Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vinkkejä Välimerellä asuvilta! Tahdon muuttaa sinne

Vierailija
20.07.2012 |

Eli (tämä voi nyt kuulostaa tyhmältä, mutta silti) onko esimerkiksi Italiasta tai Espanjasta mitään toivoa saada duunia ilman sujuvaa kielitaitoa? Osaan jonkin verran molempia kieliä, mutta en sujuvasti. Toki äkkiähän sitä sitten oppisi.

Tahtoisin ihan hirveästi muuttaa sinne, olen niin kyllästynyt tähän pohjolan karuun ilmastoon ja kylmiin ihmisiin...

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
20.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vielä hyvin.

Vierailija
2/8 |
20.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

valitettavasti. Eli jos sulla ei ole jotain tiettyä koulutusta ja ihan yleishommaa haet niin tosi vaikea on päästä, ja jos pääset johonkin hotellisiivoamaan tai baariin töihin niin paskapalkalla.

Sen sijaan jos sulla on koulutus jolle on kysyntää vaikka tekniseltä alalta niin voit löytää töitä jopa tässä taloustilanteessa. Me olemme tässä muuttamassa Espanjaan syyskuun alussa, IT-alan ihmisiä ollaan molemmat :) Mieheni on syntyjään espanjalainen.

Mutta katsele ihmeessä työpaikkailmoituksia kohdemaistasi. Minäkin olin nuorena 3 vuotta Roomassa töissä, aloitin hotellin kerrossiivoojana (en puhunut sanaakaan italiaa kun menin) ja sitten kun opin kieltä pääsin tarjoilijanhommiin. Palkka oli huono mutta elämä oikein mukavaa, nuori ihminen ja iso kaupunki :) Silloin vaan oli tosiaan helpompi päästä kun ei ollut lama päällä siellä, nyt kun on omasta väestäkin neljäsosa työttömänä on ymmärrettävästi ulkomaalaisen vaikeampi päästä.

Tai sitten sun(kin) täytyyy vaan pokata espanjalainen tai italialainen mies että pääset sinne :) Se on skandinaaveille helppoa :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
20.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

valitettavasti. Eli jos sulla ei ole jotain tiettyä koulutusta ja ihan yleishommaa haet niin tosi vaikea on päästä, ja jos pääset johonkin hotellisiivoamaan tai baariin töihin niin paskapalkalla.

Sen sijaan jos sulla on koulutus jolle on kysyntää vaikka tekniseltä alalta niin voit löytää töitä jopa tässä taloustilanteessa. Me olemme tässä muuttamassa Espanjaan syyskuun alussa, IT-alan ihmisiä ollaan molemmat :) Mieheni on syntyjään espanjalainen.

Mutta katsele ihmeessä työpaikkailmoituksia kohdemaistasi. Minäkin olin nuorena 3 vuotta Roomassa töissä, aloitin hotellin kerrossiivoojana (en puhunut sanaakaan italiaa kun menin) ja sitten kun opin kieltä pääsin tarjoilijanhommiin. Palkka oli huono mutta elämä oikein mukavaa, nuori ihminen ja iso kaupunki :) Silloin vaan oli tosiaan helpompi päästä kun ei ollut lama päällä siellä, nyt kun on omasta väestäkin neljäsosa työttömänä on ymmärrettävästi ulkomaalaisen vaikeampi päästä.

Tai sitten sun(kin) täytyyy vaan pokata espanjalainen tai italialainen mies että pääset sinne :) Se on skandinaaveille helppoa :D

Olen tosin miettinyt että alkaisin tehdä nykyistä työtäni (kirjoitushommia) etänä vaikkapa Milanosta :)

Kiitos miesvinkistä, mulla on jo suomalainen mies niin se ei taida oikein toimia tosin :D

Vierailija
4/8 |
20.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tosin miettinyt että alkaisin tehdä nykyistä työtäni (kirjoitushommia) etänä vaikkapa Milanosta :)

Kiitos miesvinkistä, mulla on jo suomalainen mies niin se ei taida oikein toimia tosin :D

Asunnot on nyt Italiassa (kuten Espanjassakin) tosi halpoja tuon laman takia, joten tuo voisi olla ihan elinkelpoinen idea! Ja EU:n sisällä kun siirrytään on helppo muuttaa minne vaan tykkää.

Vierailija
5/8 |
20.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta palkka ei suuri ole

Vierailija
6/8 |
20.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli (tämä voi nyt kuulostaa tyhmältä, mutta silti) onko esimerkiksi Italiasta tai Espanjasta mitään toivoa saada duunia ilman sujuvaa kielitaitoa? Osaan jonkin verran molempia kieliä, mutta en sujuvasti. Toki äkkiähän sitä sitten oppisi.

