Kellään kokemusta jatkuvasta korvien soimisesta?
Kyseessä siis tinnitus?
Minä teen puhelintyötä, käytän siis koko työpäivän ajan kuuloketta.
Olen tehnyt tätä työtä nyt kolmisen vuotta.
Tänä kesänä olen huomannut, että korvassa soi koko ajan. Ei ole vielä (?) kovin häiritsevää.
Jos on melua jne. niin en huomaa sitä, mutta heti kun hiljenee niin kuulen sen.
Voisiko tämä kenties johtua työstäni?
Kommentit (5)
mutta minulla soi vasen korva jatkuvasti, tätä on jatkunut niin pitkään kuin muistan.
En huomaa asiaa oikeastaan ollenkaan, ellen sitä ajattele. Tämän aloituksen luettuani tosin kiinnitin taas huomiota siihen.
Tutkitutat kuulosi. Asia on syytä ottaa seurantaan varsinkin jos saattaa johtua työstäsi.
Nyt sillä on kuulolaite molemmissa korvissa, ikää 33. Perinnöllinen kuulon heikentyminen, mikä alkoi tinnituksella. Pärjäis ilman laitetta vielä siis, mut pitää mukavuuden vuoksi, jotta kuulee kaikki taajuudet hyvin.
Oon korvien tutkimisen kannalla. Voi olla siis ihan kuulon aleneminenkin kyseessä, et vaan ite välttämättä ole sitä käytännössä huomannut. Siis ne tekee sit sen perinteisen piippailu-testin luurit korvilla, mis pitää nostaa kättä aina ku kuulee äänen :)
Mulla on nimittäin lisäksi muutakin ongelmaa ollut välillä näissä korvissa. Noin vuosi sitten oli tulehdus, jonka yhteydessä käyrä otettiin. Silloin lääkäri sanoi että hieman alenemaa ois toisessa korvassa, mutta ei hälyyttävää.
No, minäpä varaan sen ajan lääkärille.
Kiitos teille neuvoista! Ja kokemuksia saa laittaa lisää vielä!
ap
Tinnitus voi johtua myös niskajumista.
Mulla on ollut tinnitus 11 vuotta.