Olen miltei 40 v ja nyt vasta tajusin, että mua pidetään persaukisena!
Asutaan vuokralla, ei ole autoa ja osa-aikaduuni. Useampi lapsi. Mutta ikinä ei ole tarvinnut ajatella rahaa, kun molemmilla (miehel ja mul) on sitä suvut pullollaan. Se on niin itsestään selvää, että ei ole kumpikaan koskaan mietitty mitään materia tahi säästöjuttuja. Ja näin ollen nyt vasta älyttiin, että ihmiset pitää meitä köyhinä!!
ai kauheeta! Onko nyt pakko ostaa Mersu? Tai lähteä eksoottiselle lomamatkalla jonnekin tosi kauas? Kärsiikö lapset nyt tästä?
Kommentit (25)
pari mersua, ja pari pidempää ulkomaanmatkaa. Kyllä se rahapula pian tulee teillekin.
Mutta omistetaan tauluja ainakin Mersun hinnan verran ja asuntokin Hgin keskustasta (ei siis itse asuta siinä, kun ei haluta). Jos laitettais tauluihin ja muihin arvoesineisiin hinnat näkyville?
Mieskin vois käydä parturissa joskus, niin tulisi uskottavuutta.
Ne vuittonit on niin rumia... en taho. Mutta jotain on nyt tehtävä, ettei lapsia kohta kiusata!!
Kyllä se niin on, että jos yhtään yritystä löytyy, rahaa saa kyllä palamaan vaikka miljoonan vuodessa. Ostatte sitten vähän paremman asunnon, ja vähän kalliimman auton. Eikä ulkomaanmatkankaan tarvitse olla mikään kanarianmatka. Olen itse huomannut, että kun rahaa on, sitä alkaa hyvin nopeasti haluta aina vaan parempaa ja kalliimpaa niin asumisen, liikkumisen kuin vaikkapa hiustenhoidon alalla. Siinä pari mersun hintaa uppoaa hyvin nopeasti. En tosin tiedä miksi lapset kiusaisivat taidehörhöjä sen enempää kuin moottoriurheilu-, maailmanympärimatkailu-, tai vaikkapa purjehtijahörhöjä. Ei kai nykyään kovinkaan monen varallisuus suoraan naamasta ja elämäntavasta näy.
Meitä pidetään miehen kanssa ihan luusereina, kun asutaan vuokralla, mies opiskelee ja kohta minäkin aloitan opiskelut. Saatiin
sen verran perintöä, että mies on voinut opiskella uuden tutkinnon ja minä hoitaa lapset kotona, ja meillä on ihan hyvä elintaso.
Meillä on kavereita, joiden mielestä tällainen ratkaisu on ihan käsittämätön, varsinkin tuo miehen opiskelu. Heidän mielestään meidän ois heti pitänyt ostaa omakotitalo jostain peltoläntiltä - vaikka se oiskin käytännössä merkinnyt sitä, että mies ei ois voinut vaihtaa alaa raskaasta ja huonosti palkatusta työstä mielekkääseen ja huomattavasti parempipalkkaiseen alaan koulutuksen kautta. Aivan kuin vaan sillä ois merkitystä, millaset seinät on ympärillä ja että ne on omat!
Mä olen kohta 40v ja aidosti köyhä. Hyvin onnistui bluffaamaan, kun eli miehen siivellä, mutta eron jälkeen talous romahti.
Mun omaisuus on oikeasti tuulenhuuhtoma perse, pari mukulaa ja terveet kädet.
Voi haloo? Mä en ole aikoihin ollut näin tyytyväinen elämääni. Kiva, että teillä on joku ongelma minkä saatoitte keksiä. Ja jonka voitte ihan rahalla ratkaista.
On se kauheaa ettei teidän sukujenne rikkautta ole tajuttu.
Ja voi niitä reppanoita, jotka paheksuvat ystäviensä taloudellisia neuvoja - köyhien typerysten joiden tarvitsee maksaa asumisestaan muutakin kuin ne vastikkeet, vaikka te fiksut tietysti olette saaneet suvulta rahaa eivätkä ne urpot sitä tajua.
Tyhmät köyhät eivät osaa lukea rivien välistä teidän yletöntä rikkauttanne, häpeäisivät nyt edes! Onneksi on av, jolla voi sitten tyhmemmilleen naureskella.
On se kauheaa ettei teidän sukujenne rikkautta ole tajuttu.
Ja voi niitä reppanoita, jotka paheksuvat ystäviensä taloudellisia neuvoja - köyhien typerysten joiden tarvitsee maksaa asumisestaan muutakin kuin ne vastikkeet, vaikka te fiksut tietysti olette saaneet suvulta rahaa eivätkä ne urpot sitä tajua.
