Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Synnytyksessä tuli repeämä

25.11.2005 |

se oli kyllä vain ykkösasteen ja laitettiin 2 tikkiä.Jos jollain on ollut vastaava niin kuinka kauan se on vienyt aikaa parantua. Tuntuu et aina vaan sattuu ja ei parane. Lääkäri katsoi viikko sitten kun valitin etten voi seistä puolta minuuttia kauempaa kun alkaa tuleen paineen tunne ja hillitön särky emättimeen.Ei löytänyt mitään tulehdusta eikä muutakaan.

Tuskastuttaa kun tää kipu rajottaa kauheesti tekemisiä kun pakko olis olla lähellä tuoli että pääsee istuun kun se helpottaa jonkun verran. Synnytyksestä siis on aikaa 12 vrk:tta.

Olisin todella kiitollinen jos joku osaisi kommentoida!!

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
29.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

takana 4 synnytystä . kokemusta on 3 epparista ja yhdestä 2asteen repeämästä. :( Ja kaikkiin noihin olen saanut tikkejä tosi paljon. AUTS!

Tää 2asteen repeämä tuli kun synnytin tätä neljättä ja ei tehty epparia kuten kolmelle ekalle. Nyt on synnytyksestä takana 5 kuukautta ja minusta nyt alkaa alapää olemaan kunnossa. Ekat pari viikkoa oli tosi kauheaa. Mut parin kuukauden kuluttua jo pystyi elään aika normaalisti. Joten kylklä se aikaa vaatii että saa paikat kuntoon,joten malttia!

Vierailija
2/5 |
25.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on 13vrk. synnytyksestä ja ihan samanlaiset oireet.

Eli mulle tehtiin eppari ja pitkään seistessä tai istuessa tulee paineentunne haavaan,minkä jälkeen alkaa kipuilemaan.

Kävin lääkärissä ja ultrasivat kohdun,mihin oli kertynyt verta n.2cm ja tämä aiheutti osaltaan paineen tunnetta.Sisätutkimuksen jälkeen alkoi vuoto runsaampana ja olo on vähän helpottanut.

Toivotaan,että joulun jälkeen elämä sujuu jo ilman suurempia kipuja!

Ja itse olen ottanut Panadolin tai 2/päivä,vaikka normaalisti en lääkkeitä syökkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
26.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

5 kk meni ennenkuin alkoi olemaan parempi. Seksi oli ihan hirveetä. Aina kun nousin ylös oli kipu ja paineen tunne renkaana epparin alueella. Joskus sama puristus tuntui myös aamulla sängystä noustessa tai veskissä käydessä.

Joten anna kehollesi aikaa toipua. Ei synnytys ole mikään pikku tosta vaan juttu. Jos raskautta on kestänyt 9kk, sanotaan että 1½ vuotta menee että keho toipuu TÄYDELLISESTI.

Vierailija
4/5 |
27.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla synnytys 11/04 ja nyt tuntuu että paikat ovat parantuneet. Ykkösasteen repeämä, 4 tikkiä (2 häpyhuulissa). Siis se oli ihan hirveää, kaikki sanoivat että niin vähällä pääsin, ja musta tuntui ettei ikinä parane. Nyt vuoden kuluttua voin sanoa, että on parantunut, tosin ei ole entisellään. Pyörällä ajo, tms. ei oikein onnistu.

Vierailija
5/5 |
27.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli toisen asteen repeämä epparin lisäks ja tikkien määrää kätilö ei edes kertonut. Kommentoi vaan, että onhan näitä. Haava parantui melko nopeasti ja oli jo aika hyvä pari viikkoa synnytyksestä. Ekaan kuukauteen en istunut tai seissyt kovin pitkään kerrallaan, koska silloin alapää kipeytyi tosi pahasti. Imetin aina sängyssä maaten. Pari pientä kohtaa oli sellasia, jotka kiristi ja paino useamman kuukauden ennen ku helpotti. Lopullisesti kaikki oudot tuntemukset loppu ehkä puolen vuoden tienoilla.