taikasieni loistava allergisille ja herkille!
eli pakko jakaa tämä, meillä minä kärsin silloin tällöin nokkosrokosta ja muista iho-oireista. lapseni saa myös herkästi oireita hyvin miedoistakin pesuaineista jne jne
viimeksi lääkäri kehotti putsaamaan esim. wc lavuaarit ja pöntöt akron taikasienellä, siis ilman mitään puhdistusaineita. samoin putsaan myös tiskipöydän ja keraamisenlieden (johon olen vuosia turhaan käyttänyt siihen myytävää ainetta) ja tämä liesi tosiaan puhdistuu täysin ja helposti tuolla taikasienellä!
sitten pienimmän kylpyamme johon tuppaa öljystä jäämään rasvareunat, lähtee sienellä ja pelkällä vedellä puhtaaksi!
ja nyt kuukauden käytöllä minun sekä lapsen iho-oireet todella ovat selkeästi vähentyneet!!! siis kuinka hölmö sitä onkaan ollut, tullut kokeiltua kaikenmaailman voiteet ja lääkkeet ja vaikka yritän ostaa aina hajusteettomat ja kaikenmaailman sensitive tuotteet niin näin simppeliä, yksi sieni:-) tai siis lähinnä se että jätti aineet pois mutta silti saa paikat puhtaaksi :-)
lääkäri pisti miettimään kuinka paljon myrkkyjä sitäpäivittäin käyttääkään, eikä noista monista osaa enään ajatellakaan kuinka haitallisia ovatkaan.... ja k-raudasta löysin viime viikolla myös tuollaisen varrellisen pesimen joka on loistava juuri sen varren ansiosta!
Kommentit (21)
Ja niin on hävinnyt myös lika! Onko tää taikasieni muka vielä joillekkin uusi juttu? Joka tuon esittelijän tietää niin kiitos vaan ja lähetä se mun luo;)
keittiön pöydässä kamala tosi vanha jälki, joka tehty aikoinaan paksulla tussilla. Sit meillä kävi vieras, joka sanoi, et lähtisköön tuo taikasienellä. Minä sanoin, et ei varmaankaan, se on ollut siinä vuosia ja olen hangannut sitä vaikka millä pesuaineella.
Mutta ostin sit kuitenkin sen taikasienen ja kokeilin. Ja hämmästyin kyllä todella, kun se jälki lähti siitä!
Nykyään, kun laitan pakastimeen jotain, kirjoitan kanteen tussilla mitä siinä on ja sit hankaan sen tekstin taikasienellä pois, ei tarvii mitään pakastusteippejäkään olla. On se kumma keksintö!
Tehokkaita ovat. Osa toimii ja osa hajoaa käsiin ihan heti. Suosittelen kysymään liikkeestä mikä on se paras valinta juuri teille. Ja niin lukekaas käyttöohjeetkin huolella
Löytyipäs keskustelu! Minäkin nyt 4 vuotta käyttänyt takasientä ja on Todella kovassa käytössä. En ennen tätä keskustelua asiaa sen kummemmin ole miettinytkään mutta eipä meillä pesuaineita ole käytössä oikeestaan ollenkaan enään!
Ensin aikanaan tuli testailtua muutamia ihmesieniä jotka todellakin murenivat käsiin, pidin lopulta koko sientä rahantuhlauksena kunnes sitten tulin myöhemmin ostaneeksi tämän akron appelsiini sienen ja niitä onkin tullut sitten hankittua aina lisää. Itse koin tämän ehdottomasti parhaaksi kaikista kokeilemistani ja voin lämpimästi suositella muillekin.
En ihan varma ole mainittiinko jo näitä mutta kerron vielä omat kohde vinkkini; valkoiset nahka lepotuolit, keraaminen liesi, saappaiden/tennareiden tummentuneet valkoiset kumiset pinnat --> näyttävät uusilta käsittelyn jälkeen!
lähtee ainakin kaakelista, parketista, muovimatosta ja keittiön kaapeista ilman hankausta hiuslakalla. Ei tietenkään sovi hiuslakka-allergikoille.
Täällä tuntuu moni kokeneen saman mitä itsekkin. Kun on allerginen pesuaineille, myös niiden hajuille, on ollut pakko etsiä ratkaisu, ettei koti peity töhnään. Kun löysin taikasienen vuosia sitten, en ole sen jälkeen ostanut yhtään pesuainepulloa lavuaarien, tiskialtaiden, kaakeleiden, maalipintojen yms. puhdistamiseen. Pidän aina taikasientä esim.lavuaarin reunalla sievässä saippuatelineessä. Sillä pyöräytän lavuaarin puhtaaksi tullen mennen. Keittiössä ja pesutiloissa on omat palat taikasientä. Valkoiset kukkaruukut pesin viikonloppuna puhtaaksi ihan vain taikasienellä ja vedellä ja vein hohtavan puhtaina talvivarastoon.
