Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Joudutko käyttämään kuukautisten aikaan sängyssä

Vierailija
22.07.2012 |

jotain suojaa ettei sotkeennu vereen? Itse joudun laittamaan pyyhkeen moninkerroin takapuolen alle vaikka yöllä (ja päivälläkin) käytän superimukykyistä yösidettä.

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
22.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ala mitään verikuppeja keittiössäni keittelemään. Joku tolkku sentään.

Ihan turhaa hommaa. Suurin osa pöpöistä lähtee saippuapesulla, ja kun sen kupin laittaa kuivana kaappiin odottamaan seuraavia menkkojen niin ei siinä kuivassa kupissa mitkään taudinaiheuttajat oikein pysty elämään 3 viikkoa. 4 vuotta mulla ollut jo kuppi eikä koskaan keitetty, ei mitään ongelmia.

Vierailija
22/38 |
22.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla riittää kuukuppi ja yöside, vaikka runsaasti oon aina vuotanut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
22.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joudun käyttämään pyyhettä taiteltuna, käytän tamponia, ja usein lisäksi sidettä, mutta saattaa hulahtaa vauhdilla pahimpina päivinä, tamponi saattaa pettää alle tunnissa.

Päivisinkin istun monesti pyyhkeellä, ja housuja on saanut vaihdella välillä.. :(

Vierailija
24/38 |
22.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

toinen on vähän edempänä ja toisen laitan osittain päällekkäin sen toisen kanssa, mutta se on sitten taaempana. Tosi hyvä suojaus ainakin mulle!

Vierailija
25/38 |
22.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on jo aikoja. Menkat muuttui todella veriseksi after eka synnytus ja sen jälkeen vasta tulvi. Naisen keho on arvaamaton.

Vierailija
26/38 |
22.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuppi plus (kesto)side riittää.

Minkä ihmeen takia te muut runsaastivuotavat käytätte pelkästään siteitä?

Vierailija
27/38 |
22.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

KUUKAUTISKUPPI, vaihda hyvä nainen siteet, tampoonit ynnä muut viritelmät siihen!

Kunhan se oppii laittamaan oikein paikoilleen (hieman vaivalloista, mutta yrittämisen arvoista) niin saat todellakin unohtaa runsaat kuukautisesti :) Tosin on paikkoja, jossa en itse sitä käyttäisi (esimerkiksi festareilla), mutta muuten kuppi on kuin unelma. Mutta HUOM; kuppi on todellakin saatava KUNNOLLA paikoilleen, jotta se on täysin pitävä, huonosti laitettuna saattaa falskata. Alussa suosittelenkin käyttämään sen kanssa pikkuhousunsuojaa (ja leikkaamaan antennin heti käytön opittua kokonaan pois).

Ja mikäli kärsit runsaista kuukautisista, niin säästät selvää rahaa (itse kärsin todella runsaista kuukautisista, ja siteisiin yms saattoi mennä reilusti yli 10€ per kuukautiset, joten about 30€ kuukuppi maksoi ainakin minulla itsensä nopeasti takaisin).

Ja jos tähän joku heittää, ettei kestä nähdä sitä kaikkea kuppiin kertyvää vuotoa ja läträtä sen kanssa (kuppia tyhjentäessä, pestessä), niin saanen kysyä, että mihin se veri tampoonissa/siteessä menee? Ei ainakaan minun kokemukseni mukaan muutu kosmiseksi keijupölyksi...

Vierailija
28/38 |
22.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

käytän parina ekana vuorokautena yölläkin tamponia,mutta muuten riittää pelkkä side. Eikä menkat kestä yleensä kun max. 5 päivää

Vierailija
29/38 |
22.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää vielä lisätä, että käytän KESTOyösidettä kupin lisäksi. Minä kanssa ihmettelen, miksi yritätte pärjätä pelkällä siteellä ja sitten jollain pyyheviritelmillä, eikö se oo inhottavaa kun vuoto tulee vaatteistakin läpi? Kysyn tätä siis ihan tosissani, en mitenkään ilkelläkseni tai arvostellakseni. Onko teillä joku syy olla käyttämättä kuppia lisäksi?

Vierailija
30/38 |
22.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohtui edellisestä..

Vierailija
31/38 |
22.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja usein myös laitan paksun pyyhkeen peppusen alle. ja mulla on kierukka. sama homma oli pillereiden kanssa... johan näitä teuraita on on kohta vietetytty 30 vuotta.. että haluaisin kohdunpoiston samantien

Vierailija
32/38 |
22.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen jouduin tekemään pyyheviritelmiä, mutta kun aloin käyttää kuukuppia sen ongelman sai unohtaa. Silti toisinaan esimerkiksi kylässä stressaan että jos tulee ohivuotoja.

Vierailija
33/38 |
22.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

laittaa pyyhettä alle, mutta varmaan kannattaisi, yösiteestä kun menee joskus läpi/ohi. Harvemmin tosin, sillä yleensä alan vuotaa vasta kun nousen pystyyn aamulla ja pitää juosta kylppäriin (veri jää siis muhimaan sisään ja pystyasennossa alkaa vasta valua).

Ihmettelijöille - en ole jaksanut perehtyä kuukuppiin, en kai tykkää ajatuksesta tunkea mitään sisääni. En ole tamppooniakaan edes kokeillut teini-iän epäonnistuneen yrityksen jälkeen.

Vierailija
34/38 |
22.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.pamark.fi/product_info.php?products_id=55655

Sitten päälle tiukat "pyöräilyhousut".

Vierailija
35/38 |
22.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

oon joutunut tekemään näin ensimmäisinä vuotopäivinä, vaikka oonkin käyttänyt kuukuppia. Mä laitan pyyhkeen lakanan alle.

Hyvä kun tämänkin avauksen näin, mulla on täysin unohtunut tääkin asia! Synnytyksen jälkeen mulla on ollut kahdet kuukautiset, enkä oo muistanut sänkyä suojata.

Vierailija
36/38 |
22.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti ei, koska käytän huolehtimatta kuppia 12 h putkeen, öisinkin, eikä se edes täyty äärimmilleen. Olen kiitollinen.

Tiedä nyt sitten vaikuttaako synnytys jotenkin, ensimmäinen tulossa.

Vierailija
37/38 |
22.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

aina lorisee jostain ohi.

Vierailija
38/38 |
22.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tavallinen siivekkeellinen side riittää mainiosti.