Fjällräven Kånken reppu
Onko kenelläkään Fjällräven Kånken reppua? Koulurepuiksi lapsille mietiskelin kyseistä reppua. Onko ollut hyvä ja toimiva reppu? Entä ovatko repun olkahihnat olleet kestävät? Kun näyttävät aika ohuille ja reppuun tulee kuitenkin paljon painoa kirjoista.
Kommentit (58)
Eräkaupoista saa muitakin malleja, vaikka tätä:
http://www.fjallraven.fi/tuotteet/reput-rinkat-ja-laukut/kanken-laptop-….
Taidankin ehdottaa omalle tytölle...
Se kun on taas ollut pari vuotta muotia, niin mun mielestä myös niitä "lisälaitteita" on alkanut olla saatavilla.
En ole itse hankkinut, koska mun oma vanha koulu-Kånken on yhä ehjä! Siinä on äidin aikoinaan toisesta repusta modaamat hihnat.
Kånkeneiden valmistus siirtyi 2000-luvulla halpismaihin, joten eivätpå taida enää kestää vahaamallakaan.
Sikäli Kånken on paras koulureppu, että siihen mahtuu yli-inhimillisen paljon ja se pysyy silti aina tasapainossa. Mukavan näköistä, kun päiväkodissa ja koulussa on pikku-Kånkeneita riveissä ja pinoissa kuin värikåstä tiiliseinää. Ryhdikäs reppu, klassikko!
Lähinnä ei ole monivuotinen, koska värillisessä repussa lika näkyy aikaa myötä, sen vuoksi olen itse hankkinut uuden repun (pesua en ole muuten kokeillut).
No kannattaa kokeilla!
Ja se toimi ihan hyvin. Ei ollut vielä kilokaupalla kirjoja ja osan saattoi aina jättää kotiin tai luokkaan. Ei kai alakoululaisella ole koulupäivätkään kovin pitkiä. Ei 7-8 tuntisia, siis, ainakaan joka päivä.
Itsellä tavallinen, miehellä läppärimalli ja lapsilla minit. Mutta meilläpä ei olekaan koululaisia. Koululaiselle hankkisin ergonomisesti hyvän repun, jossa olisi paitsi hyvät olkaimet mutta myös selkää tukeva rakenne.
Läppäri-Kånkenissa on tosiaan pehmustetut olkapäähihnat, mutta muutoin se ei ole juuri tavallista Kånkenia ergonomisesti parempi.
Joo, ja sitten te, joilla se kuuluu "uniformuun": peskää hyvät ihmiset sitä välillä! Kuten joku tuolla sanoi, että pitää ostaa uusi, kun se on likaantunut! Voi jestas, mitä uusavuttomuutta!
Niin, asiani oli se, että lähes aina tuo reppu on to-del-la likainen! Lisäksi nuhjuisuus, ja voila'!
Pesukone on keksitty, peskää hyvät ihmiset reppujanne!
Ruma hippireppu ja yleensä osi epäsiistin näköinen. Lisäksi mun mielestä reppu on huono, mikäli siihen täytyy ostaa lisävarusteita ergonomian parantamiseksi.. Siis ihan oikeasti, ihmiset tosiaan ovat merkkiuskollisia.. Kukaan ei ostaisi merkitöntä reppua, joka on niin huono, että siihen täytyy ostaa jotkut lisäpehmusteet, jotta sitä on mukava käyttää..
Big- ja Maxi-malleissa on pehmustetut hihnat, lisäksi ne on tosiaan suurempia kuin tavallinen Kånken. Värivalikoima on vaan hurjan paljon suppeampi ja tummempi.
Minun lapsellani on sellainen fjällrävenin reppu ja eipähän ole niistä olkaimista valittanut. Hänellä on Tummanruskea ja tykkää siitä kovasti. Itselläkin lapsena oli tuollainen fjällrävenin reppu ja hyvä oli. Kesti tosi pitkään, joten suosittelen! :)
Mulla oli sellainen tummansininen (olikohan siihen aikaan edes muita värejä?) ala-asteella 80 -luvun alkupuolella. Kyllä siihen pohjaan pieniä reikiä tuli ihan kuin muihinkin reppuihin. Mieleen se on jäänyt siksi, että luokkakaverini halusi sen minulta ostaa, vaikka oli jo vähän rikki.:-)
Yläasteella säälin niitä paria Kånkenin omistajaa, kun ajattelin että heille on kaivettu papan vanha 70-luvun eräjormareppu jostain varastosta, ja joutuvat sitä käyttämään ihmisten ilmoilla. On se maailma ihmeellinen. En usko että kukaan valitsisi Kånkenia jos se ei olisi massailmiö. Se näyttää pieneltä ja on aivan jäätävän ruma.
[quote author="Vierailija" time="26.07.2012 klo 11:40"]
Onko kenelläkään Fjällräven Kånken reppua? Koulurepuiksi lapsille mietiskelin kyseistä reppua. Onko ollut hyvä ja toimiva reppu? Entä ovatko repun olkahihnat olleet kestävät? Kun näyttävät aika ohuille ja reppuun tulee kuitenkin paljon painoa kirjoista.
[/quote]
Joo ihan hyvä reppu oli. Itselläni oli vuonna 1984. Ilmeisesti ko. reppu on kokenut jonkin revivalin tässä männä vuosina.
hankin joskus itselleni ja petyin tosiaan. Ei ollut kestävä vaan rispaantui ja nuhjaantui mielestäni liian nopeasti. Lisäksi ei kovin mukava noiden ohuiden olkaimien takia. En ostaisi enää enkä varsinkaan lapselleni.