Täällä lääkäri! Vastaan kaikkiin kysymyksiin, joihin osaan!
Kommentit (47)
Toinen polvi tulee kipeäksi esim. pyöräillessä. Lapsena on monta kertaa kuvattu. Silloin sanottiin olevan kasvukipuja, mutta polvi on ollut 20 vuotta kipeä. Olen jo tottunut tähän kipuun. En pysty meneen ollenkaan kyykkyyn. Mikähän voisi auttaa. Kipeä jalka on toista jalkaa 3 cm kapeampi. Mitä veikkaisit olevan vialla? Lääkärit ei tunnu ottavan todesta kun ei röngtenissä näy vikaa.
voisi johtua, että yhtäkkiä on alkanut humisemaan korvissa? Huminaa ei kuulu koko ajan. Olen 32v. nainen.
hoitamaan kilpirauhasta? Itse olin ihan loppu ja kuolemanväsynyt, sekä lihonut lyhyessä ajassa, vaikka ths oli noussut "vain" 4,8:n ja t4v 9,8.
Terveyskeskus tarjosi masennuslääkkeitä väsymykseeni, sillä teenhän kovin stressaavaa työtä.
Pätevä endoni kuitenkin määräsi heti lääkityksen ja kappas, elämä palasi tähän tomumajaan.Kauanko te seurailette?
Jos oireita ei ole, on aivan hyvää hoitoa seurata esim 6 kk välein, ja alkaa hoitaa, kun TSH on yli 10 tai matalammilla arvoilla, jos oireita ilmaantuu.
Tilanteet ja tapaukset ovat vaihtelevia, hankala antaa mitään kaikenkattavia vastauksia täällä
Eli oireita kyllä on : armoton väsymys (joudun nukkumaan päikkärit päivittäin) lihominen= en ole elämässäni koskaan painanut näin paljoa, enkä saa kiloja kertakaikkiaan pois, kolesteroli korkea 7,3 josta paha 5,4, en välillä saa mitään aikaseksi, ääh lisää oireita on ...
Tätä on jatkunut ainakin 2007 jolloin tsh oli 4,5 ja t4v 11, mutta olen nyt vasta "herännyt" tajuamaan tätä asiaa. Seurantalabra on huhtikuussa -13, ei aikaisemmin.
Nykyään pitäisi saada edes kokeeksi tyroksiini 6 kuukaudeksi.
Nimim : haluan elämäni takaisin ja työkykyiseksi.
Ainiin joo: pisti lekuri mut mielenterveystoimistoon, sain akuuttiajan mutta hyvin nopeaan kävi selväksi ettei tämä ole masennusta ja psykologi totesi siltä osin terveeksi.Lääkitykseen ei uskaltanut ottaa kantaa.
tukkoinen. Saa köhiä limaa ja selvittää kurkkua vähän väliä. Monta virustautia ollut peräkkäin mutta olen ainoa perheestä joka ei parane. Samaa ollut siis jo reilut pari kk. Lääkäri kuunteli pari vk sitten keuhkot ja sanoi että kaikki ok, aika parantaa. Mutta ei tunnu siltä, liman tulo jatkuu, äänikin menee välillä. Olen myös raskaana ja huolissani tästä köhimisestä!
Miten voi yhtä aikaa kosteuttaa kuivia silmiä ja saada niiden punoittavat verisuonet vähenemään? (Silmälääkäri todennut kuiviksi & kotona lemmikit vähän kai allergisoivat.)
Voiko käyttää samanaikaisesti kosteuttamiseen tarkoitettuja tippoja ja punoitusta vähentäviä?
suonikohjuja. Raskauksien jälkeen minulla on tullut vasempaan jalkaan kipeät suonikohjut jotka hieman pullottavat. Niitä on etureidessä sekä pohkeessa. Olisiko ne syytä nyt poistaa ?
Vaihda alushousut kokoa isompaan.