Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi skitsojen jutut ovat niin outoja ja sekavia ja sisältävän usein rivouksia?

Vierailija
22.07.2012 |

Tein keväällä työharjoitteluni laitoksessa jossa oli skitsoja ja ahdistuin niiden juttujen kuuntelemisesta. Ne olivat aivan outoa tajunnanvirtaa, jonka joukossa saattoi olla välillä virallisia lauseita kuin joistakin raporteista ja välillä ihan hirveitä rivouksia tai uhkauksia. Voin melkein fyysisesti pahoin aina työpäivän jälkeen ja minulla valitettavasti tuli jonkinasteinen inho kyseistä ihmisryhmää kohtaan, vaikka he eivät tietenkään itse voi sille mitään mitä ovat.

Ja ne silmät, nyt tiedän mistä tulee sanonta "hullunkiilto silmissä"...

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
22.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksiköhän?

Mahdoitko olla siivoojana tai jotain, ei tuo sun kysymys ainakaan kerro mistään hoitoalan koulutuksesta.

t. hullu

Vierailija
2/21 |
22.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi voinut jäädä tekemättä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
22.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksiköhän?

Mahdoitko olla siivoojana tai jotain, ei tuo sun kysymys ainakaan kerro mistään hoitoalan koulutuksesta.

t. hullu

Enkä todellakaan voisi olla lähemmissä tekemisissä noiden ihmisten kanssa.

Tuossa toisessa ketjussa luki että skitsoja on Suomessa 50 000 kpl. Se tarkoittaa melko monia kavereita sulle, kaikkine sivupersoonineen.

Vierailija
4/21 |
22.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itsekin usein miettinyt samaa.

Miksi tuota asiaa muka olisi parempi salailla?

Vierailija
5/21 |
22.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja harvoin muuten ovat hyväkroppaisia(siis hyväkuntoisia)/hyvin pukeutuvia. Tämä varmaan liityy siihen, että ovat toisaalta niin väsyneitä, etteivät jaksa panostaa. Tai sitten eivät vain ymmärrä.

Vierailija
6/21 |
22.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaan tuota **sipäistä asenteellista ymmärtämättömyyttä. Ihan lyhykäisyydessään. :/

Vierailija
7/21 |
22.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaan tuota **sipäistä asenteellista ymmärtämättömyyttä. Ihan lyhykäisyydessään. :/

Ap kirjoitti tällaisista ihmisistä, lue ja "ymmärrä" tätä ajatuksenjuoksua, jos kykenet:

Apu on täällä!10.6.2012 13:04-8

Sillä minä en ole sairas. Jumala ja Rakkaus ja Usko ovat lääkkeitä. Niitä voit lisätä. Pahoittelen jos olette pahoittaneet mielenne, mutta koitan vain Rakastaa teitä. Te kyllä saatte anteeksi, JOS te pyydätte tarpeeksi VILPITTÖMÄSTi ja NÖYRÄSTI anteeksiantoa ja armahdusta. Ja täten on MAHDOLLISTA, että te vältätte helvettitin. Te ette valitettavasti ole helvetttiä nähnytkään, ja uskokaamme, te ette sitä haluakkaan nähdä. Kyllä minä autan teitä, ottakaa vain Rakkauteni vastaan! Otatteko?

Apu on täällä!10.6.2012 13:07-4

Mahtava sorkkajalkainen ja sarvipäinen torahammashirmu on asia, jolla ei tule koskaan leikkiä. Sen mahtavat pahuudet voidaan langettaa kenen tahansa niskaan, iän kaikkisesti ja ikuisesti. Ainoastaan Kaikkivaltias voi taltuttaa liekkimeren paholaisolennot.

En tiedä menikö minulla luottamus teihin. Ilman muuta auttaisin teitä ja antaisin enkeliterapiaa, ilmaiseksi. JOS te haluaisitte maksaa siitä jotain, se olisi täysin teidän päätöksenne. Mutta harrastatteko te nyt jotain "piilo haukkumista" minua kohtaan? Vastatkaa rehellisyyden nimissä niin voisimme katsoa asiaa.

