!!!! VIIKONLOPPUA SYYSMAMMAT !!!!
Ajattelin aloittaa uutta pinoa, edellinen oli megapitkä. En ole virallinen aloittaja, mutta kai tää kelpaa.
Meillä päin sataa lunta, vauva 2kk nukkuu jo neljättä tuntia tuolla ulkona! Nykyisin heräilee ja kitisee ekan päikkäritunnin aikana, mutta rauhoitelujen jälkeen nukkuu sitten sikeästi useita tunteja. Toiset päikkärit on iltapäivällä ja kestävät myös muutaman tunnin.
Vauva juttelee kovasti ja hyväntuulinen, ei kääntyile vielä, mutta viihtyy hyvin lattialla ja mahallaan myös hetken. Öisin ei ähise niin paljon kuin pienenä, onneksi, sillä nukumme samassa huoneessa ja olen huonouninen.
Haluan pian siirtää vauvan nukkumaan lastenhuoneeseen esikoisen 2.5v kanssa. Missä muiden vauvat nukkuu?
Huomenna viedään molemmat muksut hoitoon serkkujensa luokse ja miehen kanssa mennään syömään ja jouluostoksille. Kivaa!
Hyvää perjantaita kaikille!
Kommentit (29)
Meidänkin vauva puklaili aikaisemmin paljon, mutta kun ryhdyin imettämään pelkästään makuuasennossa, on puklailu lakannut miltei kokonaan. Ilmeisesti maito tulee mulla niin vauhdilla, jos syötän istualtaan, että se aiheuttaa vauvalle hankaluuksia. Oletko huomannut Johanniina tällaista seikkaa? Mukavaa viikonloppua ja ensimmäistä adventtia?
Sen toivotuksen perässä piti olla tietenkin huutomerkki ;)
Minä taas suuresti ihmettelen kun tyttö ei puklaa. Röyhtäiseekin vain todella harvoin. Maitoa kyllä nousee välillä suuhun, mutta nieleksii sen takaisin. Tästä sitten saa aina hikan. Niin, ja masuvaivoja ei meillä ole ollut juurikaan. Olisikohan itkenyt mahaansa x 3. Tänään aamulla vähän itki, mutta kakan teko helpotti. Kakkaa ehkä 2 x / vko.
Tyytyväinen pakkaus kaikenkaikkiaan. Yhtään yötä ei olla valvottu itkujen takia ja nukahtaa öisin syötyään heti uudestaan. Ja kasvaa hyvin ihan rintamaidolla.
Minsku
Kiitos kommentista siskojohanna:)
Meillä vauva syö enään ainoastaan pullosta. Mutta silloinkin kun vielä imetin, ei ollut väliä oliko syönyt rinnasta vai pullosta- puklaili yhtä lailla. Nyt tietysti pullosta syöttäestä asento on puoli-istuva. Puklaus ei tule paineella kuten yleensä jos on mahaportinahtauma, vaan yleensä tuohon rinnuksille... kyllä se niin vuolaasti välillä ryöpsähtää, että puklua on pitkin maailmaa..
Kuitenkin tyttö on muuten tyytyväinen ja hyväntuulinen pakkaus, paitsi hetkillisesti silloin kun puklu vaivaa.
Johanniina+tytsy
Meillä nukkuu esikoinen ja pikkuinen samassa huoneessa :) Hyvin sujuu.
[b]Onko muilla muuten kuukautisia näkynyt?[/b]
Mulla alkoi eilen ekat, tyttö tänään tasan 2kk ja rintamaidolla mennään..
Esikoisesta alkoi 26 pvää synnytyksestä (täysimetin 4kk) eli nyt pysyi " pitkään" poissa..
Voi plaah, oisivat saaneet vielä pysyä poissa kyl.. :/
T:Neiti+prinsessa 2kk
Alkaa taas vauvapalstan meno oleen sen oloista että huhhuh, happea saa vetää kerran tai kaksi ja sitten vasta kirjottaa. En todellakaan jaksa ottaa huumorilla mitään haukkumis- ja paskanjauhamisketjuja, siis meilläkin täällä joukossa yksi nuori äiti joka on ollut jonkun verran masentunut ja sitten kaadetaan lisää paskaa niskaan, ei jumaliste mene jakeluun! Annetaan ihmisten olla omanlaisiaan ja arvostetaan sitä nuortakin äitiä, hän ei ole yhtään sen huonompi tai parempi kuin kukaan meistä, piste.