mä aattelin että se hioo ne pöntöt ja lavuaarit lopulta sellaiseksi, että paska jämähtää entistä helpommin..
kun tällä palstalla on friikkejä, jotka ovat julistaneet taikasienen pannaan. Odotellaan vaan kommenteja heiltä :D
monesti lääkärit vaan määrää lääkettä ja lisää lääkettä, tai sitten kysytään onko eläimiä jne mutta todella pesuaineet, tiskiaineet, puhdistusaineet ym ym ihan mieletön määrä myrkkyjä.
on toki paljon muutakin mutta jos näistä pystyy karsimaan niin se on jo yksi hyvä teko itselle, perheelle ja ympäristölle!
me ollaan myös tuota akron (deluxe) sientä pitkään käytetty ja hyväksi todettu.
sienellä myös putsataan akvaario sisäpuolelta ja sieni on myrkytön, toisin kun anoppini yritti pelotella aikanaan, sen todistaa pelkästään meidän erittäin herkät kalalajimme jotka kyllä kelluisivat vatsat pystyssä jos näin olisi ;)
tuota sientä vuosia käyttäneet ammattilaisetkin sitten vaan edelleen käyttävät:)
tädin siivousfirma, iso sellainen, on käyttänyt taikasientä jo vuosia ja niin on meijän puoli sukuakin eikä kellään ole sen paskasemmat pöntöt kuin vuosia sitten, tai keittiön kaapistot tai tiskipöydät sen kuluneemmat kun VUOSIA sitten!
nyt tulee viisi vuotta täyteen tässä rivarin pätkässä, taikasieni, juuri tuo ap textissä mainittu, ollut viikoittain käytössä kylppärissä ja keittiössä, oviakin putsailtu, lastenrattaiden vanteita jne eikä vieläkään ole hioutunut, vaurioitunut tai likaannu sen nopeammin kuin alussakaan?
...sienestä kunnes osuin kauppaan jossa oli esittelijä paikalla ja mies oli niin jumalaisen komea että pakkohan sellanen oli
ostaa :-P
hyväksi olen minäkin todennu, mieluusti kyllä oisin sen miehen ottanut meille kotiinkin taikasienineen, nam.
että taikasieni on hirveää myrkkyä josta tulee syöpäkin ja mitä vielä.
Kun täällä ei saa mainostaa, niin sitten teet noin. Mä pidän sua jotenkin pakko-oireisena, jos pitää kirjoittaa jostain siivousvehkeestä useita kertoja. Tosin en ole ihan varma tiedänkö mikä taikasieni on, mutta mulla on kans jotain mitkä mukamas poistaa karvat sohvista tms, yks on sellanen oranssi muovinen sieni ja sitten on joku keltanen hötö. Niiitäkö ne on?
Kun täällä ei saa mainostaa, niin sitten teet noin. Mä pidän sua jotenkin pakko-oireisena, jos pitää kirjoittaa jostain siivousvehkeestä useita kertoja. Tosin en ole ihan varma tiedänkö mikä taikasieni on, mutta mulla on kans jotain mitkä mukamas poistaa karvat sohvista tms, yks on sellanen oranssi muovinen sieni ja sitten on joku keltanen hötö. Niiitäkö ne on?
on valkoinen neliö.
mut onkohan sama mies jonka bongasin keväällä hyvinkäällä esittelemässä, ei näkyny sormusta sormessa (heh tarkistin) ja jos olisin saanut hitusen lisää rohkeutta niin treffeille olisin pyytäny kun pientä flirttiä tuntui olevan ilmassa;)
siis ensimmäistä kertaa täällä sanon sanaakaan taikasienestä, facebookissa yksi päivitykseni koski kyllä taikasientä mutta sitä ei varmaan lasketa
ap
Mutta kyllä tuo sienikin on loistava. Varmaan kaikki tuttuni käyttävät akroa. Taikasieni on meillä käytössä jokapäiväisessä siivouksessa ja käy akvaariollekkin kun ei sinne laariin uskalla myrkkyjä tunkea....muuten voisi tosiaan olla kalojen loppu lähellä. Kaakelinsaumat lähtee myös hyvin. Me ollaan putsattu vuosikausia taikasienellä keittiön kaapit, pöydät yms eikä niihin mitään vauriota ole tullut. Mutta puhtaana pysyy. Lapsillani on allergioita myös joten pesuaineiden käyttö ei tule kysymykseen muutakun silloin kun kohteeseen ei voi taikasientä käyttää. Olen ostanut tosta prismasta nyt myös taikasieniliinaa joka on kanssa tehokas. Luulen että ne jotka julistavat taikasienen pannaan tai muuten sitä moittivat eivät ole käyttäneet sitä oikein tai oikeille pinnoille....yksi vaihtoehto on myös se että ovat pesuainemyyjiä.