Parhaita sieniapajia ei hennosti paljasteta, mutta Espoo/Vantaa onko
jotain hyvää paikkaa jossa olisi jo kantarelleja? Tai mihin voisi olla tulossa nyt kesän mittaan?
Iski himo kantarelleihin kun monet tuntuvat laittaneen niistä ruokaa tänään,mistä niitä saa vai onko viime vuoden satoa/Virolaisia kaupasta(Kalliita nekin,mielummin poimisin itse)?
Kommentit (4)
ulkoreittien varrella, toki riitää poimijoitakin, mutta aina olen löytänyt
Kanttarelleja on noussut jo paljon. Ovat vielä pieniä, mutta napakoita ja kiinteitä. Parhaat paikat ovat olleet (ehkä kosteasta kesästä johtuen) avokallioiden päällä olevat poronjäkäläkasvustot. Kuulostaa oudolta, mutta sellaisista paikoista niitä olen itse löytänyt.
kanttarellipaikkojani, sen verran vähän niitä itsellekin riittää.. Tosin en sienestäkään Vantaalla tai Espoossa vaan Sipoossa.
Kyllä niitä kuitenkin näyttää jo hyvin olevan, ihan pieniä kyllä paljon, ne jätän kasvamaan.
Suppispaikkani voin kyllä paljastaa. Siihen tosin tarvitaan vain: mene metsään Sipoossa :D
Kantarellit ovat paikkauskollisia = tulevat joka vuosi samoille paikoille, melkeinpä 10 cm:n tarkkuudella. Ellei metsää sitten siinä kohtaa hakata tms.
Tämä sienipaikkojen "varmuus" aiheuttaa sen, että meidän perhe sienestää joko torstai-illalla tai perjantaina ennen kuin kaupunkilaiset ehtivät mökeilleen. Yhtään pieniä sieniä ei kannata jättää "kasvamaan", koska seuraava kuitenkin nyppii ne koppaansa.