Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rastas verkossa - auttakaa!

Vierailija
25.07.2012 |

Suojasin pihassa olevat marjapensaat rastasverkoilla. Yritin laittaa ne niin tiukkaan, että rastaat eivät jäisi niihin kiinni, mutta äsken kun kävin katsomassa, niin yksi rastas on sotkeutunut verkkoon ja rääkyy kamalasti.

En pysty tappamaan sitä itse. Mies on mökillä, ja tulee vasta perjantaina hakemaan minua. Hän käski lyödä sitä lapiolla. En voi.

Kävin pyytämässä naapurin miestä tappamaan linnun. Hänkään ei tullut. Kun meinasin soittaa 112, että palokunta tulisi, niin naapurin mies sanoi, että verkko on laiton ja joudun maksamaan 103 euroa valtiolle rauhoitetun rastaan arvona.

Nyt äkkiä apua, lintu kärsii!

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
25.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

.. tai jos joku muu rastas, niin päästät irti, ennenkuin sotkeutuu pahemmin.

Ja pyydä sitä naapurin avutonta viherpipertäjä-äijää näyttämään Suomenlaista se kohta, joka kieltää marjapensaitten verkottamisen.

Lintujen verkkopyynti on lailla kielletty, mutta ei marjapenjaisen suojaaminen merkoilla.

Vierailija
2/14 |
25.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin olen kaksi räkättiä verkosta irrottanut.

Laitat puutarhahanskat käteen, otat sakset toiseen käteen ja toisella kädellä otteen linnusta. Sitten setvimään ja leikkelemään verkkoa rikki linnun jalkojen kohdalta.

Tsemppiä, sä selviät siitä kyllä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
25.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitäs saavat muut räksät oivan varoituksen.

Vierailija
4/14 |
25.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ole niin avuton!

Vierailija
5/14 |
25.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ihan kauhea lintu-fobia. On ihan varma asia, että lintuun en pysty koskemaan.

Tietääkö nyt joku tuosta laillisuus-asiasta? Eli voinko soittaa apua palokunnalta saamatta itse jotakin syytettä???

Vierailija
6/14 |
25.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonka jälkeen päätätte haastatte sinulle mukamas sen laittoman rastasverkon myyneen kaupan oikeuteen. Niin tai sitte haastat sen naapurin viherpipertäjän väärästä laintulkinnasta ja sitä kautta sinulle haitanteosta raastupaan, tai ihan vaan et soita minnekään.

Annat sen räkätin vaan olla, sillä sehän on vaan räkätti, jonka joku haukka, tai kotikisu olisi kuitenkin huomenna napannut. Kyllä sen sieltä iltasella nytkin vielä joku naapurin kisu käy pistämässä parempiin suihinsa.

Vierailija
7/14 |
25.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos et ite pysty soita jollekin kaverille, mä jouduin kerran irrottamaan 8 lintua =( ja osa niistä oli jo repinyt itsensä rikki... sen jälkeen ei oo ollu verkkoja

Vierailija
8/14 |
25.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että palokunta ei tule paikalle. Harmi kyllä, mutta Suomessa eläimen elämä ei ole minkään arvoinen. Olen ihan yhtä avuton tällaisissa asioissa kuin sinä ap. Eikö joku tuttusi voisi tulla irrottamaan lintua?

Vierailija
9/14 |
25.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti lopetat verkkojen käyttämisen nyt...

Vierailija
10/14 |
25.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos laittaa verkon, ni sillon pitää myös pystyä joko irrottamaan lintu elävänä tai tappaa se. Jos ei siihen pysty, ei verkkoa ole järkevä laittaa.

Vierailija
11/14 |
25.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

äänenvaimentimella varustettu tarkkuusilmakivääri.

Vierailija
12/14 |
25.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

se sinne verkkoon kuolee. Ja toimii hyvänä pelotteena.

Annat sen olla ja otat vaikka oluen!

Vierailija
13/14 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo kun just ostin rastas verkon ja ajattelin sen laittaa mansikoiden päälle ,kun räkätti rastaat syövät marjat sitä mukaa kun ne kypsyy ,,,,

Vierailija
14/14 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitäikö jotain kiiltävää ripustella siihen jotenkin niinku pelotteeks tai et ne räkätit huomais se verkon ,ei ole tosiaankaan aikomus saalistaa räkättiä vaan suojata mansikat niiltä ...tai onko kukaan tehny niistä paistia .lihaa se räkättikin on....vai mistäs sen tietää ,,ku ei ne mansikat viihy kasvihuoneessa....1722

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kuusi