Onneks evakkomatka alkaa sunnuntaina anoppilaan ja saan olla erossa vauvapalstasta ainakin 2 viikkoa ellen pidempäänkin.
Osa teksteistä on tietenkin provoja ja harvemmin jaksan harmistua asiasta, mutta nyt oon niin täynnä tuota haukkumista ja minäminäminä-asennetta että palo käämit.
Jatketaan sitten paremmalla mielellä taas joskus, jaksamisia teille kaikille jotka jaksatte piristää päivää kivoilla ja ystävällisillä viesteillä!:)
JMMK
päätinpä tänään sitten ihan kirjautua kun yleensä olen käynyt vain lueskelemassa ketjuja. poika nukahti äsken sänkyynsä, jaksoikin kukkua sitä ennen yli kaksi tuntia mikä on pitkä aika näin päivällä. illalla kyllä valvoo kolme-neljäkin tuntia ennen yöunille menoa. täällä hämeenlinnassa lunta satelee ja mä kuuntelen joululevyjä jotka tänään kaivoin varastosta, ihanaa! mies tulee kotiin vastaan myöhään joten ollaan ihan rauhallisesti keskenään pojan ja koiramme kanssa. uni vähän painaisi kun viime yönä valvoin sitten yli kolme tuntia kun en syötön jälkeen saanut unta, todella mälsää mutta onneksi noin tapahtuu harvoin. muuten menee mukavasti, yöt sujuu kahdella tai kolmella syötöllä ja täysimetyksellä mennään. vatsavaivoja oli alkuun paljonkin, välillä ne jo hävisi kun lopetin maidon juonnin, mutta tällä viikolla ne palasi. itseasiassa mahavaivat alkoi sen myötä kun aloitin syömään miniehkäisypillereitä, voisiko ne vaikuttaa pienen vatsaan????
Ensinnäkin noista ' ärjymmistä' keskusteluista; kiitos taas tämän pinon ihmisille siitä, ettei täällä jaella totuutta eikä tuomioita. Minusta on tärkeämpää että lapsi on onnellinen ja että häntä rakastetaan kuin se, miten häntä syötetään tai nukutetaan. Aika monella metodilla on maailmassa saatu hyviä ihmisiä kasvamaan. Äitiys on muutenkin konstikas juttu; arvostelijoita riittää joka nurkalla. Ei siihen toisia äitejä enää tarvita.
No se siitä.
Pulauttelusta oli puhetta. Sain juuri tänään vinkin röyhtäyttää vauvaa useamman kerran syötön aikana. Kokeilin äsken ja näyttäisi toimivan. Ekalla ' keskeytyksellä' tyttö vähän protestroi, mutta toisella kerralla ei ollut enää moksiskaan. Söi pitkään ja rauhassa, eikä pulauttanut ollenkaan.
Meillä on nyt peukalo ihan hitti. Tutti ei enää kelpaa, pitää olla peukalo. Vähän vielä haparoiden se hakeutuu suuhun ja sekös neitiä kiukuttaa. En varsinaisesti ole ilahtunut peukalon syönnistä, mutta minkäs teet. Ja tavallaan on hurmaavaa kun pienen motoriikka kehittyy.
Vähän tyhmä kysymys, mutta eikö kaikissa sairaaloissa vauvat ole vierihoidossa? Siis ilman mitään arvolatausta, luulin vaan että on. Jäin vaan vähän ällikälle yhtä pinoa lukiessani...
huuto alkoi...gotta go.
on meinaan hyvä porukka meillä, ei ole arvotelijoita joukossa ja jos neuvoja kysyy, niitä saa ja ei tarvitse pelätä pahoittavansa mieltään :)
Pojan hengitys ei rohise enään niin pahasti kuin aamulla, siitä saapi kiittää keittosuolatippoja.
Onkos teille tullu arvosteluita lapsettomilta ihmisiltä? Siis kuinka ruokkia, nukuttaa lapsi? Kritiikin vielä kestä ihmiseltä jolla on omia lapsia, mutta se joka tulee mua neuvomaan, ilman että on yhtä ainutta lasta tähän maailmaan saattanu pistää vihaksi.
No, kuten JMMK tais viime pinossa mainitakkin, apua kannattaa ensin kysyä täältä ( vai kuinka se meni, annathan anteeksi jos siteerasin väärin, JMMK :)
Hyvät perjantain jatkot kaikille syysmammoille!
