Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hulluin juttu minkä olen kuullut,

Vierailija
19.07.2012 |

oli tämän päivän lehdessä. (Keskisuomalainen)

Joku nainen oli lähtenyt kotoaan perheväkivaltaa karkuun ajatuksenaan yöpyä hotellissa, mutta ei päässyt sisään koska hotellit eivät majoita samalla paikkakunnalla asuvia. Eikä mitään selitystä.

Nainen joutui menemään takaisin kotiinsa väkivaltaisen miehen luo.

Jyväskylässä hotellit eivät siis majoita paikkakuntalaisia.

Onkohan muualla sama juttu?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
19.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisikos ollut joku muu syy todellinen? Esim. nainen oli päissään tai muuten hysteerinen?

Vierailija
2/16 |
19.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tottakai hotelliinkin pääsee, jos käyttäytyy asiallisesti ja on selvinpäin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
19.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

paikkakuntalaisia. Kieltäytymisen syy oli jossain muualla.

Vierailija
4/16 |
19.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä oli siis ihan sanomalehdessä ja toimittaja oli käynyt kysymässä hotellin johtajalta asiasta.

He eivät todellakaan majoita paikkakuntalaisia. Ihan vaan ilman mitään perusteluita, se on kuulema ollut käytäntö 60-luvulta lähtien.

Vierailija
5/16 |
19.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tottakai hotelliinkin pääsee, jos käyttäytyy asiallisesti ja on selvinpäin.

ihan sama vaikka ois henki lähdössä.

Vierailija
6/16 |
19.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä hotelli halunnut riesaa itselleen.

Oli minullakin selittelemistä kun remontin aikana menin pariksi yöksi vastapäiseen hotelliin.Eivät meinanneet uskoa.

Vierailija
7/16 |
19.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tässä siteraus lehdestä:

"Toimittajan testisoitto tuotti saman tuloksen.

Hotellinjohtaja Anita ... kertoo että he rivät yleensä majoita paikkakuntalaisia. Käytäntö on ollut tällainen jo vuosia, ja hänen käsityksen mukaan se on yleinen alalla.

Toisessa hotellissakin pidetään kiinni siitä ettei jyväskyläläisille tarjota yösijaa hostellista. Tapa on ikivanha, mutta perustelua sille ei ole."

Tämä on siis vastattu toimittajalle.

Vierailija
8/16 |
19.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikeasti?

Ikuna kuullutkaan, ja majoittunut paikkakunnallani hotelleissa (Hki) kymmenet kerrat eri hotelleissa! (ja ennen kuin tulee kaksimielisiä ajatuksia, olen matkailualalla työssä, ja siis siltikään en ole tästä "yleisestä käytännöstä" kuullut).

Vierailija
9/16 |
19.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikeasti?

Ikuna kuullutkaan, ja majoittunut paikkakunnallani hotelleissa (Hki) kymmenet kerrat eri hotelleissa! (ja ennen kuin tulee kaksimielisiä ajatuksia, olen matkailualalla työssä, ja siis siltikään en ole tästä "yleisestä käytännöstä" kuullut).

Se siitä romanttisesta illasta miehen kanssa.

Kun saadaan lapsenvahti kotiin niin voidaankin mennä veneeseen kuksimaan kun huonettakaan ei saada.

Vierailija
10/16 |
19.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerrottiin että kaikki isot hotellit, Scandic, Cumulus, Sokos-hotellit ja Rantasipi toivottavat lämpimästi tervetulleiksi myös paikalliset asiakkaat.

Ne paikallisia syrjivät hotlat oli halvempia hotelleja (Milton, Laajis, Alba). Yhdeksi syrjinnän syyksi sanottiin 60-luvulta peräisin oleva siveyskäsitys tjsp.

Vierailija
11/16 |
19.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja meillä oli käytössä juuri tuo sääntö. Sitä käytettiin kun voitiin arvella että voi tulla vaikeuksia. Esim puliukot. Ei pakko ollut kieltää, oli työntekijän arvioitavissa.

Muutenkin meillä voisi olla "täyttä" aika herkästi jos reilusti humalaiset/mustalaiset/nistit/mielenterveyspotilat halusivat majoittua.

Vierailija
12/16 |
19.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen mieheni kanssa monta kertaa vuodessa kotikaupungin hotellissa yötä.

Vierailija
13/16 |
23.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse olen syntynyt kultaisella 60-luvulla, ja tämä iankaiken vanha sääntö on ihan totisinta totta. Se on aikanaan ollut ihan laissa, sillä meillähän on ollut ihan irtolaislakikin vielä vuoteen 86 asti. Siihen asti asunnottomia saatiin määrätä ihan miten vaan, vaikka vankilaan. Tosin vankilaan ei niin vaan enää 80-luvulla laitettu.

Vaikka 50-luvulla moniin taloihin vedettiin vesi, ei se tarkoittanut nykyajan remonttimeininkiä, ja talon vaikka palaessa mentiin sukulaisiin, tai jouduttiin irtolaisiksi. Paikkakunnan hotelleihin ei todellakaan ollut asiaa.

Siellähän olisi voinut joku naimaton pariskunta vaikka harjoittaa haureutta aviopuolison tietämättä, jos vaikka epäilyttävä pariskunta olisi olemattoman tulipalon takia kirjautunut hotelliin. Hyi, hyi!

Nuo kieltäytyvät hotellit taitavat olla niitä iänkaiken vanhoja, halpoja, joita voitaisiin hyvinkin käyttää "tuntihotellina". Typerää jokatapauksessa.

Vierailija
14/16 |
23.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen mieheni kanssa monta kertaa vuodessa kotikaupungin hotellissa yötä.

Mutta yksinäinen nainen, joka on vieläpä paikkakunnalta kotoisin, on potentiaalinen huora.

Kyse ei liene sellaisesta riidasta, jossa haetaan turvakotiin, vaan suutahtamisesta jossa ukko jätetään yön yli miettimään asioita.

Vierailija
15/16 |
23.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
16/16 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistaakseni Lahdessa on sellainen hotelli, jonka ovella lukee "ei lahtelaisia".