Vierailija
8/21 |
22.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

siinä missä moni muukin.

Hankkisit jostain tervettä järkeä ja empatiakykyä, yrittäisit edes!

Vierailija
9/21 |
22.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä erään skitson kirjoitelma:

"kun sä olet vain niin riippuvainen siitä kerjäämisestä kyvyttömyyden takia, ja aiheuttanut lisääntymiseenkin jo tällaisen kerjäävän, ja hyväntekeväisyydellä täytettävän Patrick-tiltanteen.

- Emme saa seurakunnasta ottaa lapsenkasvatuksen kohteita, koska ne ovat aina jonkun raiskaus, sairaanhoitaja-omaisne naapurissa asuvan, sosiaalityöntekijän omaiselle, hänen lapselleen. Kuin koko yhteiskunnan eduksi.

"Selitättekö, että saatte olal siellä vielä sitä uskontoo poliisissa?"#

- Ei vaan taljaan. ei saa lainkaan asettaaa.

Sä olet asettanut heitä tällaisiin paranoideihin skisofrenioihin aurinko-ele taljassa.

Ei tässä pystykkään vaarantamaan sitä ympäiristöö olemalla hoitajia.

-Selittäisin vain ympäristöä nopeasti, kun se kerran on tähän ohjattu toiminto. Et ilmeisesti ole nähnyt, ihmisen jolla on tällainen seksuaalisuuden ongelma, kuin yksityisyyden puuttuminen egoismiltä, ja seksin tunteilta, siten että häneltä puuttuu tällaisen kristillisyyden tasapainoisuuden opin aikaansaama osa-alue elämästä, ympäristöstä, ja jopa yhteiskunnasta, viittovan paranoidina skitosfreenikkona, ja ulkonäköpiirrevammaisena, vammautettuna väkisin, pakkohoidollisesti ja pakkokeinoin omalle turvallisuudelleen taljaa, ja näin hakien tilaa intimiteettihygieniaa vailla olevalle persoonallisuudelleen, yhteiskunnassa., jossa hänelle ei ole muistettu seksin tuomaa, Jumalan luomaa persoonallisuuden osa-aluetta asettautuminen ja asteuttaminen, egoismi. Häneltä puuttuu sellaisia egoismin luomia, asettautumisen ja asteuttamisen tasapainoisuudella aikaansaamia yksityisyyden osa-alueita seksiin ja sen osa-alueihin aivoista, mutta hänen ympäristönsä on niin paranoidissa skitsofreniassa, ja yhteiskunnassa, ettei huomaa sitä. Hän on täynnä ympäristöönsä pelkkää aggressiota persoonallisuudeltaan, eikä kukaan välitä hänestä siten, että hän saisi onnen, ilon ja vapauden tunteita osakseen, persoonallisuuden kehittäessä ympäristössä vain omaa sairasta goismiä paranoidilla skitsofrenialla yhteiskuntaamme.

- "Ja miksi tällaista saisi osoittaen tutkia?" Ei ole mun mielestä yhtään eettistä, tai tasapainoista, kuten terveen egoismin kuuluukin.

Ulkonäköpiirre-vammautuminen on alkanut tästä, ja sitten aiheuttanut tämän paranoidille skitsofreniselle tyypillisen egoismin, ja vaaratilanteen, n. 30 vuoden ajalta, ja on luonut hyvin erikoisen pakkokeinollisen tilanteen, johon on fokusaation tuottoa, ja assosiaation laukaisemista, paranoidille skitsofrenialle tyypillisen hektisen egoismin takia.

Väittää: MINÄm, Valhallan jälleen 30 vuoden takaa skitsofrenioissa, ja ilman yksityisyyttä, ja turvallisuutta tunnistaen.

