Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asuuko Kainuussa ja Savossa vain läskejä ihmisiä?

Vierailija
24.07.2012 |

Kävin Savon reissulla ja paluumatkalla Kainuussa, ja huomioni herätti, että lähes kaikki ihmiset olivat todella läskejä ja persjalkaisia. Yhteen normaalipainoiseen taisin törmätä, ja siitäkin näki heti kauas, ettei ollut paikallisia.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
24.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä lasketaan läskiksi ja persjalkaiseksi? Mutta jos ihan omaa äiti-kaveripiiriäni nyt tarkastelen, niin sanotaanko että kahdestakymmenestä äidistä (iät 25-40) 3 on tosi hoikkaa, 7 normaalipainoista, 8 hieman pullukkaa ja 2 reilusti ylipainoista. Onko jakauma muualla päin Suomea erilainen?

Nämä hieman pullukat ovat siis äitejä, joiden painoindeksi on ehkä 25. Esimerkkinä paras kaverini, pituutta 170, painoa 75. Minun mielestä kuitenkin aika normaali paino aikuiselle, lähes neljäkymppiselle naiselle.

Mutta siis kysyinkin, onko jakauma muualla päin Suomea erilainen? Minä en jotenkin usko, että muualla kahdestakymmenestä äidistä suurin osa olisi laihoja tai normaalipainoisia... En usko en.

.. jakauma on savolainen, sillä ne savolaiset valtaavat koko suomen. He muuttavat sieltä perähikiän pitäjistään isompiin kaupunkehin ja kasvukeskuksiin ja levittävät persjalkaista pottunenä-geeniään koko suomeen. Ja ne loput jää sinne peräkylille rasvaa ja pullaa syömään, lihomaan, joten kaikkialla suomessa nämä lihavat pottunenäiset savolaiset lyhyillä persjaloillaa tallustaa, paitsi pohjanmaalla. Sinne pitkien, kovaäänisten ja suorasanaisten, työtätekevien ihmisten joukkoon ei jaarittelevat, jaagaavat, "tehhää huomenna se minkä voes tehhä tännään"-mentaliteetilla varustettu savokansa pysty menestyksekkäästi sijoittumaan, kulttuuerot ovat liian suuret.

Vierailija
22/28 |
24.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös koko sukuni on hoikkia kainuulaisia ja äidin puolelta savolaisia. Mikä perkele meni meissä vikaan =D. Ja et nähnyt mua siksi, koska olin töissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
24.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalipainoinen, akateeminen ja työssäkäyvä. Pullaa en osaa leipoa enkä siitä edes tykkää. Voita käytän aamupuurossani.

Työkaverini, ystäväni ja naapurini ovat myös suurelta osin hoikkia tai normaalipainoisia, liikalihavia en muuten edes itse asiassa tunne kuin ehkä pari ja niistä toinen on englantilainen.

Vierailija
24/28 |
24.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karjala, Savo, Kainuu, Lappi. Jokaisessa paikassa elää näitä stereotyyppisen suomalaisen näköisiä ihmisiä. Tunnusmerkkejä lihavuus, leveänaamaisuus, pullaposkisuus, perunanenäisyys. Kaiken kruunaavat kapeat huulet ja pienet tihrusilmät syvällä päässä. Niitä klassisia persjalkoja ja ohutta hiuskuontaloa unohtamatta.

Kuopiossahan asuu Suomen kauneimpia naisia tunnetustikin. Esim. Karita Tuomola on alunperin Kuopiosta. Leveänaamaisuus ei ole sama kuin rumuus, vaikka kasvot eivät ole kapeat, ne voivat olla hyvin symmetriset ja kauniit. Kapeat naamat ja nokat ne vasta rumia onkin...

Savolaiset eivät kiinnitä ulkonäköönsä niin huomiota, mutta luonnonkauniita ei edes näe Helsingissä. Etelä-Suomi on täynnä tekokynsisiä, tekoripsisiä, blondeilla hiustenpidennyksillä, nokka pystyssä kulkevia ihmisiä, joista on kauneus kaukana.

