Saako teidän 12-vuotiaat tytöt meikata?
Minulla on 31.7.2000 syntynyt tyttö eli hän on vielä 11v mutta piakkoin 12v ja menee elokuussa 6-luokalle.
Ollaan sovittu että tyttö saisi alkaa käyttämään koulussa vähän meikkiä. Tarkottaen että ripsiväriä hennosti yläripsiin ja sipaisu väritöntä huulikiiltoa huulille. Kulmat käydään siistimässä ja muotoilemassa kosmetologilla.
Pukeutumistyylikin on muuttunut nyt jo vähän teinimpään, laukkua en tosin anna vielä koulussa käyttää, reppu on käytännöllinen.
Hiuksia en myöskään ole antanut vielä värjätä.
Korviin reiät käytiin ottamassa tuossa kesäloman alussa. Eli ensimmäinen lävistyskin siis tuli :)
Paljonko muuten teidän tytöt painaa ja on pitkiä?
Meidän tyttö on 155cm ja painaa 47kg
Kommentit (10)
Minäkin näin aikuisella iällä ( -78 syntynyt ) niin en omaa niin hyviä kädentaitoja että saisin tehtyä kulmistani aivan symmetriset. Muistan kun itsekin nuorena tyttönä itse laittelin niin, eihän niistä kovin mahtavat tulleet... Mutta ammattilainen osaa ja näin tahdon tytölleni vain parasta!
Muistetaan myös ripsentaivuttimet, hänellä on kyllä jo aika kaartuvat ripset omastakin takaa eli ei ole mitkään tikkusuorat :)
Olen oppinut kantapään kautta noiden kulmakarvojen kanssa ja mulla on nykyään (oon siis vm. 87) kauniit ja luonnolliset kulmakarvat, kun osa kavereista edelleen nyppii ihan päin seiniä niitä:D
-2
ja niille nauretaan. - ap
Sitä en kyllä missään nimessä haluaisi tyttöni kokevan.
oudot kulmakarvat rumentaa ihmistä. Täytyy myöntää että omat nyppimismokat kulmakarvojen kanssa on saanut itteni ainakin helpommin kiinnittämään huomiota toisten kulmakarvoihin ja oon omista kulmakarvoistani aika tarkka; nypin n. 3krt viikossa hajakarvat pois meikkauksen yhteydessä, niin niitä on helppo ylläpitää:)
-2
on se raja. Silloin minä ja kaverini alettiin meikkaamaan, ei kyllä kouluun vielä mutta diskoon.
Mun 10v poika on halunnut jo vuoden olla tummatukkainen, on ihan blondi:D Sanoin että saa värjätä tukkansa aikasintaan 12v:na.
ripsaria, puuteria ja huulikiiltoa.
Nyt ostin hänelle maapuuteria poskipunaksi ja valokynän, jolla saa juhliin meikata silmänaluset.
Olennaista on minusta opettaa meikkien päivittäinen putsaus ja ihon kosteuttaminen - olen ostanut apteekista miedot hoitoaineet lapselle.
Kulmat olen nyppinyt hänelle, olen tottunut muotoilemaan niitä. Tukkaan laitoin keväällä eka kerran raitoja kampaamosta ostamallani sävytteellä, kysyin kampaajalta mikä on mietoa väriainetta 12-vuotiaalle, ja hän suositteli. Väriaineissa on eroja, osa on aika mietoja, eikä raidoissa niitä pidetä kovin pitkään päässä.
Olen luvannut myös että saa käyttää kutosella ripsaria, hillitysti. Raitoja on käyty ottamassa kampaajalla jo pariin kertaan. Tuo onkin hyvä idea, että vie tytön kosmetologille kulmien muotoiluun. Meidän tyttö on lähes 170 cm pitkä.
Kulmat kannattaa ensimmäisen kerran nyppiä kosmetologilla. Siellä voi valita kulmille mieleisen muodon ja jatkossa voi itse omin kätösin pitää huolta kosmetologin tekemästä muodosta. Hajakarvojakin kannattaa nyppiä silloin tällöin.
Itsehän menin tuon ikäisenä omin päin nyppimään kulmakarvat ja tuloksena oli ihan liian lyhyet kulmakarvat, näytin koko ajan hämmästyneeltä:DDD Tosi kiva katella sitä kutosen luokkakuvaa:D
Itse myös käytin tummaa huultenrajauskynää silmien rajauksessa:D
Voi luoja! Oma äitini ei ikinä mua opettanut, myöhemmin kun olen kysynyt että miksi niin sanonut että eihän se kerennyt ku minä itse jo olin kokeillut kaiken!
Onneks olen itse sittemmin opetellut ja näin aikuisella iällä saan usein kohteliaisuuksia luonnollisesta meikistäni!
ps. muistakaa ripsentaivuttimet!!