Tahtoisin ihan hirveästi muuttaa sinne, olen niin kyllästynyt tähän pohjolan karuun ilmastoon ja kylmiin ihmisiin...

Sinne vaan veropakolaiseksi! Tervemenoa, eikä tartte tulla takas!

Vierailija
7/8 |
20.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on korkeakoulutus, mutta sellainen työ, joka vaatiin jatkuvaa kanssakäymistä ihmisten kanssa, eli kielitaito olisi välttämätön. Sen lisäksi oman alani palkkataso on noissa etelän maissa huonompi eikä sellainen osapäivätyö kuin nyt teen olisi todennäköisesti mahdollista, vaan pitäisi työskennellä täyspäiväisesti. Lisäksi ovat vielä nuo lapset, joista yksi on erityislapsi ja erityisluokalla koulussa, joten sikäli vähän vaikea raahata johonkin muuhun maahan.

Mutta siitä huolimatta, suomalainen ilmasto ja yhteiskunta ärsyttävät päivä päivältä enemmän ja jonnekin vain pitäisi päästä. Olen miettinyt pääni puhki vaihtoehtoja, mutta vaikealta tuntuu lähteä ennen kuin lapset ovat niin isoja, että pärjäävät omillaan.

Itse olen miettinyt esim. sellaista, että tekisin puoli vuotta (kesän) töitä Suomessa ja lomailisin aina talven etelässä. Siellä voisi sitten tietysti vähitellen selvittää paikallisia työmahdollisuuksia.

Vierailija
8/8 |
20.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työtilanne on surkea, lama on syvällä, saa olla onnellinen jos töitä saa ja minimipalkka siellä on 600e luokkaa.

Kolmioita paikallisilta saa vuokrattua 300-450e/kk, sähkö on HUIPPUkallista, sanotaanko 150e/kk ainakin, riippuen paljonko joudut viilentämään ja lämmittämään. Vesi on edullisempaa, mutta kyllä sekin lasku on helpolla satkun kuukaudessa.

Jos sulla on lapsia niin päiväkodit on kaikki oikeastaan yksityisiä ja maksaa, 3v. alkaen pääsee kouluun ja ihan kaikki pitää maksaa ruuasta tarvikkeisiin itse. Vessapaperikin on hyvä antaa lapselle mukaan, säästelevät kaikessa.

Töihin mennään aamulla, siestaksi kotiin ja sitten taas töihin. Koulut kestää viiteen, kotiinkin pääsee siestalla, koulubussi kuljettaa, mutta vanhempien on AINA vietävä lapsi koulubussille, yksin lapsi ei saisi alle 13v. kulkea.

Terveydenhuolto on hyvä ja ilmainen, hammashuoltoa ei ole kuin yksityisellä ja se on kallista.

Ne puhelinmyyntijutut on ihan potaskaa. Saat tehdä sen koeajan ja sitten lentää pihalle, itse en sellaisessa ollut, mutta tiedän monia.

Suomalaisilta ei töitä saa, ne pitää visusti bisnekset ominaan eikä apuja heru, britit on erikseen.

Oman yrityksen perustamisella voit saada töitä, moni siivoaa, mutta niitäkin siellä on tarjolla jo paljon.

Itselleni tarjottiin töitä farmasiasta kun osaan espanjaa,englantia ja paikassa kävi paljon suomalaisia. Muutimme kuitenkin Suomeen kun saatiinkin yllärivauva ja perussairauksieni vuoksi halusin tänne.

Ehkä joskus sitten, mutta odottaisin laman ohi... moni tuttumme siellä asuu yhä ja elävät kädestä suuhun, omistavat asuntonsa eli eivät maksa vuokraakaan, mutta silti. Ns. vastike on halpa monissa paikoissa, vartioiduissakin yhtiöissä joissa hyvin hoidetut altaat vain 400e/vuosi.

Miettikää hyvät ihmiset kaksi kertaa ja varatkaa vähintään 20 000e mukaan "lupporahaa".

Jos ootte liitossa niin saatte 3kk ajalta työkkäriä, mutta se pitää sitten hakea heti kun sinne saapuu, on 7 päivää aikaa. Vuoronumeroa pitää mennä jonottamaan KAIKKIEN paprujen kanssa jo aamulla ja vuorosi saattaa silti olla parin päivän päästä vasta, jonot isot.

Niet ja Residensiat tartteet heti tai et saa euroakaan.

Kysyä saa ja anteeksi jos on masentavaa tekstiä, mutta näin se vaan on.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän viisi