Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Harrastelijaurheilija ja doping

Vierailija
24.07.2012 |

Minulle tarjotui mahdollisuus lähteä pienehköön massajuoksutapahtumaan. Järjetäjän sivuilla todetaan, että ko tapahtumassa noudatetaan antidopingsääntöjä. Tapahtumassa on erikseen kilpasarja ja harrastesarja. Tarkastin omat lääkitykset ja löytyihän sieltä kiellettyjä lääkkeitä. Kysymys kuuluukin, että voinko ottaa tapahtumana osaa, vaikka olenkin todennäköisesti doupattu vai pitääkö haudata haaveet samantien. Mitään pärjäämismahdollisuuksia minulla ei kuitenkaan ole.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
24.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kilpaurheilijatkin saa lääkitä oikeita tautejaan joillain kielletyillä lääkkeillä. Haarrastesarjoissa asialla ei juurikaan ole väliä muuten paitsi että osa lääkkeistä ei tietysti sovi yhteen kovan rasituksen kanssa, vaan tulee sydänkohtuas-jne uhkaa. Mut jos oot urheillut niiden kanssa ennenkin, tuskin vaara on kovin suuri.

Vierailija
2/2 |
25.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä sitä oikein pysty perustelemaan, miksi minulle ko lääke on pakollinen ja siitä yritetään muistakin syistä päästä eroon. Toki, jos olisin aktiiviurheilija, niin lääkkeelle joko haettaiiin erityislupa tai vaihtoehto löytyisi ehkä nopeammin. Mutta yhden tai parin tapahtuman takia moiseen rulianssiin en lähde.

Ja on lääke, jolla tuskin on negatiivista vaikutusta rasituksessa. Lisäksi tosiaan olen liikkunut sen kanssa melko reippaasti jo lääkärin määräyksestä. Tällä hetkellä se on jopa suurin liikkumisen mahdollistaja. Ilman sitä tuskin edes haaveilisin tapahtumasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi neljä