Miksi ei saa liikkua niin paljon kun haluaa?
Liikuntakärpänen puraisi minua, tälläistä läskiä lölleröä ja nyt olen viikon verran käynyt 2x päivässä reippaan lenkin. Haaveena olisi että ennen lumien tuloa jaksaisin hölkätä tuon vakiolenkkini.
Joka paikassa kuitenkin sanotaan että alussa pitäisi liikkua vaikka 2x viikossa, ja yksi lenkki päivässä riittää, muuten homma stoppaa alkuunsa. Eli kannattaako näin tehdä vai jatkaa niinkun nyt kun se on kivaa?
Kommentit (3)
Jos mielit juosta, ota jokin juoksuohjelma ja noudata sitä. Juoksu on kovempaa jaloille kuin kävely. Mielestäni on selvää, että jaksat reipasta kävelyä kaksi kertaa päivässä. Mutta jos todella mielit juoksukuntoon, maltti on valttia.
Esim.:
http://kuntoplus.fi/liikuntasuunnitelma/ensimmainen-juoksuohjelma
Ongelmana on myös se, että jos lihakset kipeytyvät, toiset antavat periksi. Muista venytellä! Ja pidä vaikka sitten yhden lenkin päiviä jotta pystyt tekemään myös lihashuoltoa pitkäkestoisin venytyksin.
laihduin säännöllisellä liikunnalla.
Kauanko meinaat kävellä päivittäin "reippaan" lenkin?
Miten pitkä se on ja miten reipas?
Mun laihdutusyritykset tyssäs aina siihen että yritin liikaa ja sitten ei enää napannut lähteä.
Koitin tuolla toisessa ketjussa jo selittää sitä että löytää liikunnasta ilon: itse melon ja pikakävelen nykyään!
Se lähti siitä että mulla oli yks merkattu reitti 5 kilsaa jonka kävelin 2 kertaa viikossa. Niitä ei saa jättää viikonloppuun koska kohta tulee ajatus että mä menen maanantaina sen sunnuntain sijasta.. Ymmärrätkö?
Ei sinua kukaan estä lähtemästä lenkille mutta omaa kuntoa on vaan hyvä kuulostella ja nauttia siitä kun se paranee.
Minusta järkevää on ottaa joku tarpeeksi kaukainen tavoite joka on realistinen. Minulla oli 20 kiloa vuodessa ja lähti 10 bonuksena.
Sen huomaa siitäkin kun tulee joulu ja tekee aamulla juoksulenkin. Ja jos sä syöt sun inspiraation jo alun innostuksen jälkeen niin sä vaan käperryt tiukemmin epätoivoon ja herkuttelet kovempaa.