Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Täällä lääkäri! Vastaan kaikkiin kysymyksiin, joihin osaan!

Vierailija
25.07.2012 |

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
25.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pyyhkiminen mieluiten pehmeään froteepyyhkeeseen. Ulosteen pitäminen löysänä eli ummetuksen välttäminen (luumu, apteekin valmisteet mm. Levolac)

Vierailija
22/47 |
25.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu olevan paha tapa mutta mietin että kutiaakohan tai mikä vikana. Koko ajan melkein on käsi housussa! Millä eroon tästä, millä muulla kuin bepanthenilla voisi voidella jos kutiaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
25.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä haittaa siitä on, että mulla on Mirena jo yhdeksättä vuotta? Hormonia se tuskin enää erittää, mutta eiko se nyt toimi kuitenkin ns. mekaanisena ehkäisynä ihan kuin kuparikierukka? Mulla ei ole siitä mitään haittaa, kuukautisia ei edelleenkään. Miksi mun pitäisi ottaa tämä pois?

Ehkäisytehoa voi olla vielä, jos vuodot eivät ole palanneet (ikäsi?). Jos olet sen ikäinen, että tarvit/käytät hormonikorvaushoitoa, jaMirenaa sen osana, Mirena pitää vaihtaa uuteen.

Jos tarvitset vain ehkäisynä, voit pitää sen vahtamatta, jos vähän epäluotettavampikin ehkäisy käy.

Vierailija
24/47 |
25.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinä vastata siihen, onko merkitystä sillä, että ca 12-5 arvo on noussut parilla numerolla ollen vielä viitervoissa? kertooko jotain vai ei?

Vierailija
25/47 |
25.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

TSH on 5,5 ja T4V 15 eli onko tarvetta lääkitykselle?

Seurata kannattaa kuitenkin arvoja

Vierailija
26/47 |
25.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

syöpäjuttuihin ei kannata täällä vastailla

sinä vastata siihen, onko merkitystä sillä, että ca 12-5 arvo on noussut parilla numerolla ollen vielä viitervoissa? kertooko jotain vai ei?

tuo siis kertoo jo jotain, jos vastaus on tuollainen...

Vierailija
27/47 |
25.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

aiemmasta 28-32 vrk:sta n. 22-24 vrk:een. Tarkoittaako tämä vaihdevuosien lähestymistä vai onko jotakin vialla?

Ehkäisynä kuparikierukka. Ikää 37 v (äidilläni vaihdevuodet 38v).

Vierailija
28/47 |
25.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nousee hyvin monesta syystä, mm endometrioosi, raskaus, munasarjasyöpä.

Vaikka sinulla olisi todettu syöpä, pieni nousu ei haittaa.

Jos sinulla ei ole todettu syöpää, pieni nousu ei missään nimessä tarkoita sitä, että sinulle olisi kehittymässä syöpä. tulosta ei voi tulkita siten. Syöpädiagnoosi perustuu muuhun kuin Ca 12-5 arvoon.

Eli ei haittaa pieni nousu, oli kyse mistä tahansa.

Vierailija
29/47 |
25.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

aiemmasta 28-32 vrk:sta n. 22-24 vrk:een. Tarkoittaako tämä vaihdevuosien lähestymistä vai onko jotakin vialla?

Ehkäisynä kuparikierukka. Ikää 37 v (äidilläni vaihdevuodet 38v).

Huonompia munasoluja, joista huonommat keltarauhaset

Vierailija
30/47 |
25.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu olevan paha tapa mutta mietin että kutiaakohan tai mikä vikana. Koko ajan melkein on käsi housussa! Millä eroon tästä, millä muulla kuin bepanthenilla voisi voidella jos kutiaa?

Vierailija
31/47 |
25.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nousee hyvin monesta syystä, mm endometrioosi, raskaus, munasarjasyöpä.

Vaikka sinulla olisi todettu syöpä, pieni nousu ei haittaa.

Jos sinulla ei ole todettu syöpää, pieni nousu ei missään nimessä tarkoita sitä, että sinulle olisi kehittymässä syöpä. tulosta ei voi tulkita siten. Syöpädiagnoosi perustuu muuhun kuin Ca 12-5 arvoon.

