Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oisko kellään lukuvinkkejä tylsistyneelle? ev

Vierailija
23.07.2012 |

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
23.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. edellinen

Vierailija
2/24 |
23.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän kirjaa/kirjalijaa itse suosittelisit?

Se kai tässä ketjussa on pointtina?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
23.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sano minulle yhtään mitään ja google oli vähän epäinformatiivinen.

Jatkon luin, mutta suomeksi. Taso pysyi paremmin kuin odotin.

Vierailija
4/24 |
23.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jo mainittu Stterfieldin "Kolmastoista kertomus"

Sue Monk Kidd: "Mehiläisten salaisuudet"

Jeffrey Eugenides: Middlesex + ja koko muu tuotanto

Nick Hornby: koko tuotanto

Tony Parsons: koko tuotanto

Tällä hetkellä minulla on kesken Renate Dorresteinin "Pojallani on seksielämä ja minä luen äidille punahilkkaa" - ihan ok tämäkin.

Vierailija
5/24 |
23.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on ennen kaikkea jännittävä, mutta myös herättelevä (luonto jne, mitä maailmalle tapahtuu). Luin sen varmaankin saksaksi (voi olla kyllä englanniksikin, en muista, kirjaston kirja). Suomeksi se näyttäisi olevat "Pedot".

Varmasti yksi mukaansatempaavimmista kirjoista, joita olen koskaan lukenut! Ei mikään kirjallisuuden ihme, mutta minusta hyvää ajanvietettä.

Jopa mieheni, joka ei oikeastaan koskaan lue muuta kuin ammattikirjallisuutta, luki sen ja piti siitä.

t. 28/29

Vierailija
6/24 |
23.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

J-P Palviaisen koko tuotanto, huippuna Isä, poika ja Pyhäranta.

Johanna Sinisalon Lasisilmä

Miika Nousiaisen Vadelmavenepakolainen

Vierailija
7/24 |
23.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

...tää hölmiö kirjoitti Carloksen nimen väärin, se on ZAFÓN, eihän sitä kirjastosta muuten löydä :/ Mutta kokeile, itselläni oli hirveät ennakkoluulot, ja sitten hurahdinkin ihan täysin. Toinen vähän ihme juttu lukemisissani on, että jostain syystä nimenomaan kesäisin Milan Kunderan tuotantoa tulee luettua, kesä toisensa jälkeen. Olemisen sietämätön keveys ja etenkin Naurettavien rakkauksien kirja ovat jotenkin huumaavia. Voithan noitakin kokeilla.

Vierailija
8/24 |
23.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirja itkettää ja naurattaa.

Ken Follet: Taivaan pilarit. Tuli just telkusta sarjana. Kirjana on parempi, n. 1000 sivuinen tiiliskivi, joka kertoo 1100-luvun elämästä ja juonitteluista.

Wilbur Smith: Polttava rannkikko. Mahtava seikkailu. Alku oli hieman tylsähkö ennen kuin pääsi kunnolla käyntiin.

Samalta kirjailijalta Joen Jumala on huippu kirja! Sinuhe Egyptiläisen tyylinen.

Vierailija
9/24 |
23.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauniisti ja jännittävästi kerrottuja tarinoita salaisuuksista, ihmisistä ja petoksista.

Yksi pitkään aikaan totaalisen huipuista teoksista oli Diane Setterfieldin Kolmastoista kertomus. Siinä sekoittuu viehättävästi vanhan ajan romanttinen tunnelma, henkilökohtaiset menetykset ja jännittävä tarina.

Vierailija
10/24 |
23.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauniisti ja jännittävästi kerrottuja tarinoita salaisuuksista, ihmisistä ja petoksista.

Yksi pitkään aikaan totaalisen huipuista teoksista oli Diane Setterfieldin Kolmastoista kertomus. Siinä sekoittuu viehättävästi vanhan ajan romanttinen tunnelma, henkilökohtaiset menetykset ja jännittävä tarina.

Vierailija
11/24 |
23.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kiitos kaikille vinkeistä! Muistissa nyt Zafón, Sinä päivänä ja Marianne Fredriksson, Leena Lander sekä Merete Mazzarella.

Fredriksson, Mazzarella ja Lander näkyvät kirjoittaneen aika lailla eikä google nostanut mitään teosta erityiseti, eli olisiko vielä kiitolliselle etsijälle hyvää tippiä siitä, mistä kannattaisi aloittaa?

