Ehdottakaa mitä tekisin, en osaa lomailla
Olen aina inhonnut lomailua ja nyt en enää tiedä, mitä tekisin, kun olen jo 3 vkoa ollut toimettomana ja virattomana. Lomareissu on tehty. Vielä pitäis jaksaa reilu viikko kärvistelyä. Kotona olis kyllä kotihommaa, mutta kun mikään ei motivoi. Lapset on 9 ja 6.
Kommentit (5)
Olen ollut 7 vkoa kotona (osa sairauslomalla ja nyt kesälomalla) ja mulla on ENÄÄ 2 vkoa lomaa jäljellä, nyyh! Lomailu on niiiin ihanaa, minun mielestäni :)
Jos minäkin oppisin jotain. Leffojen katsomisesta ja kaljanjuonnista (vastaus nro 2) ei tule mitään lasten ollessa hereillä. Ja loma-aikaan ne valvovatkin niin myöhään, ettei omaa aikaa juuri jää.
ap
no kerro sitten mikä siitä tekee ihanaa! Jos minäkin oppisin jotain. Leffojen katsomisesta ja kaljanjuonnista (vastaus nro 2) ei tule mitään lasten ollessa hereillä. Ja loma-aikaan ne valvovatkin niin myöhään, ettei omaa aikaa juuri jää. ap
eli mielestäni en osaa lomailla. Tämä tunne taitaa kyllä johtua siitä, että lomalle lataan aina kaikenlaista etukäteisodotusta siitä mitä kivaa ja hyödyllistä teen. Mutta kun en saa sitäkään aikaiseksi. Nyt olen tänä kesänä alkanut ymmärtää, että lomailussani on hyvä puoli se, että saa elää ihan omassa aikataulussaan ja ilman mitään suunnitelmia. Mulla ei ole kyllä enää noin pieniä lapsia, joten en ole vastuussa heidän hauskuudestaan. Toisaalta silloin kun lapset pieniä, loma tuntui enemmän lomalta kuin nyt.
Vielä on jokunen päivä lomaa jäljellä ja kuitenkaan en haluaisikaan sen loppuvan. Ristiriitaista...
Tavallaan tykkään lomasta, esim. syödä hyvin, tavata kavereita joita ei ole ehtinyt tavata pitkään aikaan, lukea joitakin hyviä kirjoja, käydä lasten kanssa jossain kivassa paikassa, nukkua pitkään. Mutta tämä kaikki on nähty 2 - 3 viikossa. Sitten on taas valmis töihin. Voi kyllä johtua siitä, että tykkään työstäni niin paljon, että se on mulle enemmän harrastus ja nää kotihommat ym. on sitten sitä varsinaista työtä.
ap
katso leffa ja juo kaljaa