Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä ootte mun pelkopoliraportista?

Vierailija
27.07.2012 |

Tällaisen raportin kätilö oli kirjoittanut mun pelkopolikäynnistä:

Uudelleensynnyttäjä, ensimmäinen synnytys säännöllinen alatiesynnytys, kesto 6 h.

Avautumisvaiheen loppu ollut raju, nopea ja kivulias, kipulääkkeeksi saanut ilokaasua, puudutuksia ei ollut ehditty antaa.

Kokee ponnistusvaiheen olleen erittäin kivulias, muistaa kivun vieläkin voimakkaana, kertoo, että oma käytös ponnistusvaiheessa hallitsematonta, ollut hysteerinen, huutanut ja vastustanut ponnistamista, häpeää käytöstään myös miehensä silmissä.

Lapsivuodeaika ollut rankkaa traumaattisen synnytyskokemuksen vuoksi, kokenut oman olon lähinnä pahoinpidellyksi. Siirtänyt seuraavaa raskautta pelon vuoksi vuosia.

Tällä hetkellä on alatiesynnytykseen motivoitunut. Toiveena hyvä kivunlievitys, toivoo spinaalipuudutusta.

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
27.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällaisen raportin kätilö oli kirjoittanut mun pelkopolikäynnistä: Uudelleensynnyttäjä, ensimmäinen synnytys säännöllinen alatiesynnytys, kesto 6 h. Avautumisvaiheen loppu ollut raju, nopea ja kivulias, kipulääkkeeksi saanut ilokaasua, puudutuksia ei ollut ehditty antaa. Kokee ponnistusvaiheen olleen erittäin kivulias, muistaa kivun vieläkin voimakkaana, kertoo, että oma käytös ponnistusvaiheessa hallitsematonta, ollut hysteerinen, huutanut ja vastustanut ponnistamista, häpeää käytöstään myös miehensä silmissä. Lapsivuodeaika ollut rankkaa traumaattisen synnytyskokemuksen vuoksi, kokenut oman olon lähinnä pahoinpidellyksi. Siirtänyt seuraavaa raskautta pelon vuoksi vuosia. Tällä hetkellä on alatiesynnytykseen motivoitunut. Toiveena hyvä kivunlievitys, toivoo spinaalipuudutusta.

Ei kai tuossa mitään? Koitko itse saaneesi tuosta jotain apua? Itsekkin olen tässä pelkopolilla ravannut ja mielestäni se on aika turhaa. Onko siitä jollekkin oikeasti apua?

Mä en oikein käsitä koko pelkopolin tarkotusta. Ei mun pelot sillä lähe että sanotaan että kyllä varmaan kaikki menee hyvin. Lähteekö jollakin?

Vierailija
22/36 |
27.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies monitorista katsoi, millon minua supisti ja puristi merkiksi kädestä, jolloin ponnistin (joten ponnistus tuli aina myöhässä)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
27.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvauksen perusteella sinulle ei tehty ihmeempiä toimenpiteitä?

Itsellä samanlaisia tuntemuksia, paitsi että lapseni syntyi kuolleena, joten edes "palkintoa" ei ollut korvaamassa kärsimyksiä. Minä vaadin seuraaville kerroille sektiot.

Vierailija
24/36 |
27.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällaisen raportin kätilö oli kirjoittanut mun pelkopolikäynnistä: Uudelleensynnyttäjä, ensimmäinen synnytys säännöllinen alatiesynnytys, kesto 6 h. Avautumisvaiheen loppu ollut raju, nopea ja kivulias, kipulääkkeeksi saanut ilokaasua, puudutuksia ei ollut ehditty antaa. Kokee ponnistusvaiheen olleen erittäin kivulias, muistaa kivun vieläkin voimakkaana, kertoo, että oma käytös ponnistusvaiheessa hallitsematonta, ollut hysteerinen, huutanut ja vastustanut ponnistamista, häpeää käytöstään myös miehensä silmissä. Lapsivuodeaika ollut rankkaa traumaattisen synnytyskokemuksen vuoksi, kokenut oman olon lähinnä pahoinpidellyksi. Siirtänyt seuraavaa raskautta pelon vuoksi vuosia. Tällä hetkellä on alatiesynnytykseen motivoitunut. Toiveena hyvä kivunlievitys, toivoo spinaalipuudutusta.

Ei kai tuossa mitään? Koitko itse saaneesi tuosta jotain apua? Itsekkin olen tässä pelkopolilla ravannut ja mielestäni se on aika turhaa. Onko siitä jollekkin oikeasti apua? Mä en oikein käsitä koko pelkopolin tarkotusta. Ei mun pelot sillä lähe että sanotaan että kyllä varmaan kaikki menee hyvin. Lähteekö jollakin?

Täytyy muuten vielä lisätä, että en ole typerämpää hokemaa kuullut kuin se "aina ne lapset on sieltä jotenkin ulos tulleet". Ei kai kukaan pelkää sitä että se lapsi sinne jää, sitä pois tulemista siinä nimenomaan pelätään.

