen "eiii, siis ei voi olla totta mikä idiootti..." -tyyppi. Ehkä pitäisi jonnekin yleisönosastoon kirjoittaa, vaikka Hesariin?
t. ap