Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Täällä kun vaahdotaan aina rahasta ja elättämisestä, niin mitäs tuumaatte mun

Vierailija
23.07.2012 |

elämästä: Saan nettona 2400e/kk, ja ainoa velvollisuus on siitä ostaa lasten vaatteet, omat bensat ja pääosin perheen ruoat. Tosin mieskin kyllä käy ruokakaupassa välillä.

Mies maksaa kaiken muun. Aiemmin olen maksanut 1000e yhteiselle tilille, mutta nyt mies "vaati", etten maksa, koska hänen tulonsa ovat minuun nähden tähtitaivaalliset (on siis erittäin varakas). Haluaa, että minulle jää omaa rahaa.

Omistamme kaiken puoliksi (kiinteistö ja iso okt, molemmilla omat autot.).

Ampukaa vapaasti.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
23.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole huomannut kenenkään vaahtoavan.

Vierailija
2/16 |
23.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, että jollain on asiat hyvin sieltä osa-alueelta. Me kamppaillaan, mutta selvitään. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
23.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä nämä uhriutujat taas sikiää. Kuka täällä on moittinut teidän elämäntapaa?

Jos rahasta on yhteisymmärrys, niin homma on kunnossa. Jos ei ole, niin sitten haetaan sitä jakomallia.

Vierailija
4/16 |
23.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuluu miehen uskontoon, että koko perheen elatusvelvollisuus on hänellä. Ja tämähän sopii minulle. =)

Vierailija
5/16 |
23.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuluu miehen uskontoon, että koko perheen elatusvelvollisuus on hänellä. Ja tämähän sopii minulle. =)

Vierailija
6/16 |
23.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis olisi ihan hullua minusta jos mies on tosi varakas että sitten ap joutuisi 2400 euron tuloistaan makselemaan yhteiselle tilille jotain.

Mun lapsuudenkodissa oli sama järjestely, äiti oli suht pienituloinen (paljon pienituloisempi kuin ap) ja isä erittäin hyvätuloinen, ja isä paitsi maksoi kaikki elämismenot myös omasta aloitteestaan säännöllisesti siirsi rahaa äitini tilille.

Vierailija
7/16 |
23.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä kyllä maksa omistani muuta kuin lasten vaatteita yms. tarvikkeita omieni lisäksi. Ruokaa minun ei noilla tuloilla tarvitse ostaa ollenkaan... Osa miehen tienaamista rahoista on yhteisellä tilillä, riittää tuokaan, taloon, autoihin, lasten harrastuksiin, vakuutuksiin... Molemmilla on lisäksi omat tilit, joita käytetään mielensä mukaan. Minä ostelen paljon sellaisia juttuja lapsille, joita mies ei niin ymmärrä (merkkivaatteet yms.). Lomalla katsotaan, millä tilillä on rahaa matkaa varten...

Mielestäni tämä on oikeuden mukaista. Mies tienaa hyvin, minä en, mutta molemmilla jää kutakuinkin yhtä paljon säästöön. Mies on tietenkin myös enemmän töissä ja työmatkoilla, minä huolehdin lapsista ja kodista. Miehelle on tärkeää, että toinen vanhemmista on lapsille mahdollisimman paljon läsnä. Se ei olisi mahdollista, jos tekisin pidempiä päiviä.

Tähän pitää kyllä lisätä

Vierailija
8/16 |
23.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja hyvältä.

Itselläni samat nettotulot, josta maksan yksin ihan kaiken, mitä kaksi lastani ja minä tarvitsemme. Voitte uskoa, etten paljoa itseeni käytä rahaa.

Vierailija
9/16 |
23.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä maksat lasten vaatteet, bensat itsellesi ja perheenruokakulut. Mitä mies maksaa? Omat bensat? Mutta kukin toimii niin kuin haluaa...

Vierailija
10/16 |
23.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on vähän pienemmät tulot kuin sinulla, ja mies omasta tahdostaan maksaa kaiken elämisen.

Minä ostan vain vaatteita itselleni ja lapsille, mutta kyllä mies maksaa tosin niitäkin jos ollaan yhdessä ostoksilla.

Sanoo vaan aina, että 'sulla on niin pieni palkka, ei sun tarvi maksaa'.

Välillä olen maksanut ylimääräisiä lainanlyhennyksiä asuntolainasta. Ihan vaan osallistuakseni edes vähän.

Omistussuhteet meilläkin on tasan eikä meillä ole avioehtoa.

Vierailija
11/16 |
23.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnes luentällaisia ketjuja ja tunnen kateutta.

Minun tuloni ovat 1800 euroa, ja maksan taloudessani kaiken itselleni ja kolmelle lapselle. En tunne itseäni köyhäksi ennen kuin vertaan muihin :/

Vierailija
12/16 |
23.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitäs ampua,saahan sitä kiitollinen olla noin hyvästä tuurista!Meillä mä en maksa mitään vaan mies kaiken 2500 tonnin tuloista,kohta ne tuplaantuu hetkeksi kun saamme kolmanne lapsen mutta sen jälkeen mun onkin jo etittävä töitä ja tehtävä jotain tämän perheen elatuksen suhteen!

Mies on yksityisyrittäjä ja paljon poissa ja mä kyllä hoidan kaikki kotityöt jne...

Olispa mullakin varakas mies :) Tai olisinpa itse kouluttautunut joskus...

Vierailija
13/16 |
23.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

maksavasi vähän, jos maksat omat menosi, bensat, lasten vaatteet ja ruuat, niin sehän on jo tosi paljon. Halvemmallahan sinä pääsisit laittamalla sen tonnin yhteiselle tilille ja siitä sitten maksettaisiin ne ruuat, asunnot ja muut. Nyt kyllä miehesi taitaa nimenomaan olla se, jolla jää enemmän käteen, jos kerran hänellä on hyvät tulot.

Vierailija
14/16 |
23.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä maksat lasten vaatteet, bensat itsellesi ja perheenruokakulut. Mitä mies maksaa? Omat bensat? Mutta kukin toimii niin kuin haluaa...

-lainanlyhennykset (asunto, autot)

-kodin pienemmät ja isommat remontit

-sähkö

-vesi

-jätteenkäsittely

-kiinteistövero

-vakuutukset

-tv-lupa

-sanomalehtien/lehtien tilaukset

-lääkärit/hammaslääkärit

-ulkomaanmatkat

-uudet kodinkoneet, elektroniikka, huonekalut, sisustus

-lasten harrastukset

yms.. yms..

Vierailija
15/16 |
23.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot, että mies tienaa "tähtitieteellisiä". Omituista, että sinun täytyy silti minipalkastasi maksella ruokia sun muuta.

Oma mieheni ei tienaa "tähtitieteellisiä" mutta yli 7000 kumminkin ja hänellä on paljon muuta omaisuutta, eikä todellakaan odota, että makselisin omasta puolipäiväisen palkastani talousmenoja.

Vierailija
16/16 |
23.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen pitkä ja komea, vähemmän uskonnollinen olisi hyvä.

Kaapuun en pukeudu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kuusi