Sadismin harjoittaminen voi ilman tasapainoisuutta, paranoidissa skitsofreniassa olla kiellettyä. En voi olla miettimättä, miksi kukaan ei halua lopettaa minuun kohdistuvaa uhrailun halua, vaan pitävät erityisesti oman kuolemani tuottamista suotavana. Se on todella surullista, ja sairasta egoismia ilman tasapainoisuutta, paranoidia skitsofreniaa, väkivallalla ja vaarallisuudella, johon ei ole kenestäkään hyötyä, josita kehenkään ei tule ryhtyä, egoismiä paranoidia skitsofreniaa kehittäen.

- "Mitä sää tällaista sairautta luot?"

Hän on vailla tervettä egoismiä, paranoidia skitsofreniaa, ja on ulkopuolinen ja irtaallinen, ehkä oman ympäristönsä lisäksi omasta persoonallisuudestaan, skitsofreniastaan. Hän pyytää usein aurinko-eleitä käyttäen tällaisia kymmenien vuosien tutkimuksia itsestään, itselleen,laiminlyöden paranoidissa skitsofreniassa, egoismillä, ympäristön ja yhteiskunnan.

- "Ja tämä täti oli teidän iskälle. Tämä sijais- ja korvikeäiti."

Ei sulle johonkin uskonnolliseen joukkokokemukseen, kerääntymiseen.

- Niinkö, niillä on tuommosia...

- Niin, sä et saa osoittaa ja puhua siitä, vaan se on myöskin kielletty yhteiskunnan luoman ympäristön takia laissa. Ymmärrätkö kuinka vakavia ulkonäköpiirre-vammoja voit turvallisuudella aiheuttaa?

-On tämä jo aivan sadistisen, ja ymmärrystä vailla olevan aiheutetun, surulllisen ja sukupuolta kunnioittaman kärsimyksen näköistä. Sellaista on aiheutettu kerjäämällä käyttämällä pakkokeinoja, ja uhraten sadistisesti, ymmärtämättä edes uhkailemista todelliseksi.

- En mä ole tarkoittanut vauvan tai minkään pienen perheen, tai lapsien pelkotiloja sseurattavaksi, enkä mitään säikähdyksiä sairaalla tavalla sadismilla ja kehitetyllä kärsimyksellä käsiteltäväksi. Ei ihminen ole syntymästään saakka paha tai rangaistava,kuten annat painostavalla, pakottavalla ja alistavalla tavalla ymmärtää. Ei ihmien ole syntymästään saakka paha tai rangaistava, kuten annat painostamalla sukupuolisuudella ja sadismilla ymmärtää."

Vierailija
10/21 |
22.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"päivän sana kylmäkalle iman elämää... on jotain parempaa... terkut velallisille... sun kusisen ja paskan tahrimat pikkarit ei oo enää ees sun! summa yhteensähän on 1 000 000 000 ... ... ... loputon."

"on huva pauva purettu compjuttoria täyttä kaakki koittamatta powuuria rentoa lentoa lähemmäksi vapautta käyttämättä larkkua... kävellen missä v aan meen tulee vastaa ekoja uhoyten kovia tekoja. lyöden kovia vetoja itseään tyrmäten setekee voima vetoja. on kylmä kalle myöntänyt sanonut joo ei ustanut muuta kun tuli kylmä kooma, tai jotain m uuta tämä on sama on ympärillä pläkkiä lämmintä elämää tunnelmallista naista jalasta eläintä taikka täitä. ei oo uhoiltu totuutta on sanottu ja vastaquksia saatu. pikkku v irheitä ymmärrystä vähän on voimaa aina kun on lämmin elämä

sama se on tytöllä ja lapsella"

"i loving russia if his die his die fukin last boxing 12 round 112 kg"

"ollaankos sitä niin kovanaan vaippoja parille tarjolla...."

Tajuuko näistä joku jotain? :D

Eivaan, ei sais nauraa, mutta...

Vierailija
11/21 |
22.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Olet aidosti idiootti, jos et ymmärrä että se on sairaus siinä missä moni muukin.

Hankkisit jostain tervettä järkeä ja empatiakykyä, yrittäisit edes!