Välillä olen käynyt syysmammojen kuulumisia lukemassa, mutta oma kirjoittelu jäänyt vähälle viime aikoina...
Meille kuuluu tosi hyvää, poju on todella tyytyväinen pakkaus =) Yössä syö 1-2 krt ja nukkuu hyvin päikkäreitä. Meillä myös kiusana pulauttelu. Välillä lypsän rinnasta enimmät pois, ennen kuin annan vauvalle. Varsinkin ekalla yösyötöllä pitää monesti lypsää enimmät pois, koska rinta on jo niin täysi, kun poju vetelee ekan pätkän unia 6-7 tuntia, pari kertaa on nukkunut jopa 8 tuntia! Sitten vielä jatkaa unia syötön jälkeen heti. Myös minä olen pulauttelun estämiseksi koittanut syötön välissäkin röyhtäyttää, mutta meidän pikkuherra loukkaantuu, kun kesken syötön otetaan tissi pois ja nostetaan pystyyn, joten se ei oikein toimi meillä... Enkä ole huomannut eroa siinäkään, syötänkö makuultani vai istualtani... Joten lisää vinkkejä pulauttelun vähentämiseksi kaivataan ;) No, meillä oli esikoistyttö silti samanlainan pulauttelija ja hyvin ovat rintamaidolla kasvaneet molemmat, joten en ole huolestunut tämänkään vauvan kohdalla, mutta pulauttelu on muuten tietty kurjaa, kun paita aina märkänä ja puklurätti pitää olla " hollilla" koko ajan.
Joku kyseli nukkumajärjestelyistä... Meillä on vauvalla oma huone meidän makkarin lähellä. Vauvan huoneessa on 120 cm leveä sänky, jossa syötän yöllä ja siihen sitten jään nukkumaan loppuyöksi, koska välillä kestää hetken ennen kuin vauva rauhoittuu syötön jälkeen nukkumaan. Joskus esikoinenkin kömpii sinne viereen, annan hänen tulla jos haluaa. Olen miettinyt, että jos siirtäisimme lapset sitten samaan huoneeseen nukkumaan jonkin ajan päästä, jos se saisi esikoisenkin pysymään paremmin omassa petissään, hänelle voisi selittää, että hänen pitää olla siellä vauvan nukkumakaverina ;) Tyttö on nyt nimittäin 4 v. ja minusta tuo vaeltelu äidin viereen saisi jo loppua ;) Nyt esikoisen oman huoneen sänky on aika vähällä käytöllä, kun isi on reissussa ulkomailla pidemmän aikaa ja esikoinen on tottunut, että aina silloin saa heti mennä nukkumaan isän ja äidin sänkyyn isin paikalle... Isi on ollut koko tämän kuun reissussa ja viikon päästä hän tulee muutamaksi päiväksi kotiin =)
Uni alkaa painaa, joten täytyy tästä kömpiä tuonne esikoisen viereen, sinne se taas nukahti meidän makkariin... Vauvakin ollut unten mailla jo tunnin.
Noppis ja poju 2 kk
Pakko oli tulla ihan näin kiiruisen päivän päätteeksi nopeesti katteleen kuulumisia ja nyt kysyä, että kelle on sanottu, missä ja mitä?????
Vai saako sitä udella...
No tosta asiasta oon kyllä samaa mieltä...Noita, jotka tietää aina kaiken parhaiten on olemassa PELOTTAVAN PALJON, etenkin näissä keskusteluissa. Meitsi ei kans uskalla aina ihan kaikkee täällä kertookkaan, siis siitä, etä miten meillä toimitaan...JA toinen paikka jossa kannatta totuutta kaunistella on kyllä neuvola ;)
Tosta nukkumisesta. Meillä ollaan menty takapakkia ja pahasti...Alkuun tyttö nukku omassa sängyssä ja jokusen yön myös omassa huoneessa. Nyt viime aikoina onkin sitten jotenkin onnistunu siirtymään meidän väliin nukkumaan...Blaah...Täytyy ens viikolla alkaa totutteleen tyttöä taas omaan sänkyyn, joka on siinä meitin sängyn vieressä. Vaikkakin tämä aivan vierihoito toimii kyllä TOSI hyvin, nukkuu kerralla 6-7h.
Ihanaa täälläkin sato vähän lunta ja pääsin käymään ostoksilla " rauhassa" neidin pitkien päiväunien aikana, kun mies oli neidin kans kotona. Sunnuntaina ristiäiset ja kaikki leipomatta...Huomenna siis paniikki päivä!!!
