Nokkamuki ja tuttipullokyssärit
Heips!
Miten ihmeessä saisin lapseni juomaan nokkamukista itse? Siis juo kyllä jotenkin kun minä tarjoan, mielummin kyllä ihan pelkkä muki ilman nokkaa. Itse käy mukilla lähinnä leikkimään ja hermostuu jos yritän laittaa sitä hänen käsiinsä. Oletteko antaneet nokkamukista vai pelkästään mukista? Maito valuu meillä pitkin leukoja kun ei tajua että saa sieltä mukista maitoa. Meillä on ollut käytössä muki venttiilin kanssa ja ilman. Vai onko tässä vielä mikään kiirekään? ;)
Entä tuo tuttipullo, saisi jo oppia itse siitä juomaan mutta ei...äidin pitää antaa. Eikös nyt tämän ikäisen pitäisi jaksaa tuttipulloa itse pidellä? ;)
T: Noora 8.5kk ja Nasulina
Kommentit (3)
Meillä esikoinen ei koskaan tuttipullosta ole osannut juodatkaan vaan 7 kuukauden ikäisenä alettiin harjottelemaan nokkamukista juomista. Välillä siihen tarvittiin pitkää pinnaa mutta loppujen lopuks onnistu.
Mä otin nokkamukeista venttiilit pois ja aina kun poika otti hörpyn suuhun niin painoin leuasta suun kiinni ja odottelin että nielasee. Muistaakseni kutitin kaulastakin vielä jos ei nielassu..
Alkuun sotkuista puuhaa mutta nyt oon jo ilonen että oppi niin aikasin.. eipähän tarvii taistella taaperon kanssa tuttipullosta vierottamisesta..:)
Tytär 10kk on jo pari kuukautta hörppinyt vettä nokkamukista, mutta ei osaa itse siitä juoda. Yrittää kyllä jo kovasti, mutta mukin kallistaminen on se hankala juttu. En ole kyllä edes huomannut vaivata päätäni asialla, ihan mielellään autan pientä tässä hommassa. Mietin sitä teidän tuttipullojuttua, että eikö siinä ole kyse myös läheisyydestä, kun annat pullosta lapselle maitoa? Meillä lapsen rinnalla olo on yhteinen hetki ja ymmärtääkseni näin on myös tuttipullosta syötettäessä.
Meillä juodaan mukista jossa pilli. Lopetin nokkamukin käytön 7 kk iässä ja opeteltiin juomaan pillistä. On helpompi ottaa mukaan, pillejä saa joka paikasta, eikä tarvitse tiskata :) Tuttipullosta meillä ei olla koskaan juotu. Neiti nyt 9 kk.
Niin ja mukista juo hörppyyttämällä, ei vielä osaa itse. mutta suurin osa valuu kuitenkin pitkin leukoja. Eli me harjoitellaan sitä pikkuisen myöhemmin uudestaan. Lapset ovat niin yksilöitä tässäkin asiassa, jotkut osaa aiemmin jotkut myöhemmin...