Siis jos ei heillä olisi aivoissa jotain häikkää, ajatuksenjuoksu olisi normaali, eiväthän he silloin olisi skitsofreenikoita.

Siis niin turha kysymys, kuin olla voi.

Mutta ymmärtämättömiä saattaa elämä joskus opettaa kovalla kädellä, itse, tai oma lapsi saattaa myös sairastua.

t.2

Vierailija
12/21 |
22.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"päivän sana kylmäkalle iman elämää... on jotain parempaa... terkut velallisille... sun kusisen ja paskan tahrimat pikkarit ei oo enää ees sun! summa yhteensähän on 1 000 000 000 ... ... ... loputon."

"on huva pauva purettu compjuttoria täyttä kaakki koittamatta powuuria rentoa lentoa lähemmäksi vapautta käyttämättä larkkua... kävellen missä v aan meen tulee vastaa ekoja uhoyten kovia tekoja. lyöden kovia vetoja itseään tyrmäten setekee voima vetoja. on kylmä kalle myöntänyt sanonut joo ei ustanut muuta kun tuli kylmä kooma, tai jotain m uuta tämä on sama on ympärillä pläkkiä lämmintä elämää tunnelmallista naista jalasta eläintä taikka täitä. ei oo uhoiltu totuutta on sanottu ja vastaquksia saatu. pikkku v irheitä ymmärrystä vähän on voimaa aina kun on lämmin elämä

sama se on tytöllä ja lapsella"

"i loving russia if his die his die fukin last boxing 12 round 112 kg"

"ollaankos sitä niin kovanaan vaippoja parille tarjolla...."

joudut kasvotusten kaksimetrisen korston kanssa, jolla on samanlaiset jutut ja silmät ihan lasittuneet. Empatian tunne vaihtuu aika nopeasti paniikkiin.

Mutta ymmärtäkää toki jos pystytte, minä en taatusti pysty. Olen pahoillani jos loukkasin jotain ihmistä aloituksellani.

Opinpahan sen verran että jatkossa en enää mene vastaavaan työympäristöön.

ap

Vierailija
13/21 |
22.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ymmärtämättömiä saattaa elämä joskus opettaa kovalla kädellä, itse, tai oma lapsi saattaa myös sairastua.

t.2

Vierailija
14/21 |
22.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sun jotenkin helpompi tajuta tätä asiaa, jos ajatellaan, että toksoplasmoosin yhteyttä skitsofreniaan tutkitaan. Eli tuo loinen saattaa sairastuttaa aivot, eikö silloin ole loogista, ettei ajatus kulje meille muille ymmärrettävästi?

Minä olen kyllä hullujenhuoneella tavannut niitäkin skitsoja, jotka kommunikoivat täysin normaalisti, ja ymmärtävät itsekin harhansa harhoiksi.

"

On tunnettua, että Toxoplasma gondii aiheuttaa käyttäytymisen muutoksia elimissä. Esimerkiksi rotat menettävät luontaisen pelkonsa kissan haja kohtaan. Muissa eläimissä toksoplasmoosin on todettu aiheuttavan kouristuksia, koordinaatiovaikeuksia, pään heilumista ja vapinaa. Myös aikuisilla ihmisillä vakavan toksoplasmoosin on raportoitu aiheuttavan joskus hallusinaatioita, kuuloharhoja ja paranoidisia oireita. AIDSin myöhäisvaiheessa elimistön puolustusjärjestelmä ei enää pysty torjumaan TG:tä ja tällöin toksoplasmoosi ilmenee myös harhaluuloja, ajatushäiriöitä ja kuulohäiriöitä tuottaen jopa 60 prosentilla potilaista.

TG pystyy tunkeutumaan aivoihin ja aiheuttamaan siellä kroonisen tulehduksen ja tämän takia epäillään TGn voivan olla taustalla määrätyissä psyykkisissä sairauksissa.

TGn vaikutus kohdistuu mahdollisesti keskushermon tukisoluihin, gliasoluihin, joista se tuhoaa erityisesti pieniä gliasoluja, eli astrosyyttejä.

