Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

MITEN silmä pysyy paikallaan silmäleikkauksessa?

Vierailija
25.07.2012 |

Kertokaa ihmiset!

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
25.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kertoi, että piti katsoa sellaista valoa kohti koko ajan.

Oli saanut rauhoittavan lääkityksen ja sanoi, että oli ihmeen helppoa katsoa sitä valopistettä. (etukäteen oli kuvitellut, ettei pysy edes paikoillaan)

Millanen leikkaus tulossa?

Vierailija
2/12 |
25.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta on vain aina kauheasti kiinnostanut :) Mitä jos vahingossa sitten liikuttaakin? Tuntuu vain niin käsittämättömältä, että pystyy tuollaiseen.... mutta kaipa sitä pystyy kun noita tehdään :) Kiva kun vastasit!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
25.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mahdollisesta puudutuksesta / anestesiasta.

Mutta jos puhutaan näistä likinäön korjausleikkauksisa niin niissä järjestemä seuraa silmänliikkeitä koko ajan ja sopeuttaa laseria sen mukaan, eli ei ole katastrofi jos ei pysty tuijottamaan täsmälleen oikeaan kohtaan koko ajan.

Vierailija
4/12 |
25.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

silmäleikkauksiin nukutetaan, mut en tiedä, miten silmä paikallaan pysyy, pienempään mulla ainakin laitettiin puudutusainetta neulalla, mut mikään laserleikkaus ei ollut kyllä kyseessä, vaan isompi sekin, mut ei sellainen, et siihen olis nukuttaa pitänyt.

mut siis, en osannut sun kysymykseen vastata...

Vierailija
5/12 |
26.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hutia ei voi tulla kun kone pysähtyy jos silmä liikahtaa. Näkökenttä on sumea eli erottaa just ja just sen pisteen. Ikävin vaihe, paineistus, kesti 30 sekuntia jonka joku laski ääneen. Ei ollut ongelmia.

Vierailija
6/12 |
26.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle jäi silmämunaan mustelmat siitä vempaimesta, joka nimenomaan pitää silmän paikoillaan. Tuntui paineena. Vaihtoehtoa katsoa muualle kuin sitä laseria ei siis ole. Hirveä hetki, mutta lopputulos korvaa sen 30 sekuntia :)

Vierailija
7/12 |
26.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka vaihdettiin linssi silmään! Kaihileikkaus oli siis se leikkaus jossa olin, ja kyllähän se jännitti aika paljon, kun sai ohjeistuksen katsoa koko ajan samaa pistettä. Kyllä sen kestää, kun saanut rauhoittavat, puudutukset, mukava henkilökunta ja koko ajan selittävät mitä tapahtuu. Tuntui, että tuo leikkausaika hurahti todella nopeasti ohi. Sitten vain levittimet ym pois ja tuolista ylös. Mikä tunne katsoa seinäkelloa, kun näki aivan kirkkaasti sen numerot heti leikkauksen jälkeen!

Vierailija
8/12 |
26.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse siinä pitää pitää se silmä paikallaan. Luomenlevittimet pitää silmän auki. Jos silmää kovasti liikuttelee, niin riskinä on, että leikkaus ei onnistu. Ja kun kyse oli minulla tuhansien eurojen hommasta, niin ei ollut vaikeuksia pitää sitä silmää paikallaan.

Vierailija
9/12 |
11.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kertokaa ihmiset!

Vierailija
10/12 |
11.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laserleikkauksessa ainakin ilmeisesti imetään se silmä kiinni johonkin imukuppimaiseen, mikä estää sitä liikkumasta. Lisäks se lasersäde pystyy seuraamaan silmän liikkeitä. En oo asiantuntija, muistelen vaan lukeneeni tällaista laserleikkauksia tekevien firmojen sivuilta.

Vierailija
11/12 |
11.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli narkoosi, sarveiskalvon siirtoleikkaus. Sairastan keratoconusta.

Vierailija
12/12 |
11.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä oli laserleikkauksessa luomen levittimet. .

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän yhdeksän