Joka kerta kun sextailemme, mulla tulee hiiva :(
Ei huvita enää edes alkaa touhuileen. Aina hullu kutina päällä. Neuvoja sisaret?
Kommentit (18)
Ensin hoidat hiivan pois sekä itseltäsi että mieheltä.
Meillä mies ei ensin halunnut hoitoa "Kun eihän mulla ole mitään oireita", mutta kun sanoin, että jos ei hoideta, niin seksiä ei enää koskaan ole meidän välillä. No, sitten hoidettiin meidät molemmat.
Nyt _joka kerta_ kun sextailemme, laitan touhun jälkeen Gynolact-tabletin emättimeen.
Lisäksi pesen toosan sekä ennen että jälkeen touhuilun (ja tähän on kenenkään turha tulla huutamaan, ettei saa pestä liikaa. Pakko pestä, sillä vain näin pysyy hiiva poissa.)
Näillä keinoilla olen saanut hiivan pysymään poissa jo reilut kymmenen vuotta, aikaisemmin hiiva roihahti jokaisen sextailun jälkeen. (ja siis tarkennan, että on sama mies ollut jo parikymmentä vuotta)
Näiden lisäksi vielä pari juttua. Toistuvissa hiivatulehduksissa se hiiva on todennäköisesti ongelma myös suolistossa. Ja siellä se täytyisi saada rauhoittumaan.
Syötkö paljon makeaa? Jos syöt, lopeta kaiken makean ja sokerisen syöminen. Syö joka päivä maustamatonta jugurttia ja maitohappobakteereita. Googlaa hiivanhoitoruokavaliosta lisää tietoa (ne on yleensä tosi radikaaleja ja siten haastavia.) Jo sokerin pois jättäminen esim. kuukaudeksi ja hapanmaitotuotteiden päivittäinen syönti auttaa.
Ja tosiaan molemmille hiivan lääkehoito samanaikaisesti.
vielä yksi vinkki:
liukuvoidetta tai Ceridal-öljyä. Mulla kostuminen vaihtelee kuukautiskierron hormonitilanteen mukaan, ja noin viikon ennen kuukautisia limakalvot on ohuemmat ja herkemmin ärtyvät kuin muulloin. Jos ei silloin liukasta kunnolla, alkaa todella järkky kutina...
Lactal Balansin nimeen minäkin vannon, ja Avecyd-pesunesteen- se on juuri sopivan hapanta alapesuihin.
Mulla tulee jokakerta virtsatientulehdus :( Ei kiva sekään....
jos hoidat vain itsesi saat uuden tartunnan mieheltäsi.
Hiiva on pirullinen se ei oireile miehillä.
Joten hyvä hygienia on a ja o ja miehen kuuluu käyttää peniksessä salvaa samanaikaisesti kuin sinä hoidat itsesi.
Ottakaa reilu kuuri voitelette vehkeenne kumpikin 2-3 kertaa päivässä viisi päivää niin tauti lähtee.
Jos mies tökkii vierasta saattaa sieltäkin ne pöpöt tulla ja tarttua kumppaniin. Tämä yleisellä tasolla ja ei koske välttämättä ap:n tapausta.
Esinahka pitää vetää kunnolla taakse ja pestä kulli huolella ennen yhdyntää ja yhdynnän jälkeen pesu ja voiteen levitys hoitojakson ajan.
Esinahan alle kertyy töhnää ja etenkin sen mutterin ympärille siihen vakoon.
virtsisongelma kun lemppasin petturimiehen ulos.
ne virtsatientulehdukset ja hiiva tapauksessa, mies ja nainen kannattaa hoitaa kerran kunnolla rasvalla (hiiva).
siis miehellekin hiivakuuri vaikkei oireile mitenkään?
ap
Mulla tulee tuo VTI ihan vaan siitä mekaanisesta hankaamisesta. Ja tämä on siis täysin tutkittu juttu gynellä....
Ei siis mistään erityisestä bakteerista. Mulla vaan sattuu tuo värkki olemaan sellainen. Tosin mulla on krooninen VTI ollut jo lapsesta lähtien.
On aina välillä pidempi esto lääkitys päällä...
2
siis miehellekin hiivakuuri vaikkei oireile mitenkään?
ap
mies tartuttaa joka kerta hiivan sinuun.
miehelä hiiva on usein oireeton
Rasittaa, vituttaa, jne.
vaan ilmeisesti vain ärsytti virtsaputkea jotenkin.
Pissiessä kirvelsi, mitään ei löytynyt (sukupuolitautia) ns honeymoon- kystiitti oli kyseessä eli vaaraton, mutta inhottava.
oletko kokeillut peruskikat?
eli pesu ainakin vedellä ja happamalla pesuaineella seksin jälkeen ja tiristä myös pissaa niin virtsaputki puhdistuu (VTI estossa mulla ehdoton).
sitten esim lactal geeli tai gynokaps vaginaan jotta tasapaino säilyy. jos vähänkään tuntuu mä laitan aina seksin jälkeen ja pysyy hyvänä. on joitain valmisteita joita otetaan suun kautta ja vaikuttavat emättimen tasapainoon joten ne vois olla sun juttu myös.
hiivalääkitys kertaalleen nyt molemmille, kumia sen aikaa
karpalomehun juominen
harventakaa tahtia
käy pissalla heti rakastelun jälkeen myös
käyn aina pissalla ennen ja jälkeen rakastelun. Olen aina tehnyt niin...
Juo sokeritonta karpalo/puolukkamehua usein ja varsinkin kun tunnen VTI:n ekat oireet.
Olen nyt yli 40 v joten kokemusta on monistakin eri konsteista.
Gyne on vaan todennut että mulla on tälläine rakenne ja siihen ei auta mikään :( Ja siis tämä sama vaiva on ollut jokaisen miehen/pojan kanssa jonka kanssa olen harrastanut seksiä koko seksielämäni aikana...
niin ehdottomasti miehelle kuuri! Miehellä hiiva on oireeton ja tartuttaa sen joka kerta sulle takaisin. Eli molemmat siis lääkitsemään hiivaa!