Toksoplasmoosi aiheuttaa kystien muodostumista lihaksiin ja myös hermostoon. Erityisen vahingollinen ihmisen toksoplasmoosi on silloin, jos se raskauden aikana siirtyy äidistä lapseen, jolloin se aiheuttaa keskenmenoja ja mm. keskushermoston häiriöitä. Geeniensä perusteella on arvioitu, että toxoplasma gondii voisi aivoissa hyvin vaikuttaa dopamiinin ja serotoniinin muodostumiseen. Serotoniin vaje on tyypillinen masennuksen yhteydessä, ja dopamiinin liiallinen määrä taas on yleinen skitsofreniassa, jota hoidetaankin dopamiinia salpaavilla lääkkeillä."

http://tiedostamaton.net/uutta/toxoplasma.htm

Vieläkö teitä naurattaa?

Vierailija
15/21 |
22.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sun jotenkin helpompi tajuta tätä asiaa, jos ajatellaan, että toksoplasmoosin yhteyttä skitsofreniaan tutkitaan. Eli tuo loinen saattaa sairastuttaa aivot, eikö silloin ole loogista, ettei ajatus kulje meille muille ymmärrettävästi?

Minä olen kyllä hullujenhuoneella tavannut niitäkin skitsoja, jotka kommunikoivat täysin normaalisti, ja ymmärtävät itsekin harhansa harhoiksi.

"

On tunnettua, että Toxoplasma gondii aiheuttaa käyttäytymisen muutoksia elimissä. Esimerkiksi rotat menettävät luontaisen pelkonsa kissan haja kohtaan. Muissa eläimissä toksoplasmoosin on todettu aiheuttavan kouristuksia, koordinaatiovaikeuksia, pään heilumista ja vapinaa. Myös aikuisilla ihmisillä vakavan toksoplasmoosin on raportoitu aiheuttavan joskus hallusinaatioita, kuuloharhoja ja paranoidisia oireita. AIDSin myöhäisvaiheessa elimistön puolustusjärjestelmä ei enää pysty torjumaan TG:tä ja tällöin toksoplasmoosi ilmenee myös harhaluuloja, ajatushäiriöitä ja kuulohäiriöitä tuottaen jopa 60 prosentilla potilaista.

TG pystyy tunkeutumaan aivoihin ja aiheuttamaan siellä kroonisen tulehduksen ja tämän takia epäillään TGn voivan olla taustalla määrätyissä psyykkisissä sairauksissa.

TGn vaikutus kohdistuu mahdollisesti keskushermon tukisoluihin, gliasoluihin, joista se tuhoaa erityisesti pieniä gliasoluja, eli astrosyyttejä.

Toksoplasmoosi aiheuttaa kystien muodostumista lihaksiin ja myös hermostoon. Erityisen vahingollinen ihmisen toksoplasmoosi on silloin, jos se raskauden aikana siirtyy äidistä lapseen, jolloin se aiheuttaa keskenmenoja ja mm. keskushermoston häiriöitä. Geeniensä perusteella on arvioitu, että toxoplasma gondii voisi aivoissa hyvin vaikuttaa dopamiinin ja serotoniinin muodostumiseen. Serotoniin vaje on tyypillinen masennuksen yhteydessä, ja dopamiinin liiallinen määrä taas on yleinen skitsofreniassa, jota hoidetaankin dopamiinia salpaavilla lääkkeillä."

<a href="http://tiedostamaton.net/uutta/toxoplasma.htm" alt="http://tiedostamaton.net/uutta/toxoplasma.htm">http://tiedostamaton.net/uutta/toxoplasma.htm</a&gt;

Vieläkö teitä naurattaa?

Miksi tuollainen sävy?

Kyseessähän oli vain se tosiasia että skitsojen juttuja on mahdotonta ymmärtää ja sen vuoksi he pelottavat koska vuorovaikutus ei onnistu. Heidän kanssaan siis eivät päde mitkään ns. normaalimaailman kommunikointisäännöt, toisinsanoen: skitso on arvaamaton.