Vierailija
25/36 |
27.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai tuossa mitään? Koitko itse saaneesi tuosta jotain apua? Itsekkin olen tässä pelkopolilla ravannut ja mielestäni se on aika turhaa. Onko siitä jollekkin oikeasti apua?

Mä en oikein käsitä koko pelkopolin tarkotusta. Ei mun pelot sillä lähe että sanotaan että kyllä varmaan kaikki menee hyvin. Lähteekö jollakin?

Vierailija
26/36 |
27.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

...harkita vielä ja ottaa tarkasti selvää sektion riskeistä vauvalle!

Itsellä samanlaisia tuntemuksia, paitsi että lapseni syntyi kuolleena, joten edes "palkintoa" ei ollut korvaamassa kärsimyksiä. Minä vaadin seuraaville kerroille sektiot.

Vierailija
27/36 |
27.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sektion riskit vauvalle ovat pienemmät kuin alatiesynnytyksen, jossa usein uhkaa esim. hapenpuute tai murtuu luita. Sektion riskit vauvalle ovat jotain tyyliin "bakteerikanta ei ehkä kehity yhtä nopeasti".

Sektion riskit koskee lähinnä äitiä, eikä ne suunnitelluissa sektioissa ole juuri mitkään. Suomessa tilastoidaan kiireelliset-, hätä- ja suunnitellut sektiot samoihin tilastoihin ja katsotaan siitä paljonko on tullut komplikaatioita.

Vierailija
28/36 |
27.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sektion riskit vauvalle ovat pienemmät kuin alatiesynnytyksen, jossa usein uhkaa esim. hapenpuute tai murtuu luita. Sektion riskit vauvalle ovat jotain tyyliin "bakteerikanta ei ehkä kehity yhtä nopeasti". Sektion riskit koskee lähinnä äitiä, eikä ne suunnitelluissa sektioissa ole juuri mitkään. Suomessa tilastoidaan kiireelliset-, hätä- ja suunnitellut sektiot samoihin tilastoihin ja katsotaan siitä paljonko on tullut komplikaatioita.

Ja sektio maksaa noin 600 € enemmän kuin alatiesynnytys. Tuon 600 euroa olen itse ainakin hassannut yhteiskunnan varoja jo pelkästään noihin turhiin pelkopolikäynteihin, joiden saldo on jotain tyyliin:"voi voi, joskus menee huonosti ja joskus hyvin".

Vierailija
29/36 |
27.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko todella motivoitunut alatiesynnytykseen, osa kokee pelkopolin turhaksi asennemuokkaukseksi. Siitäkin voi kieltäytyä. Sektioon pääsee edelleen synnytyspelon vuoksi.

Vierailija
30/36 |
27.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä ole harkinnut sektiota missään vaiheessa. En halua mitään leikkausta.

Vierailija
31/36 |
27.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on molemmat synnytykset menneet ilokaasulla, ja vaikka olen sen kanssa pärjännyt, ymmärrän todella hyvin miten kamalan paniikintunteen siitä voi saada.

Mutta kaikki meni silti ap sulla hyvin, niin selviät kyllä seuraavastakin synnytyksestä! :)

Vierailija
32/36 |
27.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärsin väärin, ajattelin että olit muuttanut mielesi asennemuokkauksen vuoksi, etkä kuitenkaan ole valmis alatiesynnytykseen. Mikä siinä sektiossa on kamalaa, helppo toimenpide, kivuton.

Vierailija
33/36 |
27.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua pelottaa kakkosen synnytys myös tosi paljon. Menee jotenkin matto jalkojen alta ihan kaikesta kun ne hyväksi havaitsemani jutut ekassa synnytyksessä ei edes ole mahdollisia nyt toteuttaa niin ei ole mitään sellasta varmaa kiinnekohtaa mihin tuudittautua. Tuntuu myös ettei kukaan ota vakavasti mun pelkoja ja ajattelee että ne jotenkin itsestään haihtuu pois. Todellisuudessa ahdistus ja stressi vaan kasvaa päivä päivältä.

Mulla on synnytyksen jälkeisiäkin pelkoja esim viimeksi yhdyntä teki todella kipeää melkein vuoden verran. En myös kostunut 6kk aikana ollenkaan kun täysimetin ja sekin hankaloitti yhdyntää vaikka kuinka käytti liukkaria. Toisekseen vuosin verta synnytyksen jälkeen 7 viikkoa niin paljon etten voinut poistua kotoa ollenkaan.

Vierailija
34/36 |
27.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

noin nopeilla synnytyksillä.

Vierailija
35/36 |
27.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän ne sen spinaalin mulle lykkää heti kun menen sairaalaan. Jos en spinaalia saa, niin sitten mua on huiputettu ja pahasti!

Sektiota en halua, koska haluan hoitaa ja nostella vauvaa myös ensimmäisinä päivinä, ja haluan, että imetys onnistuu. Pelkään myös kipua, jos puudute/kipulääke loppuu sairaalassa ollessa, kaverille kävi näin.

Vierailija
36/36 |
27.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon pitää olle kirjattuna tiedoissasi, itse en luottaisi että kaikki menee kuten toivon, tilanteet vaihtuvat. Tuo aiheuttaa stressiä, joka ei ole hyväksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kolme