Noh...Nyt taas veny tää kirjotus...En osaa yhtään näemmä rajoittaa :)))
Hyvät viikonloput kaikille ja jaksuja niitä tarvitseville!!!!!!!!
maaly
Täällä ollaan vissiin samassa junassa...Et menkat on olleet jo muutaman päivän ja täysimetyksellä ollaan, tyttö huomenna 2kk. Luulin ensiks, et vuoto on vaan Cerazetten välivuotoa. Lopetinkin sit pillereitten syönnin just ton vuodon takia, mut pask*t se vuoto mihinkään lähteny...Enpä ole minäkään kyllä sitä " iloa" kaivannu yhtään...
Palaillaan...
maaly
Niin se vauva kasvaa et ei ehdi edes tänne tulla kirjoittelemaan. Juuri " kaamea" totuus iski päin kasvoja, et se todella pikkuvauva-aika taitaa olla pian takana päin, ja sekös saa mielen haikeaksi.... Olisin voinut lyödä suurista summista vetoa et mulla ei tosiaankaan oo vauvakuumetta, kun oma pikkuinen on 2kk, mut niin sitä vain haikailee raskauden perään ja muistelee kaiholla sitä vasta syntynyttä :-) No pitää itselle sitten järkeä puhua et jos nyt vähän odottais..... Ei ole kyllä maan päällä mitään niin vahvaa huumetta kuin oma vauva, joka panee pään ihan sekaisin :-)
Tyttömme 2,5kk on aivan ihanan rauhallinen ja iloinen tyttö, ja päättipä tässä mennä viikolla et alkaa nukkua koko yöt. Olen vieläkin ihan ihmeissäni et ei kai ja valmistelen kaikki iltaisin valmiiksi yöimetystä varten. Ja on se niin ihana huomata lapsensa oppineen uusia asioita, meillä treenataan kovasti tarttumista. Iltatissi raivaritkin on menneen talven lumia.
Ainut mikä mieltä kaivertaa, on miehen kanssa vietetyn yhteisen ajan puute. Toinen hoitaa aina lasta, ja illalla kun lapsi on mennyt nukkumaan, ja minä haluaisin olla kahdestaan niin miehen pitää mennä nukkuun aikaisen työherätyksen takia, plääh... Ja päikkäri aikaan, kun olis aikaa niin mies on tietenkin töissä. Pitää vissiin tilata putkimies päiväkahville.... :-D heh, no ei nyt sentään!!!!
Oikein ihania hetkiä kullanmurujenne kanssa!
Meillä tyttönen oppi kääntymään masulta selälleen! Ja kovasti jo tarttuu esineisiin.. ja vie ne suuhunsa, tietenkin.
Nyt vain on semmoinen outo juttu tapahtunut, että tyttö on alkanut heräilemään yöllä. No, ei hän herää kuin sen yhden kerran, mutta ennen nukkui sen 12 h putkeen!
Tein tuossa aloituksenkin aiheesta, jossa kerroin, että esim. viime yönä tyttö heräsi, ja kun pulloa lämmitin, itku lakkasi ja tyttö nukahti. Onko muilla kokemusta tällaisesta? Voisiko olla jo hampaita?
Muutenkin tyttö kuolaa kovasti ja kesken leikin saattaa puhjeta kamalaan itkuun...
Me on annettu pienelle maissivelliä nyt pari viikkoa aina aamulla, päivällä ja toiseksiviimeisessä iltamaidossa. Tyttö syö tosi paljon, ja saatiin neuvolasta lupa alkaa " testailla" perunaa... Ei kyllä puhuttu tuosta vellistä mitään neuvolatädille :0)!
Mukavaa lauantaita!
onpa valoisaa kun on lunta maassa! ei taida kuitenkaan vielä pysyä; ainakaan täällä etelässä.
eilen oltiin ekaa kertaa miehen kanssa iltaa poissa 4 tuntia ja äiti oli vaavin seurana. aluksi oli mennyt oikein mallikkaasti, mutta sitten jossain vaiheessa oli alkanut huuto... noh, ei auttanut muuta kuin meidän lähteä kotiin ja kun kotiin päästiin, niin poika nukkui.. heräsi kuitenkin aika pian taas nälkäisenä, joten tyytyväisenä pääsi tissille :-)
ihan kiva oli päästä hetkeksi pois, vaikka ajatus olikin koko ajan kotosalla...
oletteko muuten huomanneet, että puhuessa kavereiden kanssa usein aiheena on vauvat? taitaa olla ajatukset täll hetkellä niin vaavin ympärillä, että ei keksi mitään muuta fiksua keskusteltavaa... sinkkuaikana sitä aina ihmetteli, että miten mammat jaksaa puhua pienokaisistaan koko ajan, mutta nyt teen itse ihan samaa. huh. ehkä se on tätä alkuhuumaa?
