Onks vanhempia jotka heräävät lomallakin klo 7 tai 8
ettekä osaa/halua nukkua pidempään?
me oltu miehen kaa nyt lomalla 2 víikkoa ja nukutaan joka aamu klo 10.00....nuoriso myös.
En ainakaan ilman kelloa heräisi klo 7.00
Kommentit (12)
En osaa nukkkua pidempään. Viimepäivinä noussut sängystä jo ennen klo 7
ei käytetä herätyskelloa, onneksi miehellä on liukuva työaika koska välillä herätään kuudelta ja jos valvotaan myöhään niin sitten vasta kahdeksan aikaan. Samalla tavalla eletään niin lomalla kuin tavallisena arkena.
yleensä ennen kasia on aamulenkki tehtynä. Oon aina herännyt aikaisin, talvella tosin saatan nukkua kasiin.
Jos on oltu juhlimassa ja menty kuudelta aamulla nukkumaan, niin olen silti ennen ysiä pystyssä.
ja mitä vanhemmaksi tulen, sitä vähemmän unta näköjään tarvitsen. Vaikka nukkumaan menen näin kesäaikaan yhden kahden maissa yöllä, niin herään 7-8 välillä aamulla. Nuorena kyllä tuli nukuttua puolillepäiville...
aika usein olen hereillä jo 5.30. Nukkumaan menen noin 1.00 eli vähiin käy unet, kun vanhenee.
mutta mies ei lomaile ja kello soi kuudelta. Yhtenä aamuna olen jäänyt nukkumaan pidempään, mutta yleensä herään ja menen sitten ehkä myöhemmin ottamaan tirsat. Viikonloppunakin tulee herättyä viimeistään kahdeksan aikaan. Juniorit kyllä kiskovat unta vähintään kymmeneen, joten ne ei olisi edes herättelemässä.
en millään muotoa kuvittele olevani parempi ihminen kuin muut koska herään aina aikaisin.
Olen joskus ennenkin tänne kirjoittanut siitä et mulla on synnynnäisesti pieni unen tarve.Olin 5-vuotiaana ensimmäisen kerran uni tutkimuksissa johon mut vietiin koska äidin mukaan en nukkunut koskaan.
Olen koko ikäni eli melkein 40-vuotta nukkunut viiden korkeintaan kuuden tunnin unia per vuorokausi.
Ei tolla määrällä kauheen pitkään voi sängyssä maata.Muistan kun vasta seurusteltiin miehen kans enkä kehdannut heti aamulla viideltä hypätä sängystä pois ja meni kuukausia kunnes oli pakko kertoa etten voi nukkua enempää,selkää särki joka aamu ihan hirveästi=)
En mitenkään osaa nukkua pidempään. Minusta on ihanaa lomalla nukkua PITKÄÄN eli siihen kahdeksaan asti. Olen koko aikuiselämäni aikana nukkunut kymmeneen muutamia kertoja. Kerran kipeänä ja pari kertaa baarireissun jälkeen nuorena.
yli 8.30:een, yleensä herän viimeistään kahdeksalta. Nukkumaan menen puolenyön tienoilla.
en millään muotoa kuvittele olevani parempi ihminen kuin muut koska herään aina aikaisin.
Olen joskus ennenkin tänne kirjoittanut siitä et mulla on synnynnäisesti pieni unen tarve.Olin 5-vuotiaana ensimmäisen kerran uni tutkimuksissa johon mut vietiin koska äidin mukaan en nukkunut koskaan.
Olen koko ikäni eli melkein 40-vuotta nukkunut viiden korkeintaan kuuden tunnin unia per vuorokausi.
Ei tolla määrällä kauheen pitkään voi sängyssä maata.Muistan kun vasta seurusteltiin miehen kans enkä kehdannut heti aamulla viideltä hypätä sängystä pois ja meni kuukausia kunnes oli pakko kertoa etten voi nukkua enempää,selkää särki joka aamu ihan hirveästi=)
Olen miettinyt, että saisi varmaan enemmän aikaan elämässä, jos tarvisisi vähemmän unta. Minulle kun 8 tuntiakaan ei oikein riitä (nukun kevyesti jopa 12 tuntia). Miten itse koet?
Siis montako tai vähänkö tuntia te aamukukkujat siis nukutte yössä? Olen tavallaan kateellinen. Itselle 7 tuntia ei tunnu riittävän, lomilla ja viikonloppuisin menisi hyvinkin 9-10 tuntia.
ensimmäisellä lomaviikolla, alkaen klo 7 joka arkiaamu. Muutoinkin oppitunnit ovat usein aamuisin/aamupäivällä.
Minusta oli mukavaa tulla harjoituksen jälkeen kotiin tekemään brunssia heräilevälle nuorisolle ja ottaa pienet torkut päivällä.
Olisipa vielä loma :)