Miten voi nätisti sanoa ihmiselle että jättää rauhaan?
Kommentit (20)
miesten kanssa. Osa ei ymmärrä hienovaraisesta vihjailusta, että en ole kiinnostunut. En vain pysty sanomaan suoraan. Mitä edes sanoisin? "Olen pahoillani mutta en enää halua olla kanssasi tekemisissä" :D
miesten kanssa. Osa ei ymmärrä hienovaraisesta vihjailusta, että en ole kiinnostunut. En vain pysty sanomaan suoraan. Mitä edes sanoisin? "Olen pahoillani mutta en enää halua olla kanssasi tekemisissä" :D
Mä lopetin nettideittailunkin siksi kun en kestänyt enää särkeä yhtään sydäntä. Minä en kiinnostunut kenestäkään niistä miehest joita tapasin, mutta muutama kiinnostui minusta erittäin tulenpalavasti, ja alkoivat innoissaan tunkea kylään, järjestellä tapaamisia jne. Sitten kun sanoin että tuntuu että minusta tuntuu ettei tarvitse tavata enää, alkoi pahimmillaan raivokas ja lievimmillään kyyneleet silmissä marttyyrimäinen ulina: "jaa eikö pärstä miellytä", "luuletko sinä että sulla on muka valinnanvaraa". Joltain sain jopa kuukausia tapaamisen jälkeen kännykkääni tekstiviestejä, itsesäälisiä vonkausviestejä.
Mä lopetin nettideittailunkin siksi kun en kestänyt enää särkeä yhtään sydäntä. Minä en kiinnostunut kenestäkään niistä miehest joita tapasin, mutta muutama kiinnostui minusta erittäin tulenpalavasti, ja alkoivat innoissaan tunkea kylään, järjestellä tapaamisia jne. Sitten kun sanoin että tuntuu että minusta tuntuu ettei tarvitse tavata enää, alkoi pahimmillaan raivokas ja lievimmillään kyyneleet silmissä marttyyrimäinen ulina: "jaa eikö pärstä miellytä", "luuletko sinä että sulla on muka valinnanvaraa". Joltain sain jopa kuukausia tapaamisen jälkeen kännykkääni tekstiviestejä, itsesäälisiä vonkausviestejä.
Mä jouduin ihan kuseen nettideitin kanssa joka luuli parin treffikerran jälkeen et me jo seurustellaan. Outo takertuminen alkoi silloin ja jouduin lopettamaan treffailun. Seuraus: haukkumisviestejä kuukausien ajan.
tietäisin vastausta tähän. Olen tehnyt sen mielestäni kiltillä tavalla eli keksin selityksiä miksei voida tavata. Siihen on yleensä mennyt sellainen kaksi-neljä kuukautta kunnes mies on ymmärtänyt jättää rauhaan. Minulla ei vaan ole tarpeeksi rohkeutta sanoa suoraan että tästä ei tule mitään kiitos heippa! Nyt kun mietin niin minun "kiltti tapa" on oikeastaan se kaikista raivostuttavin ja melko törkeä tapa. Ensi kerralla lupaan sanoa suoraan.
tietäisin vastausta tähän. Olen tehnyt sen mielestäni kiltillä tavalla eli keksin selityksiä miksei voida tavata. Siihen on yleensä mennyt sellainen kaksi-neljä kuukautta kunnes mies on ymmärtänyt jättää rauhaan. Minulla ei vaan ole tarpeeksi rohkeutta sanoa suoraan että tästä ei tule mitään kiitos heippa! Nyt kun mietin niin minun "kiltti tapa" on oikeastaan se kaikista raivostuttavin ja melko törkeä tapa. Ensi kerralla lupaan sanoa suoraan.
Tuollainen pitkittaminen on samanlaista kuin jos pitaisi rokotus antaa, yhden piston sijasta tokitaan pikkusen kuukausikaupalla kunnes koko kasivarsi on mustelmilla.
miksi menette treffeille jos ette myös aijo seurustella sen miehen kanssa?
se on toisen luottamuksen johtamusta harhaan jos se ei seurusteluun johda!!!!
Pitäähän sitä tutustua toiseen ja katsoa löytyykö sitä kemiaa tai yhtään mitään mikä johtaisi vakavampaan.
se on toisen luottamuksen johtamusta harhaan jos se ei seurusteluun johda!!!!Pitäähän sitä tutustua toiseen ja katsoa löytyykö sitä kemiaa tai yhtään mitään mikä johtaisi vakavampaan.
pitää myös halutessaan voida kohteliaasti perääntyä, ilman että tarvitsee pelätä että toinen kostaa sen haukkumisviesteillä ja vainoamisella.
Niin toimitaan tervejärkisten aikuisten kesken :)
Esim. "Minulla ei ole sinänsä mitään sinua vastaan, mutta minulla on täysin varma ja selvä tunne ettei meillä ole tarpeeksi yhteistä mihinkään vakavampaan."
Eli ei kannata ladella loukkauksia ja sitten ihmetellä ja valittaa "haukkumisesta" kun toinen loukkaantuu.
opetetaan kilteiksi?
Miksi on vaikea sanoa että jätä mut rauhaan? En halua seuraasi! Yms
Kun ei sitä voi tietää ennen treffejä että olet tuollainen takertuja. Vaikutit ihan fiksulta ja empaattiselta viesteissäsi.
Ja se, että halusit tavata, oli mielestäni vain merkki siitä että halusit itsekin katsoa tuleeko meistä mitään.