Eli ei haittaa pieni nousu, oli kyse mistä tahansa.

sinänsä hassua, että tiedän jo tuon labravastauksen, mutta lääkäriaika vasta tulossa, joten sitten vasta olisin voinut kysyä. mutta tuo helpotti odotusta, kiitos Sinulle!

Vierailija
32/47 |
25.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina kun makaan selällään, niin oikeassa kankussa/alaselässä jää ilmeisesti hermo puristuksiin niin, etten pääse ilman itkua ylös selinmakuulta. Voiko sille tehä mitään? Erittäin häiritsevää ja vaikeuttaa monia asioita.

Vierailija
33/47 |
25.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
34/47 |
25.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta mistä se kipu voi johtua? 23v ikää ja suht hyväkuntoinen, ei ylipainoa.. Ei kestä kun hetki selinmakuulla ja siinä sitä taas ollaanki sitte.

Vierailija
35/47 |
25.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tunnu päivällä pahasti, mutta herään aina aamuyöstä kipuun. Joka yö joutuu sitten ottamaan Buranaa, tätä on jatkunut jo 5 kk ja alka ottaa päähän tuo Buranan syönti. Kipu ei säteile, mutta jomottaa koko alaselkää, ja on jotenkin jäykkä. Harrastan juoksua, siinä ei haittaa. Pitäsikö ottaa rtgkuvat? Voiko olla osteoporoosia? Olen 36 v.

Vierailija
36/47 |
25.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tunnu päivällä pahasti, mutta herään aina aamuyöstä kipuun. Joka yö joutuu sitten ottamaan Buranaa, tätä on jatkunut jo 5 kk ja alka ottaa päähän tuo Buranan syönti. Kipu ei säteile, mutta jomottaa koko alaselkää, ja on jotenkin jäykkä. Harrastan juoksua, siinä ei haittaa. Pitäsikö ottaa rtgkuvat? Voiko olla osteoporoosia? Olen 36 v.

Vierailija
37/47 |
25.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaankin kannattaisi käydä lääkärissä näyttäytymässä

Vierailija
38/47 |
25.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta mistä se kipu voi johtua? 23v ikää ja suht hyväkuntoinen, ei ylipainoa.. Ei kestä kun hetki selinmakuulla ja siinä sitä taas ollaanki sitte.

Lihasten ja nivelten ja rangan toimintaan liittyvää. Tarkkaa kohtaa voi olla vaikea saada selville, jos fyssari ei auta, sitten lääkäriin

Vierailija
39/47 |
26.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hoitamaan kilpirauhasta? Itse olin ihan loppu ja kuolemanväsynyt, sekä lihonut lyhyessä ajassa, vaikka ths oli noussut "vain" 4,8:n ja t4v 9,8.

Terveyskeskus tarjosi masennuslääkkeitä väsymykseeni, sillä teenhän kovin stressaavaa työtä.

Pätevä endoni kuitenkin määräsi heti lääkityksen ja kappas, elämä palasi tähän tomumajaan.

Kauanko te seurailette?

Vierailija
40/47 |
26.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hoitamaan kilpirauhasta? Itse olin ihan loppu ja kuolemanväsynyt, sekä lihonut lyhyessä ajassa, vaikka ths oli noussut "vain" 4,8:n ja t4v 9,8.

Terveyskeskus tarjosi masennuslääkkeitä väsymykseeni, sillä teenhän kovin stressaavaa työtä.

Pätevä endoni kuitenkin määräsi heti lääkityksen ja kappas, elämä palasi tähän tomumajaan.

Kauanko te seurailette?

Jos oireita ei ole, on aivan hyvää hoitoa seurata esim 6 kk välein, ja alkaa hoitaa, kun TSH on yli 10 tai matalammilla arvoilla, jos oireita ilmaantuu.

Tilanteet ja tapaukset ovat vaihtelevia, hankala antaa mitään kaikenkattavia vastauksia täällä