Tyhmät köyhät eivät osaa lukea rivien välistä teidän yletöntä rikkauttanne, häpeäisivät nyt edes! Onneksi on av, jolla voi sitten tyhmemmilleen naureskella.
eikös tuo apn tapa suhtautua ole melko sarkastista... eli ei oikeasti välitä mitä muut ajattelee, vaan ottaa huumorilla.
Sulla nyt vähän nuttura kireällä!!
Duunikaverit neuvovat säännöllisesti ostamaan vihdoin oman asunnon, mutta he eivät tiedä, että maksamme suvun omistamasta asunnosta vain vastikkeen. Asunnon sijainnin vuoksi autolle ei ole mitään tarvetta ja siinä on toinen syy sääliä meitä reppanoita. Muuta omaisuutta on satojen tuhansien eurojen arvosta, mutta kun pitää omistaa seiniä, pari autoa ja merkkivaatteita.
ootte te kyllä oikeasti luusereista pahimpia, jos kaikki raha ja asunnot ovat suvun omaisuutta. Aika surullista, ettei mitään itse ole saanut aikaan.
Varsinaiset rikkaat ne asuvatkin toisten siivellä..
Taisi sitten mennä ohi minultakin tuo ap:n ongelma.
Meillä on sama varakkuustilanne kuin ap:llä, mutta mitä väliä vaikka joku meitä perseaukisen pitäisikin? En tosin laske sukujemme omaisuutta omaksemme ennenkuin se sitä on, en tahdo kenenkään nyt kuolevan. Mielelläni pidän matalampaa profiilia kuin leveilisin, kateelliset ihmiset on kamalia. Omistusasunto on ja töissä käydään, perheauto on alakerran parkkihallissa, eli hyvin tavallista elämää elellään. Inhoan naisten laukkuja, ne on yksinkertaisesti järkyn rumia. Ei käydä matkoilla, kun kumpikaan ei saa niistä mitään kiksejä, ollaan lapsina oltu pakkomatkoilla, joten riittää. Normaaleja siistejä vaatteita käytetään, ostan usein kirpputoreilta, koska sieltä saa kaikkea mitä kaupasta ei saa. Emme varmaan ulkoisesti näytä yhtään varakkaalta, mutta ihan se ja sama.
Itseäni ällöttää kaikki rahalla pröystäilijät ja yleensäkkin nykyajan rahameininki. Elä vaa ap mene samaan turhuuteen kuin useimmat. Pitäs muka olla näkyvillä rahakkuus?
Joku tarjosi extratöitä, kun on lapsia? Ystävällistähän se on ja mukava ele :) Eikö pääasia ole, että te tiedätte tilanteenne? Ja asiat on ok. Jos lapsianne aletaan kiusata niin alatte sitten kilpavarustelemaan. Mutta tuskin tarvii, koska uskoisin, että ihan normaali hyvinvointi teistä näkyy, eikös juu?
miettikään nyt sitä kateuden määrää mitä siitäkin tulisi. Nyt voitte nauttia kaikesta siitä ilman pahoja kielenkantoja.
Duunikaverit neuvovat säännöllisesti ostamaan vihdoin oman asunnon, mutta he eivät tiedä, että maksamme suvun omistamasta asunnosta vain vastikkeen. Asunnon sijainnin vuoksi autolle ei ole mitään tarvetta ja siinä on toinen syy sääliä meitä reppanoita. Muuta omaisuutta on satojen tuhansien eurojen arvosta, mutta kun pitää omistaa seiniä, pari autoa ja merkkivaatteita.
ootte te kyllä oikeasti luusereista pahimpia, jos kaikki raha ja asunnot ovat suvun omaisuutta. Aika surullista, ettei mitään itse ole saanut aikaan.Varsinaiset rikkaat ne asuvatkin toisten siivellä..
Sitä asuntoa emme siis omista. Muu omaisuus on puoliksi perittyä, puoliksi itse kerrytettyä. Luusereita toki olemme, kun emme ole asuntolainaa maksaneet. Totta kai normaalituloisilta rahaa jää säästämiseen ja sijoittamiseen, kun mm. asuinkulut ovat olemattomat.
ootte te kyllä oikeasti luusereista pahimpia, jos kaikki raha ja asunnot ovat suvun omaisuutta. Aika surullista, ettei mitään itse ole saanut aikaan.Varsinaiset rikkaat ne asuvatkin toisten siivellä..
suku on sama asia kuin me... kun ollaan kaikki sukua eli perhettä. Huh, mikä siinä on siipeilyä? Sekö kun ei itse ole niska limassa raatanut ropojen eteen? No, sitenhän ei tässä maassa rikastu oikeasti. Ne, joilla on paljon rahaa ovat suurimmaksi osaksi se perineet... Ja tarkoitan paljon rahaa. Se taas tarkoittaa, että esim asunnon voi ostaa ilman lainaa autoista puhumattakaan. Hautaanko ne pitäis viedä eikä omilleen antaa?
