Huomioita asuntomessuilta
Kovasti trendikästä nykyään on laittaa koko taloon betonilattiat (ei mun juttu kylläkään). Pähkinä on totaalisen out (no ollu kai jo pidemmän aikaa) nykyään köökit ovat ultravalkoiset...jossain voi olla vähän harmaata tai mustaa.
Hirveästi hukkatilaa taloissa eli edelleen jatkuu linjaus rakentaa ylös asti auki olevia olkkareita ja eteisiä jolloin yläkerran makkarit pikku kopperoita. Samoin kummastutti se että isoissakin taloissa älyttömän pienet saunat. ja kylpyhuoneet. Jossaint aloissa kylppäri suorastaan kylpykomero. Muotolauteita ei ole enää missään :) onneksi...
Todella paljon myös muovia materiaalina (tai jotain sen tapaista)katot lattiat ja jossain taloissa jopa seinät jotain muovipaneelijäljitelmää. Itse kyllä tämän hintaluokan taloon laittaisin sen aidon materiaalin.
Kauniita sisustuksia ja modernia. Ei ehkä ihan mun makuuni mutta näyttävää ei niinkään kodikasta.
Kommentit (24)
ihan mielettömän ihanat parveketerassit...ei kaikissa mutta monessa talossa.
t.ap
Todella paljon myös muovia materiaalina (tai jotain sen tapaista)katot lattiat ja jossain taloissa jopa seinät jotain muovipaneelijäljitelmää. Itse kyllä tämän hintaluokan taloon laittaisin sen aidon materiaalin.
Ihmettelin myös miksi puolen miljoonan taloihin pitää laittaa niin paljon muovia! Mielestäni ekologisuusteema ja muovi eivät sovi yhteen.
Talot olivat makuuni liian kolkkoja. Joissain taloissa omituisia "mutkia" ja kolosia, joihin oli esim upotettu pari tuolia. Mietin vain, että istuuko kukaan niillä tuoleilla koskaan, koska olivat ikäänkuin irrallaan kaikesta.
mitä ne kummalliset nurkkaukset olivat joilla ei tuntunut olevan mitään tarkoitusta. Ja taas niitä isoja ikkunoita suoraan naapurin parvekkeille tai terasseille.
ap
Enkä tykkää niistä yhtään.
Noi ylös asti auki olevat tilat taass ei ole mun mielestä tilanhukkaa, vaan yksi tapa yhtenäistää taloa ja vetää jopa omissa huoneissaan touhuavat lapset osaksi yhteisöä. Kyllä keksimääräisellä perheellä on varaa "tilanhukkan" joka tuo noin paljon funktionaalista etua ja esteettistä avaruutta ja valoisuutta.
Mut mulle noissa talossa, ja asuntomessutaloissa yleensäkin aina, oli liikaa erilaisia kulmia ja kulmauksia ja soppia. Minä haluan isoa ja avaraa tilaa.
Ja sit mua TODELLA ärsytti ne hntalaput, joissa talolle oli annetttu säännönmukaisesti lähes 100000 euroa liian alhaiset rakennuskustannukset ja todettu pienellä tekstillä perään, että "hintaan ei kuulu kohteen erikoisominaisuudet". Siis mikään muu kuin talon runko?
Tehosteena jossain ehkä ok, mutta sitä oli ihan liikaa.
Todella paljon myös muovia materiaalina (tai jotain sen tapaista)katot lattiat ja jossain taloissa jopa seinät jotain muovipaneelijäljitelmää. Itse kyllä tämän hintaluokan taloon laittaisin sen aidon materiaalin.Ihmettelin myös miksi puolen miljoonan taloihin pitää laittaa niin paljon muovia! Mielestäni ekologisuusteema ja muovi eivät sovi yhteen.
Talot olivat makuuni liian kolkkoja. Joissain taloissa omituisia "mutkia" ja kolosia, joihin oli esim upotettu pari tuolia. Mietin vain, että istuuko kukaan niillä tuoleilla koskaan, koska olivat ikäänkuin irrallaan kaikesta.
Aehän siis on puuta kalliimpaa materiaalia, ja myös kestävämpää ja huoltovapaata. Tämän takia sitä pitään monia puulaatuja ekologisempanakin. Lisäksi se tuotetaan siis ylijäämämateriaalista muualla, joten sikälikin sen takia ei sademetsää kaadeta.
ja niistä kirkon lehtereistä nykyajan taloissa. Huoneet sen takia todella koppimaisia. Joskus näkee myös ratkaisuja joissa on sohva laitettu tätä lehterin kaidetta vasten...toivottavasti ei ole kiipeilyiässä olevia lapsia sitten.
mutta todella epäaidon ja muovisen näköistä tavaraa...t.ap
työn jälki kamalaa kun on kiireessä tehty.Sellaisia oli myös tämän vuoden messuilla. Oli kyllä myös huolellisesti tehtyjä taloja...
voisiko joku laittaa vaikka kuvalinkkia betonilattiasta. Never head.
Oli kaunis ja tyylikäs mutta niin täynnä lasipintaa ja korkeakiiltoista ovea että ihan hirvittää millaiselta näyttää kun kaksi lasta pääsee sinne asumaan :D Joka pinta kaiken lisäksi vielä valkoista...ehkä heillä käy usein siivooja?
t.ap
<a href="http://www.youtube.com/watch?v=3yw9wxQX4C0" alt="http://www.youtube.com/watch?v=3yw9wxQX4C0">http://www.youtube.com/watch?v=3yw9wxQX4C0</a>
ei kai?
jopa makkareissa...ihan kauheita mun mielestä.
t.ap
ollaan kai sit muodin aallonharjalla sisustamisessa?
puuttuvat näiltä messuilta kokonaan. Kovin oli kolkkoa ja kalseaa. Sellaista edustustilan meininkiä. Joitain kauniita yksityiskohtia tosin oli kuten esim kauniit takat.
raput jäivät mieleeni vaarallisina.
Pihat olivat siistejä, talot upeita, sisustukset värikkäämpiä kuin ennen. Asuisin mielelläni alueella, mutta en olisi valmis maksamaan sellaisia hintoja mitä talot ovat tulleet maksamaan. Isot ikkunat minuakin arveluttivat. Ne ovat kauniita, mutta minun elämäntyylilleni (yöpaidassa puolille päivin) ne eivät sopisi. :D
Siis ulkoa, sisällä en käynyt.