Voiko pms-aika aiheuttaa tämän olon vai olenko vakavasti sairas tms??
Tämä päivä on ollut ihan paskaa, helvetin paskaa, siis psyykkisesti ja fyysisesti totaalipaskaa paskaa ja paskaa.
Pahin oire on tämä kaikennielevä ja kattava väsymys vaikka nukuin viimeyönäkin sen 9-10h.
Lisäksi mieliala on niin matalalla että sain pakottaa itseni tekemään ruokaisan salaattimme ateriaksi ja monene kertaan olen ollut pala kurkussa, ihan syyttä.
Silmissä tuntuu tämä väsymys, luomet tuntuu menevän väkisin kiinni.
Vituttaa, ahdistaa, tympii, kyllästyttää, väsyttää.
Kommentit (4)
Mutta kyllä nää oireet viittaa siihen, etät aiemmin alkavat. Verensekaista limaakin tullut (sorry kaikille tämä kuvaus). Ihme juttu sekin, kun alkavat nykyisin aina 2-4vrk "etuajassa", ei sitä ollut vielä viimevuonna minun mielestäni vaan joitakin hyvin harvoja poikkeuksia lukuunottamatta kierto oli sen 27-28vrk.
Varmaan sitten vaihdevuodetkin alkamassa, näin kolmevitosena.
ap
Eli joo, kyllä voi olla ihan PMS. TOivotttavasti sulla alkaa pian vuoto, yleensä viimeistään toisena päivänä olo helpottaa.
Varmaankin sulla nimenomaan PMS-oirehdintaa. Mulla sit taas jostain syystä alkaa paska ja ahdistus ja vitutus siinä heti kierron alussa. Kestää n. saman verran kuin vuoto, loppua kohden pahenee. Mulla on myös alkanut ilmenemään oudompiakin oireita, ahdistuneisuus on lisääntynyt ja sit yks minkä oon nyt muutamissa menkoissa pannu merkille on siihen ahdistusolotilaan liittyvät pienet harhat. Esimerkiks saatan kuvitella että meidän talo huojuu tai vajoaa. Todella pelottava tunne. Tai sit saatan nähdä vilaukselta jossain portaat, ja vaikka mulla ei oo aikomustakaan kävellä niitä portaita niin mut saattaa vallata kamala pelko siitä, että kaadun niissä portaissa. Onkohan tää merkki jostain vaikeemmasta? Hullua, tiedän.
Mutta kyllä nää oireet viittaa siihen, etät aiemmin alkavat. Verensekaista limaakin tullut (sorry kaikille tämä kuvaus). Ihme juttu sekin, kun alkavat nykyisin aina 2-4vrk "etuajassa", ei sitä ollut vielä viimevuonna minun mielestäni vaan joitakin hyvin harvoja poikkeuksia lukuunottamatta kierto oli sen 27-28vrk.
Varmaan sitten vaihdevuodetkin alkamassa, näin kolmevitosena.ap
Eli joo, kyllä voi olla ihan PMS. TOivotttavasti sulla alkaa pian vuoto, yleensä viimeistään toisena päivänä olo helpottaa.
On vielä onneksi 10 vuotta tai ylikin vaihdevuosien alkuun.