Taidat pelleillä.
Mitä sinä siitä piittaat, mitä muut sinusta ajattelevat? Oletko ihan keskenkasvuinen korkeasta iästäsi (heh) huolimatta?
Toisekseen; suvun rahat ovat suvun rahoja, ei sinun. Loisinako elätte, kun kerran mainitset nuo "suvun rahat"? On kai jokaisella vanhemmat tai isovanhemmat, jotka kierivät rahoissa ja kiinteistöissä, mutta ne kun eivät ole kenenkään muun rahoja kuin heidän, eikä kunniallinen ihminen anna vanhempiensa elättää itseään kotoa lähtönsä jälkeen.
Mikä olikaan se itsensä ja asioidensa esittelemisestä ja näyttelemisestä nauttiva perverssi henkilö?
Ai juu, ekshibitionisti.
Ei vois vähempää kiinnostaa, kunhan veropuoli on kunnossa eikä heikompaa hyväksikäytetä.
Mä olen kohta 40v ja aidosti köyhä. Hyvin onnistui bluffaamaan, kun eli miehen siivellä, mutta eron jälkeen talous romahti.
Miten niin elit siivellä? Sinä synnytit ja hoidit lapsia. Miehesi on sinulle velkaa puolet omaisuudestaan, ellei se koostu perinnöstä tms., joka jää avio-oikeuden ulkopuolelle.
Eron jälkeen ei talous romahda, jos se oli kunnossa suhteen aikana. Ainut selitys on, että sinä et ole pitänyt puoliasi avioero-oikeudenkäynnissä ja omaisuuden osituksessa. Lue Finlexistä, mitä avio-oikeuteen kuuluu.
Ihmiset näkee punaista, aina kun joku provoilee rahasta/materiasta. Juu, ja AV:llahan kukaan ei koskaan ole kateellinen!
Onko suvuilla niin paljon rahaa, että 3. ja 4. polvi vielä ovat turvassa talouden turbulensseilta?
Monilla kavereilla kotikasvatus varakkuuteen on rapautunut heidän kohdallaan. Joo suvun asunnoissa ilmaiseksi asuvat, muutakin tukea tulee. Mutta aikanaan tämä loppuu, kun nuoret eivät itse ole pistämässä rahojaan kertymään. Minkä mallin ap:n lapset saavat? Että 40-vuotiaaksi ajelehditaan ilman vakavaa panostusta vaurastumiseen? Rahat loppuu...
Mutta ikinä ei ole tarvinnut ajatella rahaa, kun molemmilla on sitä suvut pullollaan.
Et ole köyhä vaan leso. Eli laiskottelet miehesi kanssa osa-aikatöillä, jotta voitte aikanaan elää mukavasti sukunne tienaamilla rahoilla?
Sanoisin tuota laiskuudeksi ja ylimielisyydeksi. Mut hei, olette Paris Hiltonin kanssa samaa jengiä -mitä sitä itse tienaamaan kun "joku muu" on aiemmin ne rahat sukuun hommannut.
Hyvää jatkoa vaan teille.
Talouden turbulensseilta suojautuminen on tällä hetkellä vähän vaikeaa. Periaatteena tosiaan on, että eläminen maksetaan palkalla ja korkotuloilla. Tulevien perintöjen suuruutta ei lasketa vielä rahankiilto silmissä, molempien vanhemmat ovat elossa ja hyvävoimaisia. Jo saadut perinnöt ovat tulleet muilta sukulaisilta.
Lapsillemme ostamme omat asunnot heidän kotoa muuttaessaan, on ihan hulluutta ajaa omaa jälkikasvua pankin torppareiksi ja istua itse rahakasan päällä. Voi tietysti olla, että asuntoasiat järjestyvät muutenkin, riippuu siitä minkä opiskelukaupungin valitsevat. Omalla esimerkillä yritämme opettaa vaatimatonta elämäntyyliä, jossa kuluttaminen ei ole elämäntarkoitus.
että elää suht vaatimattomasti eikä uhraa elämäänsä työelämän molokin kitaan jos kerran pakko ei ole. Jos minullakin olisi vaikka miljoona tulossa perintönä, en varmasti rasittaisi itseäni kokopäivätyössä. Tasan vaan ei käy onnen lahjat, toivottavasti ap tajuaa tämän.
ajatusmaailmasta? Olipa kerrassaan erikoinen vastaus.
kun eräs tutuhkoihminen tarjosi miehelle extratöitä, että saatais kuulema paremmin rahaa jemmaan... lisäsi vielä, että kun on noita suita ruokittavana. Kaunis ajatus sinänsä :)
ei ole markettikuteita, laiskana haen kaiken Stockalta eli perustamineita.
Eikä näytetä köyhiltä, muttei kai rikkailtakaan... Kun ei ole koskaan ennen ajateltu miltä näytetään!!