Pillua ei irtoa jokaiselle, vaikka olisitkin maksanut ruuat. Haluan seurustella sellaisen ihmisen kanssa, jonka kanssa HALUAN seurustella.
ihan älytön ajatus että ei saisi käydä niillä ekoilla treffeillä ilman jotain seurusteluvaatimuksia :-D
Ainakin netitse sovituissa treffeissä on se että sen ihmisen näkee ensi kertaa, ja voi hyvinkin olla että ensinäkemältä tietää että ei, ei todellakaan, vaikka kirjoittelun perusteella olisi ollut ok. Voi olla jopa ihan eri ikäinen kun on väittänyt tai muuten vaan ei kolahda tyyli.
Ja muutenkin, täytyyhän ihmisen jotenkin päättää se että haluaako alkaa seurustella jonkun kanssa joka *ehkä* kiinnostaa mutta ei tiedä varmaksi vielä, ja minusta treffaileminen on ihan hyvä tapa siihen. Tuskin kukaan jatkaa treffailua sen jläkeen jos jo tietää varmaksi että en todellakaan tahdo tuon tyypin kanssa enempää, sehän on ajanhukkaa itsellekin.
rauhaan, voi kyseessä olla semmoinen tapaus, jolle ei nätisti sanomiset auta. Tällaisia vainoajia on ollut jokunen lähipiirissäni, ja heille on sanottu niin kauniisti kuin rumastikin, mutta viesti ei ole mennyt perille. Oikeustoimilla uhkaaminen on lopuksi auttanut.
itse ehkä jotenkin näin,että olet ihan kiva,mutta et ole sitä mitä haluan.
Kiltteys tulee empatian mukana. Kai naiset opetetaan sen verran pehmeiksi, että ei haluisi toista satuttaa. Mikä on tietenkin ihan hyvä. Mutta sitten tulee näitä muita ongelmia, julmurit käyttää pehmeyttä hyväksi. Ei osata pitää omia selviä rajoja. Kenenkään ei tarvitse sietää seuraa, jota ei halua.
Miehille pitäisi opettaa pettymyksen sietokykyä vastaavasti enemmän. Itsekkin olen törmännyt miehiin, joille selvästi ja nätisti sanottu ei aiheuttaa ylitsepääsemättömiä ongelmia. Yksi lähetteli haukkumakirjeitä, toinen sinnikkäästi pommitti tekstiviesteillä, vaikka ihan täysin selvästi sanoin, että älä ota yhteyttä, en usko meillä olevan yhteistä tulevaisuutta ja ei, en halua lähteä elokuviin, baariin, keikalle, en minnekkään. Hän oli vieläpä poliisi, joten kelle olisin voinut ilmoittaa häiriköinnistä? Pelottavaa. Onneksi loppui, mutta vieläkin nousee karvat pystyyn kun ajattelee.
Kiltteys tulee empatian mukana. Kai naiset opetetaan sen verran pehmeiksi, että ei haluisi toista satuttaa. Mikä on tietenkin ihan hyvä. Mutta sitten tulee näitä muita ongelmia, julmurit käyttää pehmeyttä hyväksi. Ei osata pitää omia selviä rajoja. Kenenkään ei tarvitse sietää seuraa, jota ei halua.
Miehille pitäisi opettaa pettymyksen sietokykyä vastaavasti enemmän. Itsekkin olen törmännyt miehiin, joille selvästi ja nätisti sanottu ei aiheuttaa ylitsepääsemättömiä ongelmia. Yksi lähetteli haukkumakirjeitä, toinen sinnikkäästi pommitti tekstiviesteillä, vaikka ihan täysin selvästi sanoin, että älä ota yhteyttä, en usko meillä olevan yhteistä tulevaisuutta ja ei, en halua lähteä elokuviin, baariin, keikalle, en minnekkään. Hän oli vieläpä poliisi, joten kelle olisin voinut ilmoittaa häiriköinnistä? Pelottavaa. Onneksi loppui, mutta vieläkin nousee karvat pystyyn kun ajattelee.
näin. Miksi pojille ei opeteta pettymyksensietoa? vastatkaa poikien äidit?
siivousta lastenhoitoa vessanpesua,
Ei tuo ole mitenkään sukupuolisidonnainen asia. Miehet on samanlaisia tekosyyn keksijöitä ja naiset yhtä herkkiä pahoittmaan mielensä.
no onhan varmaan naisissakin sellaisia, jotka eivät usko ei:tä. Ja erotessaan alkavat stakkaamaan tai tappavat miehen ja lapset tai heittävät happoa naamaan, kun eivät halua jakaa "saalistaan". Naisissa herkkiä ja miehissä myös.
Mutta tosiasia on, että monet henkiset taidot riippuu juurikin opetetuista taidoista (tai sammutetuista sellaisista). Alitajuisesti kohtelemme poikia ja tyttöjä eri tavalla. Naapurin setä ei antanut poikiensa leikkiä nukeilla, koska "ei pojat leiki nukeilla" WHAT? Sitten aikuisena tämä uros ei hoida lapsiaan ja hänen vaimo ihmettelee miksi mies on tuollainen. Tai siivoa kotiaan ku "se on akkojen hommaa" Vieläkin löytyy tällaisia ja sitten ihmetellään sukupuolirooleja. Sori, meni hiukan kauas aiheesta, mutta tuli vaan mieleen.
Siis vainoaako sinua joku?
Älä vastaa puhelimeen?