Vierailija
16/21 |
22.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tuollainen sävy?

Kyseessähän oli vain se tosiasia että skitsojen juttuja on mahdotonta ymmärtää ja sen vuoksi he pelottavat koska vuorovaikutus ei onnistu. Heidän kanssaan siis eivät päde mitkään ns. normaalimaailman kommunikointisäännöt, toisinsanoen: skitso on arvaamaton.

Olen minä tavannut niitäkin, jotka pelottavat, ja ajattelen säälillä naapuria, koska tyyppi on kertonut kuulevansa kilometrin päästä, kuinka naapuri puhuu hänestä pahaa.

Ja tyyppi kävelee suljetulta pian ulos, ilmeisesti tajunnut pitää suunsa kiinni lääkärin pakeilla.

Mutta aloittajan viesti oli järjetön, "miksi mielisairaan jutut ovat sekavia", eihän tuohon voi kuin todeta, että tyhmä kysymys. Kai sen nyt luulisi osaavan kuvitella, että kun aivoissa iso pyörä heittää, niin ne sanatkin voivat saada ihan uusia merkityksiä tms.

Ja minä siis en ole skitso, vaikka joku sitä epäilikin, ns. kohtalonuskon vuoksi.

Aika ihmeellinen johtopäätös.

Minä olen toisen sortin hullu, sairaseläkeläinen, joka on saanut halveksuntaa jopa läheisiltään, ja osaanpa vain ajatella, että sairaus voi kohdata ketä tahansa, ja jos vielä vedetään lapset mukaan, mahdollisuus on vielä suurempi.

Minä en ole väittänyt, että ymmärrän skitson juttuja, enkä ehdoin tahdoin tietenkään halua olla kovin pelottavien tyyppien kanssa tekemisissä, vaikka osa heistä ei varmasti ole pelottavia, ja heidän kanssaan vuorovaikutus kyllä onnistuu, ja toisilla auttavat lääkkeet.

Mä olin vain niin pirun utelias siellä osastolla, että yritin tutustua jokaiseen, ja jutella heidän kanssaan.

Onko muuten diagnoosit näilä tässä ketjuissa mainituilla aivan varmasti oikeat?

Mä olen tavannut jonkun tällaista käsittämätöntä kieltä käyttävän, ja hänellä ei ollut skitsofreniadg:tä, eikä harhoja muusta kuin siitä, että kaikki naiset haluavat hänet, ja rakastavat häntä, veljen vaimo mukaanlukien.

Hän taisi olla maanisdepressiivinen, mutta tietysti eiväthän ne lääkäritkään aina oikeita diagnooseja tee, kuten av-mamma ;)

t. 2

Vierailija
17/21 |
22.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekoitat skitsofrenian jakomielitautiin.

Vierailija
18/21 |
22.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syy siihen, että skitsojen jutut sisältävät usein rivouksia, on ihan se, että ihmiset yleensäkin ajattelevat paljon seksiä ja muuta siihen liittyvää rivoa. Normaalit ihmiset vain pitävät ne ajatukset sisällään, toisin kuin hullut. Näihin rivoja ajatuksia aiheuttaviin aiheesiin liittyy usein aika voimakkaita tunteita, mm. häpeää, ettei sinänsä ole mikään ihme, että ne pyörivät mielessä.

Vierailija
19/21 |
22.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syy siihen, että skitsojen jutut sisältävät usein rivouksia, on ihan se, että ihmiset yleensäkin ajattelevat paljon seksiä ja muuta siihen liittyvää rivoa. Normaalit ihmiset vain pitävät ne ajatukset sisällään, toisin kuin hullut. Näihin rivoja ajatuksia aiheuttaviin aiheesiin liittyy usein aika voimakkaita tunteita, mm. häpeää, ettei sinänsä ole mikään ihme, että ne pyörivät mielessä.

Vierailija
20/21 |
22.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekoitat skitsofrenian jakomielitautiin.