Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aloitin lh:n työn pk:ssa ja nyt ryhmämme lto sanoi minulle, että pukeudun liian opettajamaisesti.

Vierailija
18.07.2012 |

En tiedä pitäisikö itkeä vai nauraa.

Sanoi siis mulle, että pukeudun liian opettajamaisesti ja se kuulemma hämmentää vanhempia, kun eivät ole varma kuka se opettaja on.

Sanoi ihan suoraan, että lastenhoitajien ja opettajien työpukeutuminen pitäisi olla selvästi erilaista.

En osannut sanoa mitään takaisin, menin ihan lukkoon. Työpaikka ja työkaverit ovat uusia joten en ole vielä tullut tutuiksi kaikkien kanssa.

Entisessä työpaikassani kukaan ei sanonut mitään vastaavaa. Onneksi sijaisuus kestää vain puolivuotta.

Onko kukaan törmännyt vastaavaan?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
18.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko sun työpaikka on porvoossa

tai sit se lto on tosi pimeä...

Unohda koko juttu!

lto

Vierailija
2/11 |
18.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

erotella työntekijöiden tehtävät niin sitten sitä varten pitää olla työasut työnantajan puolesta. Mun mielestä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
18.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kaikki pukeutuu samalla lailla ammattiin katsomatta!

Vierailija
4/11 |
18.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päiväkodit on heinäkuussa kiinni, päivystäviin on jo palkattu sijaiset, joten sori, provosi ei mene läpi.

Vierailija
5/11 |
18.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin heinäkuun eka päivä ja sijaisuus jatkuu vuoden loppuun asti.

Nyt ajan jo nauraa jutulle. Juttelin entisen työkaverin (lto) kanssa facebookissa ja hän sai mut ymmärtämään, että saan ihan itse valita vaatteet töihin, kunhan ne on asialliset (niin kuin on ollutkin).

-ap

Vierailija
6/11 |
18.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika karmealta kuulostaa tuo työtoverisi; varmaan epävarma omasta ammattitaidostaan. Onneksi joudut kestämään vain puoli vuotta.

Vierailija
7/11 |
18.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

näkyy kyllä ihan ilmoitustaulullakin.

Vierailija
8/11 |
18.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta asiaan liittyen...

Luulin aina että eräs "Sirpa" oli lastenhoitaja lastemme pk ryhmässä. Päätelmäni tein todennäköisesti hänen ulkonäöstään. Kun tämä "Sirpa" lähti muihin hommiin ja kerrottiin hänen olevan lastentarhanopettaja niin olin kovin yllättynyt. Eli ulkonäön perusteella tein arvioita toisten koulutuksesta.

Muuten, kivoin "täti" tyttäremme ryhmässä on ehdottomasti se ainoa lh, hän on aina pitänyt ne vasu-keskustelutkin.

Vierailija
9/11 |
19.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla melkoisen huono itsetunto sekä ihmeelliset ajatukset tällä lto:lla. Miksi ihmeessä pitäisi erottua selvästi ja nostaa itseään työyhteisössä? Ei taida hänen oma ammattitaitonsa vaan sitten riittää tehtävän hoitamiseen ja tarvitsee jotain ulkoisia merkkejä korottaakseen itseään. Tai jotain.

Se, että lh pitää aina vasut, voi johtua vaikka siitä, että varsinkin isossa ryhmässä on todella järkevää jakaa tiimin kesken vasukeskustelut; ja tietysti on järkevää, ettei se vasukeskustelun pitäjä muutu joka kerralla.

Vierailija
10/11 |
19.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, ihan oudolta kuulostaa, mutta uteliaisuus kyllä heräsi eli millaisiin vaatteisiin ap pukeudut.

Vierailija
11/11 |
19.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä taas esimerkki niin monien lastentarhanopettajien pätemisen tarpeesta!

Älä todellakaan loksauta tolle korvaas ja sano sille opelle, että voi itse pukeutua jakkupukuun ihan vapaasti niin halutessaan!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä seitsemän