Heather kertoili tytön nukkumisesta aikaisemmin. Kateellisena lueskelin, kun meidän vaavi on alusta alkaen heräillyt vähintään 3 kertaa yössä... Onneksi yösyötöt menee nykyään jo paljon nopeammin, kun on varmastikkin oppinut syömään nopeammin ja maitoakin tulee enemmän. Ja loppujenlopuksihan tämä ihan pikku vaavi aika on niin lyhyt aika, että kyllähän sitä jaksaa!
Meillä on masukivut helpottaneet. Liekö tuo vyöhyketerapia auttanut vai alkaako pojan masu tottumaan. Vielä tulee kuitenkin vääntöjä, jos olen syönyt esim. täytekakkua yms. paljon maitoa / hiivaa sisältävää ruokaa. Toivottavasti ei ole allergiaa.
Täältäkin tuli taas tätä omaa napaa :-)
mukavaa viikonloppua kaikille!
abebe ja poika 9 vkoa
Minäkin uskaltaudun tuolta taustoilta tulla tänne pölisemään :)
Meillä on poika, joka syntyi 19.9! Synnytys meni oikein hienosti!
Alku kankeuden jälkeen meillä on mennyt oikein hienosti. Tämä kun on meidän esikoinen ja kumpikaan ei ole pienten vauvojen kanssa ollut tekemisissä aikaisemmin :) Poika harvemmin itkee muuta kuin nälkäänsä tai sitten komentaa isiä tai äitiä liikkeelle kun ei viihdy paikoillaan, pitää kävellä ympäri kämppää ja näytellä paikkoja :) ja vaipanvaihto on myös pojan suosikki puuhia (yleensä)
Meillä yö alkaa 21-22 ja syödään siinä 3-6välillä. Sitten 7:ltä herätäänkin vähän väliä kun poika vaan kitisee, ei syö, vaipat vaihdettu, ei mikään hätä. Olenkin ajatellut että poikaa ei enää nukuta mutta kyllä minä olen ollut ainakin 9:ään asti sängyssä ettei päivä ala liian varhain.
Me ei olla vielä oltu missään ilman poikaa. Kyllähän mahdollista olisi että isi jäisi pojan kanssa, mutta tuntuu ettei henno lähteä mihinkään. Tulee niin kovin ikävä jo kauppareissullakin :)
Olen myös huomannut että vauvattomien kavereiden kanssa on joskus vaikeaa keksiä keskustelun aiheita, kun oma elämä on vaan sen pojan ympärillä. Ja tuskimpa vauvattomia kiinnostaa ihan kaikki keskustelut hormooninäppylöistä tai kiinteiden alottamisesta :)
Onneksi on näitä mammakavereita joiden kanssa voi jakaa vauva asiat ja vaihtaa kokemuksia!
Niin ja melkein kokonaan rintamaidolla mennään. Kerran tai pari päivässä isi antaa maitoa pullosta, jotta poika myös tottuu myös tuttipulloon ja minä en saa lypsettyä pumpulla, ei vaan tule! Saan minä sitten vaikka käydä kaupassa rauhassa tai muuta vastaavaa. Joka ilta myös ennen nukkumaan menoa annetaan n.70ml, kun poika ei rauhoitu muuten :( (tämä siis sisältyy tuohon pariin krtaan päivässä)
Mutta jatkan lauantai puuhia:)
Viikonloput kaikille!
Heips vaan kaikille!
Onko muiden vaaveille tulossa jo hampaita? Meillä ylätirsat ihankohta läpi. Viikon verran on nukuttu tosi huonosti, max 3h putkeen yöllä, päivisin vaan puolen tunnin nokosia, joista herää kesken unien huutamaan. Ja kuola valuu... Äitini kyllä sanoi, että alahampaat tulee eka ja aikaisintaan 4 kk iässä. Oottelen, että pääsen soittamaan, että nyt ne ylähampaat on tytön suussa...:)
Masuvaivoja kipristellään aamuisin, herätän tytön yöunilta kakkaamaan, kun meteli käy mahdottomksi kuunnella (ähisee ja puhisee unissaan) Luulin et masuvaivoista oltais päästy ennen hampuvaivoja, mutta tässähän sitä ollaan tuplavaivojen keskellä...:(
Viikonloppuja!
