Mitä mieltä tästä kolmekymppisten juhlien menusta?
Pizzaa jossa ilmakuivattuakinkkua ja mozzarellaa, rucolaa ja parmesania
Salaattibuffa, jossa aurinkokuivattua tomaattia, fetaa, oliivia, kaprista, krutongeja, kanaa, häränlihasuikaleita, kurkkua, viinirypäleitä
Lohi-rieskarullia
Mitä mieltä olette? Kasvisyöjiä ei ole joukossa eikä tietääkseni ketään dietilläkään olevaa.
Kommentit (16)
Unohdin makeat mainita kokonaan. Olisiko sienipiirakka hyvä, synttärit syksyllä? Salaatinkastikkeen ajattelin olevan itsestäänselvyys, se on vinaigrettea ja sitten jotain kaupan valmista.
Sienipiirakka sopii hyvin. Tuo salaattibuffan kastike on kyllä tosi kevyt jos vinegretteä laitat, eli salaattibuffa lähinnä lisuke.
Muista ainakin se patonki. Et kertonut osallistujamäärää mutta tuolla tarjoilulla arvioisin ehkä noin 4-8 ihmistä?
Muistan patongin, kiitos kun muistutit! Osallistujia on kuusi, tai sitten kaksitoista jos puolisotkin tulevat :O
Makeita en ole päättänytkään vielä. Mielessä kävi amerikkalainen juustokakku jollain kirpeällä kastikkeella, kauniisiin laseihin pinottuna kakkupohjaa, kermaa, mansikoita ja kinuskia (ehkä tyyliin Romanovin mansikat). Suklaatortun teen, valkosuklaa kuorrutteella.
Ok, sitten ei kuulosta ollenkaan pahalta kun osallistujamäärä ei ole valtava. Herkulliselta kuulosti tuo makea pöytä! :)
Vaikka panostat laatuun niin älä aliarvioi määrää, suolaiseen kun lisäät sen sienipiirakan ja salaattipöytään mielellään joku hieman raskaampi esim. pastapohjainen vaihtoehto niin hyvä tulee!
Ei siis tuollaisia "snakseja", vaan ihan katettu ruoka. Voi olla alkuruokana esim. suppilovahverokeitto ja sitten joku herkullinen pääruoka ja jälkkäri. Minusta on tylsää viettää iltaa, jos ei saa kuin pientä suolapalaa. Oikea ateria on kiva, ja sitten myöhemmän juominkiosuuden ohessa tuollaista pikkunaposteltavaa.
Meillä oli tuollaisia teinibileissä ja parikymppisenä + vähän yli. About kaksvitosena siirryttiin ns. oikeaan ruokaan. Kyllä sitä on kiva ruokailla kunnolla, jos on pitkä illanvietto.
No minä olen sitten varmaan ikuinen teini :D
Ei siis tuollaisia "snakseja", vaan ihan katettu ruoka. Voi olla alkuruokana esim. suppilovahverokeitto ja sitten joku herkullinen pääruoka ja jälkkäri. Minusta on tylsää viettää iltaa, jos ei saa kuin pientä suolapalaa. Oikea ateria on kiva, ja sitten myöhemmän juominkiosuuden ohessa tuollaista pikkunaposteltavaa.
Kolmikymppiset naiset tuppaavat yllättävän nirsoilemaan tai seurailemaan milloin mitäkin diettejä, joten on hyvä, että kukin saa valita mieleistään syötävää, eikä tuputeta mitään valmiita kokonaisuuksia.
pitsa ja salaatti + patokin on mielestäni ihan riittävä. Varsinkin jos on kyseessä iltajuhlat, eli syömisen jälkeen on tarkoitus jatkaa iltaa juomisen ja seurustelun merkeissä. Jos juhlitaan pitkälle iltaan niin se sienipiirakka voitaisiin sitten tarjota esim. iltapalana.
kun joku illallinen. Paljon rennompaa ja on enemmän valinnanvaraa. En mä haluaisi jonkun synttäreillä syödä kolmen ruokalajin illallista.
ja makeat päälle on jotain Snackseja? Kyllä mä noilla saisin kupuni ihan täyteen.
Ehkä neljäkymppisillä menee joku illallinen, ei mun kaveripiirissä kyllä mitään illallisia valmisteta. Vähän liian mummomaista ;)
ja makeat päälle on jotain Snackseja? Kyllä mä noilla saisin kupuni ihan täyteen.
Ehkä neljäkymppisillä menee joku illallinen, ei mun kaveripiirissä kyllä mitään illallisia valmisteta. Vähän liian mummomaista ;)
Samaa minäkin ihmettelin. Salaattiin saa vielä valita kanaa tai häränlihaa tai vaikka molempia.
ja pelkkää suolaista. Onko paljon tulossa vieraita ja onko tarkoituksena nauttia viiniä/kuoharia vai ehkä kahvia.
Itse keksisin jotain lisää, salaattibufaan joku ruokaisa salaatti majo-kastikkeella. Pizzan lisäksi vielä jokin piirakka. Ainakin patonkia + tuorejuustoa salaatti buffaan.
Sitten jos kahvia tarjoilet tarvitset makean pöydän erikseen.