Savolaisilta kun kysytään, niin kaikki on omassa kotipitäjässä maailman parhaiten. Koska Karita Tuomola on Kuopiosta, niin kyllähän sen perusteella kaikki kuopiolaiset ovat vähintään Miss Universum-osastoa.

NOT!

Aloittaja on oikeassa.

T. Kuopiossa asuva, muualta tullut ja hyvin pian muualle muuttava BMI20.

Vierailija
25/28 |
24.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä just mietin, että en tunne omanikäisiäni ylipainoisia äitejä, olen 39, ollenkaan. Kyllä ne rasksuskilot on kaikilta hävinneet vuoden aikana. Ja kyllä, todellakin mitä idemmäksi ja pohjoisemmaksi menee, sitä enemmän ylipainoisia on. Eron huomaa ihan katukuvassa. Mä luulen, että maaseudulla on hyväksytympää olla ylipainoinen.

Kyllähän kaikki terveystilastot todistavat ihan samaa.

Vierailija
26/28 |
24.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta, oikeassa olet siinä, että täällä etelässä ihmiset ovat pinnallisempia, nuoria ja laihoja näkyy liikenteessä (=keskuksissa) enemmän.

Ne ylipainoiset ovat kärjistetysti täällä jumittuneet lähiöihin.

Karmean rotuopin mukainen aloitus, ap!

t. etelässä asuva ja natiiviväestöön sulautuva lappilainen persjalka

Vierailija
27/28 |
24.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä lasketaan läskiksi ja persjalkaiseksi? Mutta jos ihan omaa äiti-kaveripiiriäni nyt tarkastelen, niin sanotaanko että kahdestakymmenestä äidistä (iät 25-40) 3 on tosi hoikkaa, 7 normaalipainoista, 8 hieman pullukkaa ja 2 reilusti ylipainoista. Onko jakauma muualla päin Suomea erilainen?

Nämä hieman pullukat ovat siis äitejä, joiden painoindeksi on ehkä 25. Esimerkkinä paras kaverini, pituutta 170, painoa 75. Minun mielestä kuitenkin aika normaali paino aikuiselle, lähes neljäkymppiselle naiselle.

Mutta siis kysyinkin, onko jakauma muualla päin Suomea erilainen? Minä en jotenkin usko, että muualla kahdestakymmenestä äidistä suurin osa olisi laihoja tai normaalipainoisia... En usko en.

Minä en toisaalta usko, että lihavuus olisi tiettyjen maakuntien ongelma, vaan enemmänkin kyse on maaseutu-kaupunkiasetelmasta. Maalaisissa, vähän koulutetuissa on enemmän ylipainoisia kuin kaupunkilaisissa korkeasti koulutetuissa.

Ei minun ystäväpiiriståni todellakaan puolet ole ylipainoisia. Ei naapurustostani tai työkavereitastakaan. Kavereistani ei kukaan ole selvästi ylipainoinen ja ne, joilla on ollut ylipainoa, on ollut kyse raskauskiloista, jotka ovat suurin osa suht nopeasti karistaneet. Olen 36-vuotias, asun Helsingissä ja tännehän tosiaan tulee paljon muualtakin Suomesta ihmisiä eli lähipiirinikin koostuu eri puolelta Suomea tulleista.

Olen ollut muutoinkin aivan ihmeissäni viime aikojen lihavuuskeskustelusta täällä av:lla. Täällä tuntuu olevan paljon ihmisiä, jotka pitävät lihavuutta itsestäänselvyytenä, lähes normaalitilana. Aivan kuin sinäkin. En ymmärrä, miksi ihmeessä nelikymppisellä pitäisi olla ylipainoa? Mikä ihme selitys on se, että aikuisen naisen "kuuluu" olla lihava?

17

Vierailija
28/28 |
25.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät kaikki savolaiset tai kainuulaiset ole todellakaan lihavia.

Minulla on savolaiset juuret. Perunanenä löytyy, mutten ole koskaan ollut ylipainoinen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kahdeksan