J-P Palviaisen täytynee myös ottaa harkintaan, mutta teoksen nimen perusteena hieman huolettaa, että tulee tuutin täydeltä suomalaiskansallista mieskuvausta. ;)

Lovely Bones, Sinisalot, Nousiaiset, Kätilö ja Kunderat luettu. Maigret-kirjoja luin myös joskus, samaan aikaan kun pidin Agatha Christiestä.

pS. Tuo kesä-Kundera on kyllä aika jännä juttu. :) Itselleni tulee jostain syystä kaikesta Kunderasta aina mieleen syksy ja talvi.

Vierailija
12/24 |
23.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP - ota riski - ja rakastu Palviaiseen.

Itse olen lukenut sen varmaan jo 5 - 6 kertaa, ja joka kerta siitä tulee uusia tasoja ja ihan oikeasti tulee hyvälle tuulelle. Se ei ole "hauska" kirja, mutta sitä on oivaltava lukea.

Vierailija
13/24 |
23.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP - ota riski - ja rakastu Palviaiseen.

Itse olen lukenut sen varmaan jo 5 - 6 kertaa, ja joka kerta siitä tulee uusia tasoja ja ihan oikeasti tulee hyvälle tuulelle. Se ei ole "hauska" kirja, mutta sitä on oivaltava lukea.

siis sen kirjat on niin suomalaista miehen kirjoittamaa kökköproosaa ettei mitään rajaa. Mä en usko, että kukaan nainen paitsi mutsi sisko tytär ja muija keksii väittää että se on oivaltava.

Vierailija
14/24 |
23.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmastoista kertomus, Polttava rannikko ja Joen jumala lisätty listaan! Perez-Revertertä olen lukenut aiemmin Miekkamestarin, josta pidin, mutta sitten unohdin koko tyypin eli listalle Arturokin. :)

Taivaan pilareista tykkäsin ja, sekä kirjana että telsussa, vaikka tokihan se kirja oli parempi [vaikka troikka McShane - Sewell - Redmayne kerääkin multa aina kovat irtopisteet jo nimipohjalta ;)]. Sama pätee Seitsemännen portaan enkeliin, vaikka siinäkin leffa on itsenäisenä teoksena ihan kelpo kamaa.

Onkohan ollut yhtään sellaista kirjaan perustuvaa elokuvaa tai sarjaa, jossa se elokuva/telsusovitus olisi kirjaa parempi? Tuntuu, että ne ovat järjestään vähän hengettömiä kirjan rinnalla...

ap täällä taas

Vierailija
15/24 |
23.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. Sujata Masseyn Rei Shimura-sarja on tosi hauskaa, jännittävää ja viihdyttävää luettavaa. Kirjoissa yhdistyy hauskalla tavalla dekkarijännitys, japanilainen kulttuuri, nuore(hko)n naisen edesottamukset miesten kanssa jne. Suosittelen lämpimästi! Kirjoja on monta, joten lukeminen ei lopu heti kesken, kannattaa lukea järjestyksessä.

Vierailija
16/24 |
23.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta olen ehtinyt lukea ilmestyneet Rei Shimurat jo. :) Ne olivat kyllä varsin passelia kesäluettavaa, tykkäsin. Kun nyt maut näemmä osuvat yhteen, huvittaisiko ehdottaa vielä jotain muuta?

Ap

Vierailija
17/24 |
23.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuhat loistavaa aurinkoa, Sinä päivänä,

Vierailija
18/24 |
23.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä tyyppistä?

Vierailija
19/24 |
23.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tykkäät dekkarityyppisistä kirjoista, niin aavistuksen raskaampaa luettavaa tarjoilee ranskalainen Fred Vargas. En viitsinyt ensin ehdottaa, kun en tiennyt kuinka kevyttä luettavaa haluat. Fred Vargas on oma henkilökohtainen suosikkini ehdottomasti! Ei mitään tyypillisintä dekkarikirjallisuutta, vaan mukavaa ranskalaisboheemia vääntöä mukana. Nämä myös kannattaa lukea järjestyksessä, vaikka toimivat myös yksittäin.

Vierailija
20/24 |
23.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Carlos Ruiz Safónin Tuulen varjo, Enkelipeli ja Taivaan vanki? Muistaakseni tuo viimeinkin on jo suomennettu. Mun mielestä ovat yhtä viihdyttäviä kuin Massey, Läckberg ym. naisdekkaristit, vähän vaan vaihtelua dekkareihin :)