Peppilotta & typy 2kk 1 vk
Minä alan kanssa hissukseen epäillä, että meidänkin Oonalla hammas tulossa. Sylkeä tulee todella paljon ja yöt käyneet rauhattomammiksi. Viihtyy rinnallakin todella tiheään ja muutenkin tuntuu, että on nyt extra läheisyydenkaipuinen. Tuttia eikä tuttipulloa meillä huolita ollenkaan. Saas nähdä kuinka käy pikkujoulujen, olisi ihana käydä syömässä ulkona :)
Tosiaan nukkumaan ei meillä illalla ruveta ollenkaan ilman tisua ( siis nukahtaa vain minun viereen ja rinnalle ) ja ei puhettakaan että rauhoittuisi omaan sänkyynsä. Ei vaikka kuinka unessa nostaisi. Välittömästi herää ja imetysrumba alkaa alusta. Samanlaista oli esikoisen kanssa. Miten ihmeessä rintaa saava lapsi voi olla niin erilainen kun pullosta syövä lapsi? Vai mistä se ero tulee? Toiset vauvat syövät tuttipullosta mukisematta ja huvituttikin kelpaa, miksei minun tytöille?!
No joo. Ihanaa kun lunta maassa. Esikoinen nukkuu tuolla tyytyväisenä. Aamupäivän ulkoilu väsytti pikkuisen totaalisesti, hyvä niin! Ja vauva nukkuu ulkona vaunuissa tyytyväisenä.
Minsku
Meidän neiti nukkuu kolmatta tuntia ulkona, tosi outoa. Kävimme yksityisellä lääkärissä ja maitoallergia epäilyt tosi vahvana, suolioireina. Maanantaina menemme prick testiin ja tarvittaessa vielä verikokeeseen. Minä olen ollut jo muutaman viikon maidottomalla ruokavaliolla ja tosi kamalaa, opettelua vaatii. Tuntuu välillä että mitä sitä keksisi itselleen ruokaa, pizzat ja suklaa herkut saa unohtaa, mikäli aikoo imettää vielä. On tää mun ruokavalio auttanut vauvaa, nukkuu paremmin ja kakkaa harvemmin. Eikä masua kipristele. Maanantaina menemme myös 3 kk neuvolaan ja piikki olisi tiedossa. Neuvolassa ei minun allergia epäilyille sanottu mitään, kun vauva kasvaa tosi hyvin, mutta aina kannattaa mennä suoraan lastenlääkärille. Onneksi minullakin on jo kokemusta aiemman lapseni kanssa maitoallergiasta ja tuttavieni kanssa olen jutellut myös aiheesta. Eiköhän tämä vielä iloksi muutu...
ja nyt herättiin ylös!
Minäkin täältä kirjoittelen... :) Lueskelen kyllä pinoja, mutta harvakseltaan tulee kirjoiteltua. Hengessä mukana kuitenkin:)
Käytiin juuri tytön 2kk kanssa vaunulenkillä ja siirsin hänet sitten jatkamaan uniaan parvekkeelle. Tytsy on oikein hyväntuulinen pakkaus, hymyilee paljon ja juttelee. Vielä ei kääntyile, mutta yritystä välillä on.
Runsas puklailu kiusaa, siihen ei lekurin määräämä gaviscon juurikaan auttanut. Liekö vain " löysä läppäisyyttä" joka kasvun myötä helpottaa. Maitoallergiaan ei nlantäti oikein uskonut, kun vauva on muuten rauhallinen ja nukkuu yöt hyvin yhdellä syömisellä eikä ole muita oireita. Lekuri antoi almiron peptidi tutteli reseptin, jauhetta 450g mitä voi kokeilla, mutta en vielä sitä ole apteekista hakenut enkä tiedä haenkokaan..Tyttö on kasvanut oikein hyvin, 5870g ja 58cm.
Syksy on mennyt kyllä huimaa vauhtia vauvan kanssa touhuillessa. Pian on joulu:)
Mukavaa viikonloppua kaikille syysmammoille perheineen:)
Johanniina&tytsy 2kk